• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • ÖNadja

Jag har pratat med en instruktör nu och beslutat mej för att det här får aldrig mer hända, punkt slut!
    Vi ska göra allt vi kan för att ordna till det här. =)

• ninanen
    ÖNadja skrev 2008-08-19 21:39:19 följande:
    Jag har pratat med en instruktör nu och beslutat mej för att det här får aldrig mer hända, punkt slut!Vi ska göra allt vi kan för att ordna till det här. =)
    Va kul å höra! Jag håller tummarnaför er!
  • ÖNadja

Tack för all peppning, men nu ska hon bort! (gråter)

vi har tränat och tränat och tränat, allt har gått jätte bra. men idag bet hon ett barn, i huvudet!

nu finns det ingen återvändo, jag ångrar mej så mycket att vi ens beslutade att pröva..nu kommer den här pojken alltid att att vara rädd för hundar.

• La mariquita
    ÖNadja skrev 2008-08-15 20:59:54 följande:
    Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.
    Men herregud! Hur kan du veta att "det inte finns något mer att fundera på" för ett enda bett? Gud så dramatiskt!

Det skulle krävas något betydligt allvarligare än så för att jag skulle kunna få för mig att döda min hund i alla fall!
  • Zimlis
    ÖNadja skrev 2008-09-01 18:33:15 följande:
    Tack för all peppning, men nu ska hon bort! (gråter)vi har tränat och tränat och tränat, allt har gått jätte bra. men idag bet hon ett barn, i huvudet!nu finns det ingen återvändo, jag ångrar mej så mycket att vi ens beslutade att pröva..nu kommer den här pojken alltid att att vara rädd för hundar.
    Men fy vad hemskt. Stackars dej och stackars pojke - alltså va det ett allvarligt bett eller?

Måste bara tala om för dej att min systerdotter blev hundbiten, men hon är inte hundrädd.. När de gick förbi hunden som bitit så sa hon bara "arga vovven" och jag har vart och hälsat på dom med min hund och det hon va mest bekymrad över va om Ebba va hungrig eller inte *så söt* (min systerdotter är snart 2 år)
  • Bempa
    ÖNadja skrev 2008-09-01 18:33:15 följande:
    Tack för all peppning, men nu ska hon bort! (gråter)vi har tränat och tränat och tränat, allt har gått jätte bra. men idag bet hon ett barn, i huvudet!nu finns det ingen återvändo, jag ångrar mej så mycket att vi ens beslutade att pröva..nu kommer den här pojken alltid att att vara rädd för hundar.
    Jag förstår ert beslut, o det är bland det svåraste att fatta. Men efter att den nu också bitit ett barn, så tycker jag att ni tar rätt beslut, tyvärr...
    Om du inte KAN fota, så låt för helvete bli att sno andras!
  • NorasMamma

Hate to say I told u so... Men det var precis det här jag menade när jag blev totalt nertrampad i denna tråden. Man kan inte lita på en hund som gör en sån sak - och nu har TS fruktansvärt dåligt samvete istl för att hon gav hunden en chans och den denna gången gav sig på ett barn.
    Ts- jag är hemskt ledsen för din skull . men du fattar rätt beslut. Vet att det är otroligt jobbigt att bli av med sin kompis. Kram till dig

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..