• Anonym (nyfiken)

sex vid samsovning?

ni föräldrar som kör ap, och ni som inte gör det också i och för sig =) när ni låter barnet sova i eran säng, hur länge får de göra det alltså till vilken ålder?
    och hur blir det med sexet då? vart har ni sex när barnet sovet i eran säng?

• Svar på tråden sex vid samsovning?
  • Anonym (Hallonludd)
    Anonym (nyfiken) skrev 2008-08-05 20:18:59 följande:
    Svar på #7alltså jag frågade för att jag vet inte hur vi skall göra när vårt barn föds...La Lola skrev 2008-08-05 20:06:39 följande:
    Ha en extra madrass i sovrummet under sängen fast å dra fram vid behov Då är nu ju iaf inte exakt breved bäsen....
  • Familytime

Det är väl en jättebra fråga! För om man samsover med barnen får man ju inte ha sex där, då får man ju få tips på andra ställen att sexa till det på.

• stora lilla J
    Familytime skrev 2008-08-05 20:47:12 följande:
    Det är väl en jättebra fråga! För om man samsover med barnen får man ju inte ha sex där, då får man ju få tips på andra ställen att sexa till det på.
    Får inte? Det beror väl helt på? Har man barn som sover djupt och inte blir väkta så varför skulle man inte kunna ha sex i sängen?

Vi har haft våra killar i mitten i sängen tills de var ca 1 år, och under den tiden hade vi inte sex i sängen eftersom de skulle ha vaknat av det, därefter har de sovit i sidovagn, alltså spjälsäng minus en långsida som monterats fast i ena långsidan av föräldrasängen, och då har de sovit jättedjupt och absolut inte vaknat eller alls blivit störda av oss när vi haft sex.

Under det första året gällde det att ha litet mera fantasi, men det finns ju fler rum i ett hem än bara sovrummet

Men det är nog den frågan vi fått absolut flest gånger appropå att vi samsover ("men vaaaaaar har ni sex??????)
  • Familytime

stora lilla J skrev 2008-08-05 20:55:00 följande:

Får inte? Det beror väl helt på? Har man barn som sover djupt och inte blir väkta så varför skulle man inte kunna ha sex i sängen?Vi har haft våra killar i mitten i sängen tills de var ca 1 år, och under den tiden hade vi inte sex i sängen eftersom de skulle ha vaknat av det, därefter har de sovit i sidovagn, alltså spjälsäng minus en långsida som monterats fast i ena långsidan av föräldrasängen, och då har de sovit jättedjupt och absolut inte vaknat eller alls blivit störda av oss när vi haft sex. Under det första året gällde det att ha litet mera fantasi, men det finns ju fler rum i ett hem än bara sovrummet Men det är nog den frågan vi fått absolut flest gånger appropå att vi samsover ("men vaaaaaar har ni sex??????)
    Det säger väl sig självt att man inte har sex i samma säng som barnet sover?? Då är det ju absolut inte konstigt att ni har fått den frågan! Därför att folk ser det som en självklarhet att INTE ha sex i samma säng och frågan är då självklar; Var har man sex i så fall.
  • stora lilla J
    Familytime skrev 2008-08-05 20:57:38 följande:
    stora lilla J skrev 2008-08-05 20:55:00 följande:Det säger väl sig självt att man inte har sex i samma säng som barnet sover?? Då är det ju absolut inte konstigt att ni har fått den frågan! Därför att folk ser det som en självklarhet att INTE ha sex i samma säng och frågan är då självklar; Var har man sex i så fall.
    Nej, att det var självklart var inte vad jag menade, eller skrev, jag vände mig bara emot formuleringen FÅR INTE, som om det vore ngt slags förbud, och inte något individuellt beroende på omständigheterna!
  • Anonym

Om inget annat har man väl mer innanför skallen än att ha sex i samma säng om ens samma rum som sitt/sina barn sover i.

• Anonym (svammel)

Barnen ska sova i egen säng.Stora sängen är för mig och min man.Endast.Där knullar vi.

• Anonym (duff)
    Familytime skrev 2008-08-05 20:57:38 följande:
    stora lilla J skrev 2008-08-05 20:55:00 följande:
    Det säger väl sig självt att man inte har sex i samma säng som barnet sover?? Då är det ju absolut inte konstigt att ni har fått den frågan! Därför att folk ser det som en självklarhet att INTE ha sex i samma säng och frågan är då självklar; Var har man sex i så fall.
    Vi har det. På vilket sätt exakt tar vår dotter skada av det???
  • Anonym (duff)
    Anonym skrev 2008-08-05 21:44:41 följande:
    Om inget annat har man väl mer innanför skallen än att ha sex i samma säng om ens samma rum som sitt/sina barn sover i.
    Vår intelligens ligger över det normala, trots att vi har sex i samma säng som vår ettåring ligger och sover.
    Kanske är just intelligens som krävs för att förstå att en ettåring inte skadas av det på något sätt?
  • Anonym

Intelligens? Snarare idioti att man inte vet att det kan lätt klassas som olagligt.

Svar på tråden sex vid samsovning?