• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Beige

croissanter i 4-pack för 11.90 kr..suuupergoda! Div Juicer,nötter,godis,glass,mejerivaror,resten stödhandlar jag på willys eller maxi.

• sommar2001

Handlar grönsaker och frukt, bregott, fetaost, Arlas mjölk och ibland blir det även ost och skinka. Var där för att jag var nyfiken och såg då att de hade en väldigt välskött avdelning för frukt och grönt så nu handlar jag nästan alltid det där.

• inze

Idag köpte jag tvättmedel. 2 st stora paket för 99:--. Jag har alltid hållit mig till Via förut men Lidls tvättmedel är faktiskt i klass med det.

• Canon81

vi brukar handla deras äpplejuice. e väldigt god till ett väldigt bra pris..

• Angelven
    Gnarpen skrev 2008-08-20 20:37:35 följande:
    croissanter i 4-pack för 11.90 kr..suuupergoda! Div Juicer,nötter,godis,glass,mejerivaror,resten stödhandlar jag på willys eller maxi.
    Åså handlar man deras nutella till croissanterna, fyller, och nuk'ar dom i micron...

Snabbfika
  • Marlene B

Nu har sambon varit dit en sväng och handlat, 4 kg kycklingfilé och tre billingeostar bl a blev det och det var väldigt trevligt att upptäcka att kassörskan råkat ta betalt av bara en istället för tre ostar. Det är vanligt att de brukar göra tvärtom, ta för mycket.

Salamipizzan var ju jättegod, helt klart bättre än andra frysta pizzor.

• Marlene B
    inze skrev 2008-08-20 20:57:10 följande:
    Idag köpte jag tvättmedel. 2 st stora paket för 99:--. Jag har alltid hållit mig till Via förut men Lidls tvättmedel är faktiskt i klass med det.
    Är det tvättmedlet bra alltså? Jag velade länge om vi skulle köpa det eller inte men jag lät till slut bli.
  • SCSI

De hade ett svart flytande tvättmedel tidigare på Lidl som jag ÄLSKAR lukten på... men jag har inte sett det på länge?

• inze
    Marlene B skrev 2008-08-20 21:46:25 följande:
    Är det tvättmedlet bra alltså? Jag velade länge om vi skulle köpa det eller inte men jag lät till slut bli.
    Jag tvekade också förut men så läste jag i nån annan Lidl-tråd här på FL att flera tyckte det var bra så därför vågade jag prova förra gången det var billigt. Fast då kostade 1 pkt 49:-, nu måste man köpa 2 för 99:--. Jag testade först med bara ett paket men då kostade det 69:- så jag sa att jag ville ha 2 st då istället.

Ja jag tycker det fungerar väldigt bra, brukar som sagt annars köpa Via och jag har inte märkt nån skillnad.
  • Angelven

Vi kör bara med lidl - det är inte så miljövänligt - men det blir rent (till skillnad från då de miljövänliga - det blir inte rent )

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?