• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

hehe jag använde faktiskt katten i bakgrunden som modell, men tänkte att folk kanske skulle tycka det var taskigt =) kan sätta in en bild till, så får ni se vad fin valter (katten) blev i hatten =)

• Fru Indosaurie

pucken:

Har du mailadress?

Jag vet EXAKT vad du ska virka ;) Har en beskrivning på vääärldens sötaste väska. Kommer bli SÅ avis om du gör den =)

• numberone

Ja jäklar va du är snabb Pucken.... själv ska jag krypa upp i soffan nu och ge mig på vantarna... rotade fram ett mönster hos mammsen innan idag. Hon är lite petig med stickning (vann några tävligar när hon var yngre) men hon tyckte minsann att min babymössa var fin *ler stolt*

• pucken

MosterMaggi
    en väska vore inte så tokigt faktiskt... ska se om jag hittar nåt bra mönster, som är lite i statistikstuderandestil, dvs lite småtantig.

• Fru Indosaurie

pucken:

HAHA. det är väl inget taskigt. Folk klär ju ut sina hundar. Så länge du inte binder fast katten så ;)

• pucken

fru
    ska kolla vad jag har för mail på universitets hemsida, så kan jag skicka ett privat medddelande till dig sen. blev nyfiken på väskan =)

• pucken

fru
    man vet aldrig vad folk tycker =) har funderat på att virka en mössa åt katten, med hål för öronen!

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Min flicka skulle vägra ha nåt på huvudet, hon gillade inte alls babymössan. Fred tog på henne den och hon satte genast klorna iden och jag skrek förtvivlat.. men det gick ingen nöd på mössan ;)

• Pumpan81

pucken
    hahahaha mycket bättre så söt kissen vart

• pucken

valter är lite trög, så han blev mest förvirrad och satt så still han kunde =) han fattade nog inte riktigt vad som hände. den andra katten, billig, skulle aldrig låta nån sätta nåt på hans huvud. han är en väldigt bestämd liten misse, som gärna gör high 5 på en med sina klor...

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad