• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

Ja, det betyder ju bara att det är bra med olika slags förklaringar
    Någon förstår, en annan inte.

Fru Indosaurie, visst kan man sy ihop stickade saker på maskin! Se bara till att inte dra i styckena, då kan de bli vågiga!

Lycka till alla!!!

• Fru Indosaurie

sammet:

alltså jag menade verkligen inget illa, menade inte att din förklaring var dålig.
    Men det är så himla svårt med beskrivningar tycker jag =)
    Det låter så krångligt fast det är så himla lätt.

• numberone

TACKAR det gick toppen väl ni hade förklarat ..... nu e bara problemet hur man ökar med en maska utan att det ser dumt och fult ut? Nån som vet?

• Mignonne

ehh jag kan inget alls men vill gärna lära mig. Finns det någon bra kurs ni kan rekommendera att jag kan gå? Min mormor är inte i livet, mamma kan mycket men inte sy & sticka. Visst lärde jag mig i skolan men det är länge sedan.

• Gonzo

Numberone--> Det som blir snyggast är att plocka upp en ny maska mellan två maskor... Någon hade en bra länk. Men typ så här:

Sticka som vanligt tills du ska öka. Tag upp garnet mellan två maskor och snurra ett halvt varv så den ser ut som en maska lägg den på stickan med stickade maskor. sticka som vanligt sen och varvet efter.

• numberone

Gonzo du är en av mina räddare i sticknöden *ler* Tack för hjälpen! skall testa detta ikväll efter att jag hållt reda på alla aviga och räta maskor i resåstickningen.. hmm hade inte gjort som man skule med det blev fint iallfall men nu ska det göras rätt....

• Catriiin

Fru I: Nä, tyvärr, den har jag också gett bort(som vanligt). Men den är jättesöt, har knäppning i axlarna (om man vill) så den är bra för de riktigt små.

• Gonzo

Numberone--> Så lite så, det är roligt att man kan hjälpa till! Får man se en bild när den är klar?

• Pumpan81

hej alla!
    älskar med att virka.
    ska börja vikra lite beisklöder nu men allt é åp engelska såklart...
    men jag är inne på o göra dukar med. någon här som ha virkmöster?
    skulle vara kul o göra lite fina halvstora dukar i olika former!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad