• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Liten familj

tilda den vilda skrev 2008-08-14 10:31:39 följande:

Håller med dig!! jag har en arbetskamrat som jag frågade om hon handlade där :nä den affären gillar jag inte, men jag kan förstå henne på ett sätt för hennes stora pojk har en del allergier så hon tvekade jumen gissa  vem som handlar där nu!!!!!
    Jag var också tveksam först, tänkte inte handla där eftrsom det inte var något fel på ica;) Men nu kan jag inte slita mig från Lidl=) haha
  • Perfect girlfriend

Handlade kattsand där förr, den va helt ok men har bytt till kattströ istället nu och det finns inte där längre. Handlar kryddor, billig öl, juice, köttfärs,konserver, youghurt och lite annat där.

• MaryD

Men är köttfärsen svensk? Eller "törs" man köpa icke svenskt kött?

• Perfect girlfriend

MaryD: Ja det finns Scan och den är svensk.

• PetraMunchen
    MaryD skrev 2008-08-14 10:42:29 följande:
    Men är köttfärsen svensk? Eller "törs" man köpa icke svenskt kött?
    Jag bor i tyskland och jag "törs" köpa tysk köttfärs. Men jag har ju inget val...
  • LickMeUp

blöjor, mycket bättre (och billigare) än liberos som bara läcker och luktar illa. sen handlar vi nog det mesta på lidl när vi är där. synd bara att de inte har allt, så man måste ju nästan alltid kommplettera i någon annan affär.

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • tilda den vilda
    PetraMunchen skrev 2008-08-14 10:44:24 följande:
    Jag bor i tyskland och jag "törs" köpa tysk köttfärs. Men jag har ju inget val...
    ok! finns det svenska varor i din lidlbutik, har ni skruvkorksmjölken, det har inte vi, i våran butik,vi får mjölken i från danmark
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • tilda den vilda

sitter just nu o äter lidl`s risgrynsgröt( kall med apelsinbitar i mums)

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • PetraMunchen

tilda den vilda skrev 2008-08-14 10:54:09 följande:

ok! finns det svenska varor i din lidlbutik, har ni skruvkorksmjölken, det har inte vi, i våran butik,vi får mjölken i från danmark
    I princip all mjölk har skruvkork här i tyskland så jag har inte tänkt på det. Men jag handlar inte längre på Lidl, de har för dåligt sortiment tycker jag. Svenska varor har jag inte kollat efter men tror inte det är många sådana på Lidl, det vore lite onödigt långt att frakta tror jag, jag bor ju i södra tyskland.
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?