• Anonym (nyfiken)

sex vid samsovning?

ni föräldrar som kör ap, och ni som inte gör det också i och för sig =) när ni låter barnet sova i eran säng, hur länge får de göra det alltså till vilken ålder?
    och hur blir det med sexet då? vart har ni sex när barnet sovet i eran säng?

• Svar på tråden sex vid samsovning?
  • 3barnsmor

Vi tältade med våran dotter när hon var tre månader då hade vi sex, plus när hon låg i sin spjälsäng bredvid oss...

än så länge ser jag inga tecken på att hon har fått några allvarliga skador av det förutom att hon tycker sin pappas penis är interssant när dom ska duscha lr bada

• Hanna th
    Svar på #71
    evaviola skrev 2008-08-05 23:06:22 följande:
    Hanna th skrev 2008-08-05 23:03:10 följande:
    Jag blir lite mörkrädd....Om du inte är samma som en anonym innan som tog upp att socionomen inte skulle vara äkta, så måste jag då få säga att minst 2 i den här tråden har varit i kontakt med socialen, angående dessa frågor... Skrämmande! Vad har hänt egentligen?
    vad menar dù? jag förstod inte vad du menar? att de har ring till soc? jag har inte skrivit anonymt tidigare i den här tråden =)
  • evaviola
    Familytime skrev 2008-08-05 23:12:32 följande:
    Att inte låta barnen se eller höra när man har sex. Man isolerar sig på ett sovrum med stängd dörr eller låser in sig på toaletten så att de inte märker något. Skulle du ha sex öppet på en fest exempelvis? Nej, man smyger iväg någonstans för att mysa det tillsammans med sin partner. Instinktivt isolerar man sig för att inte synas eller höras. Annars hade man ju inte sett nån skam i att någon hört eller sett något. Denna naturliga instinkt jag pratar om är ÄNNU starkare när det handlar om barn. Man har ännu större ansvar som vuxen att se till att barnen inte blir utsatt för sex. Även om det bara är visuell form! Man isolerar sig från barnet för att det inte ska märka. Det utesluter sex bredvid barnet i en säng...... det gör verkligen det. Jag är så ledsen över att vissa saknar denna instinkt att hålla sex för sig själva.
    Snälla du, det du beskriver är inte en "naturlig istinkt" utan hur vi är formade av normerna i samhället... Så tyvärr, inget bra svar.
  • Hanna th
    Svar på #75
    evaviola skrev 2008-08-05 23:07:16 följande:
    Hanna th skrev 2008-08-05 23:05:46 följande:
    Har du någon aning om vad moral är?
    ja, vet du?
  • evaviola

Hanna th skrev 2008-08-05 23:14:16 följande:

Svar på #71
    vad menar dù? jag förstod inte vad du menar? att de har ring till soc? jag har inte skrivit anonymt tidigare i den här tråden =)
    Jag undrar hur du vet vad som gäller för socionomer, just i detta ämne. Har du ringt o frågat någon?
  • evaviola

Hanna th skrev 2008-08-05 23:15:37 följande:

Svar på #75
    ja, vet du?
    absolut
  • Hanna th
    Svar på #82
    evaviola skrev 2008-08-05 23:13:02 följande:
    Tråkigt med folk som tror att sex bara går ut på avancerade ställningar, "juck" och hur pass högt man stönar.
    va vad har du fått det ifrån, men de flesta rör väl åtminstone på sig lite ?
  • Familytime
    evaviola skrev 2008-08-05 23:14:31 följande:
    Snälla du, det du beskriver är inte en "naturlig istinkt" utan hur vi är formade av normerna i samhället... Så tyvärr, inget bra svar.
    Jag klarar nog inte mer, tror jag. Det här är alldeles för sjukt för min vettiga skalle. Jag är verkligen inte ute efter att DU ska få något svar som passar dig. Jag var inte ute efter att egentligen argumentera mot sex i en säng med närvarande barn heller. Jag bara konstaterar och beklagar att det faktiskt händer i 2008 Sverige... men på riktigt; jag klarar inte mer. Det är alldeles för sinnessjukt.

Som sagt; verkligen dags för en lagändring om nåt som jag inte trodde skulle behöva en lagändring!!
    Godnatt
  • evaviola
    Familytime skrev 2008-08-05 23:17:20 följande:
    Jag klarar nog inte mer, tror jag. Det här är alldeles för sjukt för min vettiga skalle. Jag är verkligen inte ute efter att DU ska få något svar som passar dig. Jag var inte ute efter att egentligen argumentera mot sex i en säng med närvarande barn heller. Jag bara konstaterar och beklagar att det faktiskt händer i 2008 Sverige... men på riktigt; jag klarar inte mer. Det är alldeles för sinnessjukt. Som sagt; verkligen dags för en lagändring om nåt som jag inte trodde skulle behöva en lagändring!!Godnatt
    Nä, jag ska oxå gå o sova. Om du tänker efter så inser du nog att det faktiskt var fel att kalla det en "naturlig instinkt" men men...

Sov gott!
  • Hanna th
    Svar på #80
    evaviola skrev 2008-08-05 23:11:33 följande:
    Hanna th skrev 2008-08-05 23:09:30 följande:
    Och jag har än så länge inte fått ETT vettigt svar om hur det skulle kunna skada bebisen? På vilket sätt?
    jag tycker tror inte att det skadar ett spädbarn, men det är jävligt osmakligt.
    och kan alla här inne säga helt ärligt att de inte har gjort det bredvid ett större barn isånna fall, räck upp en hand!
Svar på tråden sex vid samsovning?