• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • månsken

ser man på. det lät ju hoppfullt.

• månsken
    Ayya skrev 2008-08-15 21:42:28 följande:
    Har själv tagit hand om en omplaceringshund som bitit folk. Hade henne i 8 år och hon bet aldrig nån så länge jag hade henne.
    hehe min kommentar var till detta inlägg. (ser man på, det lät ju hoppfullt.)
  • NorasMamma

Jag har haft glada friska hundar hela mitt liv. Har inte haft en utan faktiskt sju hundar! Hundar som ALDRIG bitit eller skulle fått för sig det. Ja jag har läst böcker, japp jag har gått massvis med kurser och tävlat med mina hundar, yes jag har sett mannen som kunde tala med hundar. NEJ det är fortfarande inte okej för en hund att bita människor. Totalt oacceptabelt beteende som bottnar hos ägaren - men som tyvärr måste gå ut över hunden.

• Ayya

Grejen sitter inte fast i hjulet utan sitter fast i stången där sadeln sitter. O jag lovar, det är jätte stadigt. Vågar jag så vågar du.

ÖNadja skrev 2008-08-15 22:12:35 följande:
    Jag är ju rädd att hon ska "rycka undan" hela bakhjulet för mej om hon gör ett utfall om jag har en sån där. Jag skulle verkligen behöva full mundering när jag cyklar, och jag har helt klart börjat överväga seriöst att köpa en hjälm. =)
  • Ayya

Klart. Så länge det finns liv så finns det hopp.

månsken skrev 2008-08-15 22:15:43 följande:
    hehe min kommentar var till detta inlägg. (ser man på, det lät ju hoppfullt.)
  • Bellsam
    NorasMamma skrev 2008-08-15 22:16:18 följande:
    Jag har haft glada friska hundar hela mitt liv. Har inte haft en utan faktiskt sju hundar! Hundar som ALDRIG bitit eller skulle fått för sig det. Ja jag har läst böcker, japp jag har gått massvis med kurser och tävlat med mina hundar, yes jag har sett mannen som kunde tala med hundar. NEJ det är fortfarande inte okej för en hund att bita människor. Totalt oacceptabelt beteende som bottnar hos ägaren - men som tyvärr måste gå ut över hunden.
    Ok. Med tanke på att du visat okunskap fler gånger när du har skrivit. Bland annat så hade du ingen aning om att vallhundar kan valla annat än får, vilket de tar upp ganska så ofta på kurser, i "mannen som kan tala med hundar" och i böcker.
  • ÖNadja
    Ayya skrev 2008-08-15 22:13:55 följande:
    Man behöver inte vara två för sök. Lägg henne plats och gå och göm nånting. Spåra gillar nog andra hundar och oftast är ju problemet att man inte gör slutmålet tillräckligt attraktivt. När jag började spåra med min hund som inte alls var intresserad i början så la jag hans favvogodis på slutmålet + hans favvoleksak. Så fick han sitt godis och sen lekte vi och hade skojigt på slutmålet. Så körde vi så några ggr. De första spåren jag la var nog inte mer än typ 20 meter.
    Jag vill jätte gärna lära hon sök efter saker, just för att kunna stimulera henne på egen hand, men jag vet ju inte hur man gör!
    För när vi har gjort personsök så har hon varit jätte duktig!
    skulle ju kunna höra med nån instruktör om det..beroende på vad beslutet blir..

Jag behöver verkligen sova på allt det här. Och imorrn fyller min son 1 år, känns inte speciellt kul efter att ha gråtit hela dan och kvällen så man är alldeles röd och svullen i hela ansiktet..
  • Bellsam
    NorasMamma skrev 2008-08-15 22:16:18 följande:
    Sen visste du inte om att understimulerade hundar kan bitas eller visa annat beteende som man inte vill ha. Detta är också något som man får inprintandes i huvudet överallt.
  • GrönaDruvan

Det är inte många hundar som biter pga aggresion!! Det är nog något annat som hänt. Avliva inte hunden innan du vet! Kanske den har ont någonstans?? Har den inte varit aggresiv innan, så är inte chansen så stor att det händer igen. I värsta fall finns det munkorg.

• Bellsam
    ÖNadja skrev 2008-08-15 22:18:11 följande:
    Jag vill jätte gärna lära hon sök efter saker, just för att kunna stimulera henne på egen hand, men jag vet ju inte hur man gör!För när vi har gjort personsök så har hon varit jätte duktig!skulle ju kunna höra med nån instruktör om det..beroende på vad beslutet blir..Jag behöver verkligen sova på allt det här. Och imorrn fyller min son 1 år, känns inte speciellt kul efter att ha gråtit hela dan och kvällen så man är alldeles röd och svullen i hela ansiktet..
    Vänta med det drastiska beslutet att avliva i alla fall. Försök att ha det så roligt som möjligt imorgon och njut av sin sons första födelsedag! I övermorgon så konsentrerar du dig på hunden och om du känner för att försöka ge den den stimulering, träning m.m. som den behöver.
Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..