• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Innerjoin
    inze skrev 2008-08-20 20:57:10 följande:
    Idag köpte jag tvättmedel. 2 st stora paket för 99:--. Jag har alltid hållit mig till Via förut men Lidls tvättmedel är faktiskt i klass med det.
    Vilket är tvättmedlet ni pratar om? Jag köper det flytande. Köpte pulver en gång, men det var ett mindre paket i röd påse. "Maxi...."någonting, men det var inte bra. Blev vita efterlämingar på kläderna...
  • War

Får nästan titta efter ett såntdär hoppdjur.

• miss nöjd

köper aldrig ngt på Lidl. Tråkig miljö att handla i, korkad personal (de jag träffat), tråkig och "billig" mat, dvs hårda bitar i köttbullarna och dyl.

• inze
    Innerjoin skrev 2008-08-30 19:37:18 följande:
    Vilket är tvättmedlet ni pratar om? Jag köper det flytande. Köpte pulver en gång, men det var ett mindre paket i röd påse. "Maxi...."någonting, men det var inte bra. Blev vita efterlämingar på kläderna...
    Det heter Formula nånting och är stora röda och gröna paket med kanske 5 kg i.
    miss nöjd skrev 2008-08-30 19:42:19 följande:
    köper aldrig ngt på Lidl. Tråkig miljö att handla i, korkad personal (de jag träffat), tråkig och "billig" mat, dvs hårda bitar i köttbullarna och dyl.
    Jag personalen kan nog variera mellan butikerna men det gör det väl inom alla affärskedjor i så fall. Och inte vet jag om t ex Willys är så mycket roligare affärsmiljö. Köttbullar har jag aldrig köpt men annat jag köper är jag jättenöjd med.

Och jag undrar om du varit inne på Lidl på ett tag för mycket som jag köper där är Scan-köttfärs, Arla-ost, Arla-mjölk, Pågens-bröd m m som jag kan köpa på på ICA  men ofta till ett bättre pris på Lidl.
  • Miafia33

Min man handlar svenskt oxkött där ibland.

Ibland köper han grekiskt youhort och cevepe som är svårt att få tag på ngn annanstans, hur gott som helst att ha med sallad i pitabröd :)

• Trynträ

Tycker du. Själv tycker jag det är mycket roligare mat där eftersom de har mat som inte finns nån annanstans. Likaså har de en hel del annat än bara mat som kan vara bra att ha.

• Lilje1

*Kattsand! Mycket billigare OCH bättre än alla andra märken vi testat.
    *Tvättmedel (5kg förp.)
    *Diskmaskinstabletter
    *Cider (Märket Karlens, faktiskt riktigt gott!)

• Kojbe

Blöjor
    De är def de bästa iaf för våra barn.

Har testat de flesta som finns nu men de är klart bäst.

Tvättlappar köper vi i bara farten också då givetvis men där finns det ju andra som också duger utmärkt.

Vi brukar köpa pizzakitet också och mjölk eftersom de säljer Arlas där och sambon kommer från vbg så får han sk *svensk* mjölk.

Har köpt en helt underbar massageolja där med som bara kostade 39 kr för en STOR flaska.

• Aannna
    åh så synd att du är missnöjd!!! vi är super nöjda!! vad tråkigt att du träffat tråkig personal och att maten inte är bra, okej allt är inte bra men mycket är bra tycker vi!!
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?