• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • inze

Den här veckan kan man ju t ex köpa Arlas Herrgårdsost för 59:90/kg.
    Deras Fruktsmoothie som kostar 15:--/2 st den här veckan och 9:90/st annars.
    Deras sk lightskinka för 24:90 för 175 g (om man gillar lite kladdig skinka a parmaskinka)
    Chokladdryckpulver.
    Stark ketchup i glasflaska.
    Cola.
    Kolsyrat vatten.
    Blodapelsinjuice.
    Drickyoughurt.
    Glass.
    Tomatkonserver.
    Toapapper.
    Tvättmedel.

Och ofta deras specialprodukter som växlar vecka för vecka. Den här veckan t ex laddningsbara batterier 4 st AA för 39:90 (alla förpackningar samma pris).
    Stekpannor har jag köpt för dryga 100-lappen och de har varit lika bra som ICA:s titanpannor för flera hundra.
    Gympaskor och sandaler.
    Baddräkt.
    Regnställ.
    Pappersskärmaskin.

+ en massa annat som jag inte kommer ihåg.

Jag tycker det verkar som om fördomarna att Lidl är en värdelös affär verkar hålla på att försvinna. På Lidl här är det i alla fall mycket mer folk som handlar än det var från början.

• linedja

Deras kycklingnuggets och en sorts fiskpinnar är mycket goda! Dessutom var kycklingfilén över förväntan. Kan även rekommendera en tjockare variant av grillkorv. Jättegod!

Blöjorna är helt ok. Tejpblöjorna är helt i klass med liberos, men byxblöjorna är inte riktigt lika bra.

• annika11

säger som flera andra deras glass supergod även pizzorna som man kan köpa i två pack är goda

• Midsommarafton 77
    SaftGlassVissa färska grönsakerDuschcreméKokchokladDigestive biscuits med chokladmm beroende på vad de har för veckoerbjudanden
    Vi har försökt sedan mars-april 2007.
  • Mollie

Har enbart handlat sånt som inte får att äta/dricka där.  Typ nått rit/målar-kit en gång och en annan gång nått scrapbooking-grejjs till en liten tjej.

Apan känner alla, ingen känner Apan!
  • Cute Baby
    Svar på #11
    håller mee annars är allt bra där på Lidel vi handlar all mat därifrån ,, resten asså grejer till victor som nappar och nappflaskor MM köper vi från COPP hehe
  • Cute Baby

köper inga blöjor från lidel ,, vi kör bara libero och det har inte dem på lidel ..

• Angelven

Well - först kan du börja med att handla de varor du känner igen,
    fast ett par kronor billigare:

Gevalia Kaffe
    Pågens bröd
    Carlsberg Öl
    Coca-Cola
    Dansukker Socker
    Arla Mjölk och fil
    Bregott
    Svenska Lantägg
    Scan kött
    Kronfågel kyckling
    GB Pinnglass
    Marabou choklad och godis

...för att nämna lite av utbudet

Sedan är deras fink braü öl lika god som carlsberg.
    Deras läsk minst lika bra som coops egen
    Tysk mörkt bröd underbart.
    Vaniljkglassen i blå 2 liter (Bourbon Vanilla) har vunnit bäst i BLINDTEST mot hemmagjord och alla andra märken...
    Salamipizza fryst i 3-pack för 30 kronor bäst i test enligt R&R
    Blöjorna fungerar utmärkt och kostar betydligt mindre.
    Deras EGEN mjölk har skruvkork så den kan ligga ner i kylen - PRAKTISKT.
    Osten fungerar som ost bör göra - den är ostig
    Grädden är gräddig och har plastlock - ingen kylskåpssmak på en öppnad halvliter alltså.
    Fryst rumpstek färdigmarinerad - säkert inte politisk korrekt och säkert fusk - men god är den ...
    Dito marinerade ribs.
    Samma för fryst tonfiskstek.
    Frukt /Grönt som ser fräsch ut
    Massa udda flingor som är mer godis än flingor men fungerar utmärkt som fikasnacks - testa nougatfyllda havrekuddar...

Allt är faktiskt riktigt bra - den enda vi tyckt varit riktigt illa var deras oliver som smakar annorlunda (det är nog en inläggningsfråga - tyskar verkar ha annan inläggning än vi) och coq-au-vin på burk som var riktigt illa (den provade inte vi utan svärföräldrarna).

Hmm... vad mera ? Deras ryggskydd till motorcykelförare är säkrast enligt SMC!!! (Och kostar en åttondel av ett märkesskydd som inte är lika säkert - men snyggare, man blir ett vackert lik )

... och nu har de börjat experimentera med svenska kassor där varorna åker vidare efter kassan... Lidl i Spånga/Bromsten i Stockholm har det om ni som jag kroknat

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?