• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha neeej herr anonym. Jag trodde ju man skulle få se hans min..
    Men jag klandrar honom inte.. vilken tuff kille vill ha sånna där volanger? ;)

• Fru Indosaurie

pucken.

Nu är jag riktigt avis =(

Men du, det är en hemlis mellan dig och mig. BARA du och jag ska ha sånna väskor *fniss*

• pucken

fru
    det tummar vi på! och du, jag kommer ju vara klar med den där väskan rätt snart, och eftersom jag är så snäll kanske jag kan virka en åt dig med, förutsatt att den blir bra =) borde inte ta så lång tid att göra den, SÅ stor är den inte =)

• Fru Indosaurie

pucken:

Väskvänner för alltid =D

Snart? jag som tyckte att den såg så himla svår ut. haha =)
    Ser verkligen fram emot resultatet, jag är lite kär i den. Och inte så lite heller. Dom där färgerna var så snygga också..Ungefär samma färger som på vantarna jag stickar just nu =) Fast det är klart, mörkrosa till det svarta..
    Vad ska du göra för färg? =) *nyfis*

• pucken

hmmm måste köpa en ny virknål... behöver en på 5.5 mm, och det har inte jag.

• pucken

fru
    jag ska nog göra den i svart och rosa,om jag hittar ett passande garn. det är ju det som är det svåraste när man virkar efter engelska beskrivningar, att hitta ett bra garn. skulle kunna göra väskan i det garnet jag har hemma, men då blir den inte lika stor som det står att den ska bli. men vi får se, ska nog fixa virknål allra först och testa att virka med garnet jag har hemma för att se om det blir bra.

• Fru Indosaurie

pucken:

oh. rosa =) Jag är rosaoman. Jag vill verkligen se den nu, du får sätta lite fart ;)
    Har du inte den virknålen? Oh, I´m in chock.
    Ska du låna av mig? =)

• pucken

fru
    jag har bara virknål 3 och 4, kanske har en 2,5 nånstans. jag ÄLSKAR rosa, det är min absoluta favoritfärg! har en skitfin väska som det skriker pucken om =) den är rosa, med katter på. köpte den på åhléns i våras.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad