• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Virriga Vera

Det mesta, men framför allt deras glass. Det jag tycker är tråkigt ar att du kan hitta en vara som är toppen men sedan hittar du den aldrig där igen.

• Anna81

lidl har världens godaste cevapceci (felstavat?)Det är frysta köttfärsrullar, jättegott kryddade, dom rekomenderar jag verkligen

• pindile

jobbar som sft bc där!!! finns ju inte allt man kan önska sig, men blir bättre o bättre....tycker det mesta som finns e helt ok.köper mkt kött och så för att jag själv vet att det sköts bra med kontroller o så...samma med frukt o grönt.
    sen så klart godis o kakor.....

• Amira

Cevapcici och surkål! Även vitlöksbaguetter, fryst pizza och toapapper. köper en del men det som jag aldrig köper är mejeriprodukter och bröd eftersom de varorna är dyrare än i andra affären. Köttet är sällan billigare heller. Tycker överlag inte att maten är direkt billigare än i t ex willys där vi handlar den mesta maten, snarare dyrare. Förutom de saker jag nämt här som är riktigt prisvärda.

• Marlene B

Cevapcici har jag aldrig hört talas om, den måste jag köpa...och mycket annat också som ni nämnt

• jassikan

Inte så mycket, men ett säkert kort är Gelatini (heter den så=?) glassen som ser ut som magnum. Kanongod! Köper dock alltid jordgubb, men hört av kompisar att de andra också är mycket goda.

• Anna81

Marlene B skrev 2008-07-25 17:51:31 följande:

Cevapcici har jag aldrig hört talas om, den måste jag köpa...och mycket annat också som ni nämnt
    Ja det tycker jag att du ska, dom är verkligen super goda

Familjen dafgårds dom finns på tex vivo har oxå sånna, fast dom är inte alls lika goda
  • 83Lovika

Våtservetter (att städa med - cleaning wipes) till hemmet. Luktar så fräscht + enkelt att städa med :)

• BasseKatt

Här handlas det också väldigt lite på Lidl. Är lite lagom skeptiskt så där och AVSKYR deras töntiga TV-reklam!
    Men "magnumglassarna" köper vi då och då och de är jättegoda. Även vanlig glass i 1 liters lådor - maple walnut (mums!), choklad och vissa chokladkakor. Salamipizzorna som nömts ovan är inte hellertokiga. Sedan är de billigare än Coop Xtra/MaxiICA på Arlas hushållsost här hos oss...

Barnmat som skulle vara trevligt att shoppa billigt är bara max 10 öre billigare och utbudet är uselt. Vällingen är dyrare än Maxi etc... Har dock hört att deras blöjorär ska vara, men vi kör bara Libero och det har de inte...

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?