• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • NorasMamma
    happy pearly skrev 2008-09-01 20:31:21 följande:
    Du va ju ett schysst stöd för ts, hon är lessen och mår dåligt redan som de är,,,,
    Ehh, läs tidigare inlägg
  • Ayya

Jo visst kan det tyckas vara så... tyvärr är ju inte allt bara svart eller vitt....

Alla hundar som biter är ju inte "galna" hundar utan oftast offer för dåliga hundförare.
    Micke Geting skrev 2008-09-01 20:39:20 följande:

Det som är för jävligt är att hundägaren, trots att dess hund nyligen bitit en annan människa, inte har bättre koll på sin hund än att det händer en andra gång.Avliva hunden och bötfäll ägaren.
  • happy pearly
    NorasMamma skrev 2008-09-01 21:13:40 följande:
    Ehh, läs tidigare inlägg
    Öhhh jag har gjort de.....
  • NorasMamma
    happy pearly skrev 2008-09-02 07:08:57 följande:
    Så bra för dig. Då kanske du ser att inlägget du kommenterade inte ens var skrivet till TS.
  • augustin
    happy pearly skrev 2008-09-02 07:08:57 följande:
    Skärp till dig och titta noga vad det är du svarar på. Inlägget var en ironisk inflik på en annan persons svar till TS:
  • NorasMamma
    augustin skrev 2008-09-02 08:10:41 följande:
    Skärp till dig och titta noga vad det är du svarar på. Inlägget var en ironisk inflik på en annan persons svar till TS:
    TACK. Tur att NÅN här har förmågan att läsa riktigt.
  • augustin
    NorasMamma skrev 2008-09-02 08:12:05 följande:
    TACK. Tur att NÅN här har förmågan att läsa riktigt.
    Ingen orsak
  • happy pearly

Herre gud vilka sur muppar de finns här på fl, ingen nämnd ingen glömd...ha ha ha..

• Suskiv

Det är märkligt det här. Om TS skrivit nåt i stilen "min pibbull bre grannen i benet, ska jag avliva?" Så hade nog betydligt fler skrikit om avlivning.

• augustin

Jag, en pibbull vill man inte ha springande lös och bitas

Skämt åtsido, jag förstår vad du menar, och svar ja, då hade svaren säkert sett annorlunda ut..

• Ayya

Ja det tror jag med, kanske just för att vissa raser kan göra mer skador än andra raser.... Kanske pga fördomar... Vem vet?

Suskiv skrev 2008-09-03 00:09:50 följande:
    Det är märkligt det här. Om TS skrivit nåt i stilen "min pibbull bre grannen i benet, ska jag avliva?" Så hade nog betydligt fler skrikit om avlivning.
  • ming

Jag tycker fortfarande att det finns andra alternativ än avlivning. Sälj hunden till någon som är kunnig och som faktiskt kan och framför allt kommer att ge hunden den stimulans den behöver.
    Jag kan fortfarande garantera att detta är resultatet av en understimulerad hund, och att det är ägaren som har misslyckats att ge hunden det den behöver.
    Så tråkigt att sånt här ska hända jämt för att ägarna inte läser på innan de skaffar hund.

• Ayya

Har funderat lite... Vill absolut inte klanka ner på TS då jag förstår att hon inte har det så lätt just nu...

Men hur kunde hunden komma åt att bita en 4-åring?

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..