• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • hennapenna
    ludenben skrev 2008-08-20 23:21:20 följande:
    om det är nåt som lidl har som är helt underbart så är det rooibos caramellte... så farligt gott...
    Tack för påminnelsen! Det hade jag glömt...har nog lite kvar hemma. Måste leta!
  • ludenben

den är sååå god. De hade ett persikote där med men nu har det slutat att sälja det på lidl här.... attans också!! det var helt otroligt....

hennapenna skrev 2008-08-21 07:53:05 följande:
    Tack för påminnelsen! Det hade jag glömt...har nog lite kvar hemma. Måste leta!
  • lunaria

hej på er Lidlhandlare!! hinner inte läsa alla inlägg, men jag skriver upp de saker som är ett måste när vi är på Lidl

jag är väldigt förtjust i deras youghurt för de kostar betydligt mindre och det är riktiga fruktbitar i. påläggskorv och ravioli köps det massor av. vi köper oxå deras margarin och smör. smöret är laktosfritt och kostar vara en femma. ett annat (onödigt)måste att köpa är deras vita choklad som tyvärr ofta är slut på vårt närmaste Lidl, men det finns en med vit choklad och kaffesmak som oxå är mumsig...

• Constelacion

Hej, handlar lite olika grejer på Lidl, i karlskoga på lidl har de för övrigt gjort om kassasystemet så det är likadant som i andra butiker... (dvs typ ica)

• Avelyn

Jag älskar Lidls fetaost där två paket sitter i hop så man kan öppna det ena utan att öppna det andra. Gott och prisvärt. Gillar också deras pizza i flerpack. Älskar deras fläckspray V5. Brukar köpa deras blöjor och tvättlappar. Gillar också deras fil och yoghurt samt mjölk. Deras klyftpotatis är verkligen god och kryddig. Ja vad gillar jag inte från Lidl ?

• tilda den vilda

det finns vissa saker jag saknar: deras knäckebröd som hette Active det var väldigt sprött o gott.

Här hos oss finn sinte skruvkorksmjölken kvarLedsen synd att den inte lanseras i hela sverige.

den tyska mjölken är inte tillsatt av A-vitamin. A-vitamin kalakar ur skelettet.

Jag  har ringt flera gånger o påpekat dettat.

Nu väntar jag på att ett erbjudande ska komma o och det är:  telefon alltså 2 st  fär 499:-
    med högtalarfunktion, har en kompis som köpte den o hon är sååå nöjd med den

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Lotta71
    tilda den vilda skrev 2008-08-21 09:03:35 följande:
    det finns vissa saker jag saknar: deras knäckebröd som hette Active det var väldigt sprött o gott.Här hos oss finn sinte skruvkorksmjölken kvar synd att den inte lanseras i hela sverige.den tyska mjölken är inte tillsatt av A-vitamin. A-vitamin kalakar ur skelettet.Jag  har ringt flera gånger o påpekat dettat.Nu väntar jag på att ett erbjudande ska komma o och det är:  telefon alltså 2 st  fär 499:- med högtalarfunktion, har en kompis som köpte den o hon är sååå nöjd med den
    Skruvkorksmjölken finns kvar fast utan skruvkork Bytt förpackning bara.
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    inze skrev 2008-08-20 23:14:57 följande:
    Men nu verkar ju Lidl ha fått anpassa sig efter det svenska systemet. Allt fler butiker byggs ju om till vanliga kassor med varuband efter kassören.
    Ja, det är bra. Men alla Lidl får inte de "nya" kassorna. Tex Älmhult som har låg omsättning byter de inte på. Möjligen senare när kassorna är slut o det behövs helt nya.
    O att det har kommit korgar är ju bara Kyss!
    Ut o njut av sommaren!
  • Aannna

Vi handlar det mesta på Lidhl, blöjor, mejerivaror, frukt, pålägg, allt i mat väg igentligen, och dricka, och godis, chips, kaffebröd, ja det mesta finns och är jätte bra tycker vi!!

• tilda den vilda
    Lotta71 skrev 2008-08-21 09:12:22 följande:
    Skruvkorksmjölken finns kvar fast utan skruvkork Bytt förpackning bara.
    vi får ju mjölk i från Danmark, och i den är det tillsatt A-vitamin. ( gillade verkligen skruvkorken, praktisk) jag med flera vill ha tillbaka den
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?