• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Monis

Jag rekommenderar deras chokladglass (märke Gelatteli, smak choco crisp)! God och mycket prisvärd! gillar du choklad tycker jag du ska prova! påminner lite om Magnum men med lite crisp i.

• JewelGirl

Jättenöjd med Lidls blöjor!

Är nöjd med andra varor oxå :)

• Ari Gold

LIDL gör marknadens bästa blöjjor tycker jag...  helt suveräna! BVi brukar köpa många paket åt gången när det är extrapris. Då kostar de runt 50 kr7paketet.

Annat jag gärna köper där är maskindiskmedel (kostar typ 15 spänn paketet) tvättlappar, mineralvatten, kex med mörk choklad, sylt med fruktspocker, laxfiléer, fryst tonfisk ...ja lite av varje.

Vi har en LIDL brevid vår ICA MAXI vilket är praktiskt, för jag vill inte köpa allting där.

• mrs holiday

Mina favoritköp på Lidl är minisalamikorvar som finns i en liten blå påse. De är sååå himla goda t ex att grilla som tillbehör till kyckling eller ha i en kyckling eller fläskköttgryta! Sen gillar jag glassen där och så har de fantastiskt goda minigräddbullar i mörk, ljus och vit choklad blandat i en kartong. Jag handlar inte ofta på Lidl, men kan köra inom om jag blir sugen på just de här sakerna.

• Gummsan85

jag handlar enbart småsaker typ

Glass
    Pizza
    Godis
    Vitlöksbaguetter
    nån läsk/dricka
    mm

skulle nog inte våga köpa kött eller så..

dom har juh börjat med mycket svenskt nu åxå så de kan jag handla där..

i övrigt så handlar jag aldrig på lidl

• Trynträ

De har Scans köttfärs där.

Gummsan85 skrev 2008-08-05 19:04:35 följande:
    jag handlar enbart småsaker typ GlassPizzaGodisVitlöksbaguetternån läsk/drickammskulle nog inte våga köpa kött eller så..dom har juh börjat med mycket svenskt nu åxå så de kan jag handla där..i övrigt så handlar jag aldrig på lidl
  • Gummsan85

ja som sagt de kommer med svenskt nu åxå :) är juh aldrig på dom delarna så har ingen aning :)

• Mollie

denna vecka BARA Scans köttfärs för 39.90 kr/kg

Har stora problem med mina PLUSfunktioner!
  • Angelven
    Gummsan85 skrev 2008-08-05 19:04:35 följande:
    jag handlar enbart småsaker typ GlassPizzaGodisVitlöksbaguetternån läsk/drickammskulle nog inte våga köpa kött eller så..dom har juh börjat med mycket svenskt nu åxå så de kan jag handla där..i övrigt så handlar jag aldrig på lidl
    Men... glassen innehåller säker mjölk från nått dur som absolut inte sa muh, salamipizzans salami är obekant pressat jox som fått mängden råttor i stan att sjunka.., vitlöken har kanske växt på ett kärnkraftverks parkering, vattnet i läsken behöver ingen färgtillsättning pga av kemikaliefabrikens utsläpp och så vidare.

Det är konstigt vilka fördommar man kan ha mot just kött från andra länder, och då bara mot kött som inte är processat...

Själv ? Själv handlar jag glatt det mesta som är billigt på Lidl.
    Min tyska eller italienska skinka exempelvis - det är ju samma ursprungsland på ICA ?!? Min Camenbert...
  • Trynträ

Kanske därför salamipizzan är så supergod. Godare än pizzorna på pizzeriorna. Vem vet, råttkött kanske är smaskens.

Angelven skrev 2008-08-06 07:40:20 följande:
    Men... glassen innehåller säker mjölk från nått dur som absolut inte sa muh, salamipizzans salami är obekant pressat jox som fått mängden råttor i stan att sjunka.., vitlöken har kanske växt på ett kärnkraftverks parkering, vattnet i läsken behöver ingen färgtillsättning pga av kemikaliefabrikens utsläpp och så vidare.Det är konstigt vilka fördommar man kan ha mot just kött från andra länder, och då bara mot kött som inte är processat...Själv ? Själv handlar jag glatt det mesta som är billigt på Lidl.Min tyska eller italienska skinka exempelvis - det är ju samma ursprungsland på ICA ?!? Min Camenbert...
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?