• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • taiyin

Crochet=stolpe...

Underbar tråd det här! Hamnar direkt i favoriter!

• linda87

puff ingen som har grunden till en mössa? Stickning....har vart inne på garnstudion men de har inga gratis mössor-mönster *puff* behöver veta hur mycket man ska förmindska ju längre upp man kommer etc...

• Fru Indosaurie

linda87:

Igår var vi på biblioteket och lånade böcker om stickning, det fanns massor, det fanns dessutom minst 2 böcker som bara innehöll mössor och vantar. Kanske vore något?
    Då kanske du hittar en sån som du vill göra? =)

• numberone

HEj igen!

Är det någon som har ett enkelt mönster på babyvantar.... hihi sambon undrade om jag inte kunde sticka det så bebisen hade små vantar till sin mössa sen *ler*

• MosterMaggi

>numberone: vad gulligt.

• Fru Indosaurie

Idag har min man kommit på att HAN vill ha vantar, så nu har vi varit och bunkrat upp med ullgarn så jag kan sticka i helgen ;) haha.

• linda87

mössan ska va till mig så stoooooor storlek haha blir väll å titta in på bibblan :-P *puff*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad