• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • linda87

*rynka i pannan* jag var ju inne på mössor där, va fasen hitta inte jag alla för? :-O
    Tackar ska genast rota runt där nu Tack!

• linda87

*gråter* dne mössan jag vill ha finns bara på noska, jag fattar NOLL på norska*snyft* finns dte nån norsk/svensk översättning?

• Fru Indosaurie

linda87:

Du skulle ha gått till bibblan idag ;D

Men på sidan, garnstudio så finns det ett översättningslexicon.
    Inte för att jag skulle orka översätta från norska, engelska är en sak ;)
    Vad är det för mössa? har du länk?

• pucken

hejsan hoppsan =)
    jag är nästan klar med min solhatt, den blir fin och väldigt gul! synd bara att man inte har nån som kan ha den på sig... kanske borde göra en större som passar mig?
    aja, bild på hatten kommer upp i galleriet så snart jag är färdig =)och då säger jag förstås till också!

• Fru Indosaurie

pucken:

ååh den vill jag se =) Jag vill ju gärna virka en själv.. meen meen ;D

Jag håller på att sticka vantar nu, i ull *fniss* Fred längtar redan efter vintern.

• pucken

fru
    nu finns hatten i galleriet! den blev rätt fin =) den var väldigt lätt att virka i början, men när man skulle göra själva skärmen blev det lite pilligt och knepigt. har ju inte som är liten nog för hatten, så min snobben fick vara modell =)
    vad tusan ska jag virka/sticka nu? så himla jobbigt att komma på nåt och hitta mönster... har visserligen en spjälsängsfilt som inte är klar, men jag har sagt att jag vill bli gravid innan jag fortsätter på den, så...

• Fru Indosaurie

pucken:

GUD vad söt den var! =) Snobben ser helt bakis ut. haha.

Sen såg man en katt i bakgrunden också.. Den kunde väl ha varit modell? Våran misse tyckte SÅ mkt om bebismössan.. Inte ;)

Jaa. Jag var ju på bibblan som sagt och det är jag glad för. Nog för att jag har en massa mönster som jag köpt på tradera som ligger...

• Pumpan81

pucken
    hihi vad söt den var du skulle satt den på katten istället

• MosterMaggi

Pucken: himmel vad du är snabb! Vad sägs om att virka nya gästhanddukar? En ny väska till hösten? Tofflor till vintern? *spånar vilt*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad