• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Trynträ

Tänk då på att inte handla alla sorters pinnglass heller för de tillverkas inte alltid i Sverige. Lakritspuck vill jag minnas tillverkas i Holland eller Tyskland.

HannaS86 skrev 2008-08-14 09:56:40 följande:
    INGENTING!Även om jag så vore jättefattig skulle jag inte sänka mig så lågt som till att handla på Lidl. Ingenting där är miljömärkt och de flesta varorna har långa transporter från tyskland och andra länder bakom sig. Allting på Lidl handlar om att vara så billigt som möjligt och det är miljön som får betala istället.Kommer inte titta in i tråden igen så jag kommer inte svara på ev. svar här men det är min åsikt..
  • tilda den vilda
    Trynträ skrev 2008-08-14 09:39:08 följande:
    Inte denna vecka då? Eller hur kan du veta vad som kommer nästa vecka. Guldfågel brukar ha bra kycklingfilé så jag borde bunkra upp med isåfall.tilda den vilda skrev 2008-08-14 08:25:02 följande:
    jag tog ett blad( deras erbjudanden)  i lördags när jag var där
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • tilda den vilda
    INGENTING!Även om jag så vore jättefattig skulle jag inte sänka mig så lågt som till att handla på Lidl. Ingenting där är miljömärkt och de flesta varorna har långa transporter från tyskland och andra länder bakom sig. Allting på Lidl handlar om att vara så billigt som möjligt och det är miljön som får betala istället.Kommer inte titta in i tråden igen så jag kommer inte svara på ev. svar här men det är min åsikt..
    nänä smaken är som baken
  • Marlene B
    Vilken nödvändig kommentar, precis vad jag efterfrågade. Not!
    "Kommer inte att titta in i tråden igen"...gör du så med alla inlägg du skriver? Kastar in het olja och springer därifrån?
  • Wicked witch

Nötter! Mycket billigare och goda.

• Marlene B

Lidls blöjor har jag testat och de är inte riktigt lika bra som Libero eller Pampers men de kommer helt klart på en säker tredjeplats.

Pizzan kommer jag att testa, glassen...ja flera saker som ni nämnt faktiskt.

• Liten familj

Toapapper, glass, frukt o grönsaker. Ibland bröd, godis, nötter, drica och korv också. Bra kvalité och gott! Det mesta är även mycket billigare än ica/willys.

• tilda den vilda
    Liten familj skrev 2008-08-14 10:22:34 följande:
    Toapapper, glass, frukt o grönsaker. Ibland bröd, godis, nötter, drica och korv också. Bra kvalité och gott! Det mesta är även mycket billigare än ica/willys.
     Håller med dig!! jag har en arbetskamrat som jag frågade om hon handlade där :nä den affären gillar jag inte, men jag kan förstå henne på ett sätt för hennes stora pojk har en del allergier så hon tvekade ju

men gissa  vem som handlar där nu!!!!!
  • MaryD
    MansonDust skrev 2008-08-14 08:06:51 följande:
    Blöjor.
    Är det stor prisskillnad?
  • AnniPanni

Det enda vi egentligen handlar på Lidl är deras blöjor.
    Just nu passar de dock inte lika bra som pampers men vi kommer garanterat att köpa de framöver när dottern inte är lika hmm rund om låren .
    Jag har använt deras blöjor till tre barn o de är både billiga o himla bra.
    Fast nu verksr den där remsan vara borta, den som blir blå om barnet kissar. Den tyckte i alla fall jag var himla bekväm

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?