• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • SCSI
    Lotta71 skrev 2008-08-20 22:04:31 följande:
    Det finns tyvärr inte längre ! Mååånga har frågat efter det!
    Bajs. Då får jag väl tvätta med andakt med det tvättmedel jag har kvar här hemma, och försöka hitta nåt annat som luktar lika gott. Nu har jag ju VANT mig vid att mina svarta kläder luktar lite viol...
  • Lotta71
    Virriga Vera skrev 2008-08-20 22:12:46 följande:
    Framförallt så har ju deras korvar mycket högre kötthalt än den svenska.
    Ja det stämmer!. Jag menade alltså rent kött, typ färs mm.
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    ludenben skrev 2008-08-20 22:13:55 följande:
    så du jobbar på lidl. Har kunderna i er butik fattat att man inte gör på samma sätt i kassan när man packar varor?? Det har de inte här utan de packar på samma sätt som på ica fast det inte finns nåt band som varorna åker ner på när man betalat. kassapersonalen får vänta på att ta nästa kund innan de föregående har packat allt i sina påsar.
    Mja, de flesta av våra kunder har fattat det nu, vi har haft Lidl i 4 år här. Men många vill inte packa ner i vagnen o måste muttra o gnälla om det varje gång de handlar(var dag )
    Kunderna tycker ju inte det är det ultimata kassasystemet precis:-P!
    Ut o njut av sommaren!
  • ludenben

här har det funnits i 2 år... får nog vänta 2 år till då innan folk kanske fattar det jobbar inte där men som kund är det irriterande att folk inte fattar nåt som är så simpelt.

Lotta71 skrev 2008-08-20 22:19:49 följande:
    Mja, de flesta av våra kunder har fattat det nu, vi har haft Lidl i 4 år här. Men många vill inte packa ner i vagnen o måste muttra o gnälla om det varje gång de handlar(var dag )Kunderna tycker ju inte det är det ultimata kassasystemet precis:-P!
  • Lotta71
    ludenben skrev 2008-08-20 22:22:40 följande:
    här har det funnits i 2 år... får nog vänta 2 år till då innan folk kanske fattar det jobbar inte där men som kund är det irriterande att folk inte fattar nåt som är så simpelt.
    Håller med!!! Om alla hade gjort rätt hade det varit mycket smidigt! Tycker det är genomtänkt av tyskarna faktiskt. Har man packband så står alla o packar länge. På tyskt vis går det undan ner i vagnen, o sedan kan man packa i lugn o ro i fönstret hur länge som helst! Då står kag o sorterar kyl o frys för sig tex. Gillar att kunna fixa där o lugn o ro !
    Ut o njut av sommaren!
  • inze

Men nu verkar ju Lidl ha fått anpassa sig efter det svenska systemet. Allt fler butiker byggs ju om till vanliga kassor med varuband efter kassören.

• ludenben

här har vi fått korgar föresten. Det hade vi inte först...

• ludenben

om det är nåt som lidl har som är helt underbart så är det rooibos caramellte... så farligt gott...

• hennapenna
    inze skrev 2008-08-20 23:14:57 följande:
    Men nu verkar ju Lidl ha fått anpassa sig efter det svenska systemet. Allt fler butiker byggs ju om till vanliga kassor med varuband efter kassören.
    Åh?! Det låter ju bra! Jag tillhör dem som inte alls förstår vitsen med att plocka upp på bandet, plocka ner i vagnen och så plocka om allt i kassar. En väldig massa plockande. Så jag hoppas på varuband efter kassan i vår butik med!
  • hennapenna
    ludenben skrev 2008-08-20 23:20:16 följande:
    här har vi fått korgar föresten. Det hade vi inte först...
    Här med. Toppen!
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?