• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • Pallas

Det kanske inte är någon tröst, men jag tror inte att en hund som biter mår bra. Du fattade rätt beslut nu, även om det känns jätteledsamt att förlora din vän.

• happy pearly
    NorasMamma skrev 2008-09-01 19:57:39 följande:
    La mariquita skrev 2008-09-01 18:37:12 följande:
    Ja, du kanske skulle vänta tills din hund dödade någon? Det är hundägare som dig som är farliga och som skapar rädsla för hundar. "Ett enda" bett kan räcka för att allvarligt skada en annan människa - och en sån hund kan man inte behålla.
    Du va ju ett schysst stöd för ts, hon är lessen och mår dåligt redan som de är,,,,
  • War

Känns tyvärr inte som att denna hund är psykiskt stabil ?

Vad är det för ras ?

Jag skulle inte som granne acceptera detta utan kräva skärpning eller avlivning.

Tar inga chanser alls när jag har en ettåring som rultar omkring på tomten.

• Ayya

TS har beslutat att avliva. Hunden har bitit 2 ggr nu.

War skrev 2008-09-01 20:34:18 följande:
    Känns tyvärr inte som att denna hund är psykiskt stabil ?Vad är det för ras ?Jag skulle inte som granne acceptera detta utan kräva skärpning eller avlivning.Tar inga chanser alls när jag har en ettåring som rultar omkring på tomten.
  • War
    Ayya skrev 2008-09-01 20:36:52 följande:
    TS har beslutat att avliva. Hunden har bitit 2 ggr nu.
    Ok, hade missat avlivningsbeslutet.

Tristo, men har man som TS dessutom ett litet barn så är det ingen lek.
  • Micke Geting

Det som är för jävligt är att hundägaren, trots att dess hund nyligen bitit en annan människa, inte har bättre koll på sin hund än att det händer en andra gång.
    Avliva hunden och bötfäll ägaren.

• happy pearly

Jag förstår om ts väljer att ta bort sin älskade hund, kan inte uttala mig om vad jag skulle gjort i hennes sits för jag vet för lite om bakgrunden till detta beteende.
    Men det jag vet säkert är att jag inte ger upp så lätt!!
    Skulle någon tex gå in på min trädgård(vi bor på en gård i skogen) och mina hundar biter till någon så tar jag ABSOLUT inte bort dem för de. ALDRIG!!!
    Jag har flera skyltar som varnar för mina vaktisar och vi vill inte ha oanmält besök.
    Jag hade Jehovas vittne på besök härom helgen och tro de eller ej, dom ser att hundarna är ute på vår instängslade trädgård och dom öppnar grinden för att in.
    Verkligen tur att jag såg detta, för jyckarna är lydiga och stannade såklart när jag ropade på dem.
    Men herre gud, varför går man in på en gård när man ser 4 lösa schäfrar, jag fattar bara inte de!!

Tänker på dig ts och hoppas du gör det ditt hjärta säger.
    kram

• War

Samtidigt ser man ständigt på stan svaga människor som skaffat hundar med starka viljor... ingen bra kombination.

Skulle nästan behövas ett hundkörkort, samt möjligheten att förbjuda/bötfölla människor som skaffar hundar dom inte klarar av.

• caroline 32

Kanske är dags att ta bort den hunden nu eller ???? Du kommer aldrig komma att känna dej trygg med att den inte gör om det och att gå och passa på en osäker hund är verkligen inget att sattsa på. Ta bort hunden är mitt råd ! Även om det gör jävligt ont och känns förjävligt så kan man inte ha en hund som biter kvar i livet.

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..