• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • tilda den vilda
    PetraMunchen skrev 2008-08-14 10:57:13 följande:
    tilda den vilda skrev 2008-08-14 10:54:09 följande: I princip all mjölk har skruvkork här i tyskland så jag har inte tänkt på det. Men jag handlar inte längre på Lidl, de har för dåligt sortiment tycker jag. Svenska varor har jag inte kollat efter men tror inte det är många sådana på Lidl, det vore lite onödigt långt att frakta tror jag, jag bor ju i södra tyskland.
    ok , men va tråkigt
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Trynträ

Ok men då måste det ju vara denna veckas erbjudande. Kanske ska ta en sväng förbi där sen idag då få se om de har nån kyckling kvar.

tilda den vilda skrev 2008-08-14 10:08:17 följande:

jag tog ett blad( deras erbjudanden)  i lördags när jag var där
  • Trynträ

Pizzan med salamisar på är kanongod. Faktist godare än pizzeriapizzor.

Marlene B skrev 2008-08-14 10:20:30 följande:

Lidls blöjor har jag testat och de är inte riktigt lika bra som Libero eller Pampers men de kommer helt klart på en säker tredjeplats. Pizzan kommer jag att testa, glassen...ja flera saker som ni nämnt faktiskt.
  • Chaplin

Finns det ekologiska, krav- och rättvisemärkta varor?

• Trynträ

Jag hittade ekologisk fil där från Arla.

Chaplin skrev 2008-08-14 13:03:35 följande:
    Finns det ekologiska, krav- och rättvisemärkta varor?
  • Trynträ

Kom nyss hem från Lidl. Skulle se om de hade kycklingfiléerna men de verkade tyvärr slut. Jag köpte bl.a Arlas ekologiska mellanmjölk så visst finns det lite ekologiska varor där. Slog mig vad mycket folk det var. Känns som det ökar för varje vecka. Kanske fördomarna har försvunnit ute hos massorna.

• hennapenna

Vi brukar köpa framförallt blöjorna, men också fryst kebabkött, fryst pizza, godis, juice, dricka, kolsyrat vatten, etc.
    Frukten däremot blir jag oftast besviken på. Tycker den är så smaklös...

• Joonas

Cien tvättlappar och deras goooda glass!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • tilda den vilda

jag skulle inte klara mig utan Lidl, jag är för beroende av Lidl,*skratt*

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?