• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • Ayya

Usch vad tråkigt... Hoppas pojken klarade sig utan allvarlig fysiska skador.... Hoppas han får träffa på hundar så fort det bara går så han inte blir rädd.

Hemskt när olyckor händer men jag tycker du gav hunden en ärlig chans. Förstår att det känns hemskt men det var ju inget du kunde styra över.

Kram

• ÖNadja

La mariquita skrev 2008-09-01 18:37:12 följande:

Men herregud! Hur kan du veta att "det inte finns något mer att fundera på" för ett enda bett? Gud så dramatiskt!Det skulle krävas något betydligt allvarligare än så för att jag skulle kunna få för mig att döda min hund i alla fall!
    hon bet en pojk idag.
  • ÖNadja
    Zimlis skrev 2008-09-01 18:38:57 följande:
    Men fy vad hemskt. Stackars dej och stackars pojke - alltså va det ett allvarligt bett eller?Måste bara tala om för dej att min systerdotter blev hundbiten, men hon är inte hundrädd.. När de gick förbi hunden som bitit så sa hon bara "arga vovven" och jag har vart och hälsat på dom med min hund och det hon va mest bekymrad över va om Ebba va hungrig eller inte *så söt* (min systerdotter är snart 2 år)
    Det känns inte alls nå roligt.
    Jag litade verkligen på hon att det inte skulle vara nåt problem, men så blev det inte..

det gick faktiskt bra för pojken, hon bet i huvudet och det gick precis hål så de kom lite lite blod, men han blev jätte rädd!

Både han, hans syster och deras mamma är hundreserverade, så de här spär ju bara på allting..jag hoppas verkligen han kommer att kunna glömma våran hund..
  • ÖNadja
    NorasMamma skrev 2008-09-01 18:53:28 följande:
    Hate to say I told u so... Men det var precis det här jag menade när jag blev totalt nertrampad i denna tråden. Man kan inte lita på en hund som gör en sån sak - och nu har TS fruktansvärt dåligt samvete istl för att hon gav hunden en chans och den denna gången gav sig på ett barn. Ts- jag är hemskt ledsen för din skull . men du fattar rätt beslut. Vet att det är otroligt jobbigt att bli av med sin kompis. Kram till dig
    Tack. Jag vet, jag säger det även till mej själv. Hur kunde jag vara så dum?! gjort är gjort och allt är mitt fel, inte min hunds. Jag litade på hon att hon skulle kunna klara situationen, men jag missbedömde, totalt.
  • ÖNadja
    Ayya skrev 2008-09-01 19:24:17 följande:
    Usch vad tråkigt... Hoppas pojken klarade sig utan allvarlig fysiska skador.... Hoppas han får träffa på hundar så fort det bara går så han inte blir rädd.Hemskt när olyckor händer men jag tycker du gav hunden en ärlig chans. Förstår att det känns hemskt men det var ju inget du kunde styra över. Kram
    Han fick ett litet märke i huvudet så det började blöda lite grann. Jag hoppas också att han får träffa hundar så snart som möjligt..tänkte att ja kanske får ta dit min mammas hund om inte annat, hon är världens snällaste!

känns ju bara förjävligt..
  • Zimlis
    ÖNadja skrev 2008-09-01 19:43:17 följande:
    Det känns inte alls nå roligt.Jag litade verkligen på hon att det inte skulle vara nåt problem, men så blev det inte..det gick faktiskt bra för pojken, hon bet i huvudet och det gick precis hål så de kom lite lite blod, men han blev jätte rädd!Både han, hans syster och deras mamma är hundreserverade, så de här spär ju bara på allting..jag hoppas verkligen han kommer att kunna glömma våran hund..
    Nej usch va trist..

Ja man får ju verkligen hoppas att inte mamman och systern spär på det hela, något som väl tyvärr är ganska så troligt om de själva är reserverade mot hundar.
  • isisisis

Men herregud! Hur kan du veta att "det inte finns något mer att fundera på" för ett enda bett? Gud så dramatiskt!Det skulle krävas något betydligt allvarligare än så för att jag skulle kunna få för mig att döda min hund i alla fall!
    Märkligt resonemang tycker jag.

I sådana här fall är det solklart tycker jag.Tyvärr.
  • NorasMamma
    ÖNadja skrev 2008-09-01 19:45:02 följande:
    Tack. Jag vet, jag säger det även till mej själv. Hur kunde jag vara så dum?! gjort är gjort och allt är mitt fel, inte min hunds. Jag litade på hon att hon skulle kunna klara situationen, men jag missbedömde, totalt.
    Ja men ge inte dig själv för mycket stryk för det här. Det är ju ändå förståeligt att du ville ge din kompis en chans - även om det var ett riskfyllt beslut. Du har dåligt samvete så de räcker och blir över. Det kunde slutat mycket värre - trösta dig med att du fattar rätt beslut DENNA gången iaf.
  • NorasMamma

Ja, du kanske skulle vänta tills din hund dödade någon? Det är hundägare som dig som är farliga och som skapar rädsla för hundar. "Ett enda" bett kan räcka för att allvarligt skada en annan människa - och en sån hund kan man inte behålla.
  • Ayya

Om du läser tråden och trådstarten så ser du att det inte bara är ett enda bett. Utan två på ganska kort tid.

En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket.

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..