• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Heather KL

Fru I: Taaaack Jag är galen i mormorsrutor... har nyss lärt mig dom!

• Fru Indosaurie

heather:

Jag skulle också vilja kunna virka. Men jag har inte tålamod att lära mig just nu =)

Vill göra en filt eller ett överkast av mormorsrutor.. MEN det lär nog aldrig hända.

• Fru Indosaurie

Hörrni, när man stickar, syr man alltid ihop alla sömmar för hand då? eller kan man sy på maskin?

• numberone

HJÄLP IGEN!!!

Nu står det Minska på detta sätt tills 25 m återstår och det för var gång blir 1 m mindre innan de första och efter sista minskningen och 2 m mindre mellan minskningarna.
    Vad menas????

• Catriiin

Fru I: Beskrivning på bebiströja och mössa är nu inlagd i min dagbok

• Gonzo

Numberone--> Har du börjat minska? Gör isåfall likadant tills du har 25 maskor på stickan! 1 m mindre innan de första och efter sista minskningen och 2 m mindre mellan minskningarna =Tänk på att minska jämt över varvet. Gissar att det totalt ska vara 4 minskningar per varv? Stämmer det?

Löste sig ditt förra problem?

• Fru Indosaurie

numberone:

i mönstret är det ju:
    16 m
    28 m
    28 m
    16m

Varje gång du gör ett nytt varv ska du minska
    15, 26, 26, 15
    14, 24, 24, 14
    13, 22, 22, 13

1 maska före minskningen, 2 i mitten, 1 efter minskningen.

• Peztis

Sammet, jag tyckte det var en jättebra beskrivning på ökning av maskor, precis som man ska göra...

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad