• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • FluffyTina

avis på er som kan virka en massa. Själv kan jag bara stickning och då kan jag det mesta men virka har jag aldrig lyckats med. jo fram och tillbaka men aldrig några mönster med en massa hålor.

• Pumpan81

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP
    vad betyder detta på svenska?
    sc = single crochet
    vet att dc är fast maska..
    fattar inte *trög*
    (virkning)

• numberone

Gonzo: Japp ska försöka få till en liten bild sen på mitt mästerverk *hoho*

• Fru Indosaurie

Åh. Idag har vi varit ute HELA dagen.

Lånade 4 st böcker med stickning på stadsbiblioteket på sveavägen/odengatan, får se vad jag ska börja på när byxorna är klara.
    Har inte stickat en enda mm på hela dagen alltså. huh, lär bli en sen natt ;)

• Pumpan81

jo den finns där men inte just det jag ville hitta

• Gonzo

Puman--> Fast maska är när du går ner och hämtar tråden utan omtag innan. Alltså... stick ner nålen, hämta tråden så du har två öglor på nålen. Dra igenom tråd genom de båda öglorna. Ok?

• Pumpan81

gonzo jag vet vad en fastmaska är o det var bara jag som inte riktigt fattade hur an gjorde menjag lste det själv tillslut men tack iaf

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad