• ÖNadja

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Idag när jag var hos min mamma med min hund, kom min mammas granne och gick ute på sin egen tomt.
    Min och mammas hund sprang fram och skällde på hon och min hund bet hon i knäet.

Min lilla prinsessa är en osäker tjej och idag var första gången hon bet.

Det var ett litet bett, men jag vet att det finns inget att fundera på, det hade lika gärna kunnat vara ett barn.

oj vad det tar ont i hjärtat..min älskade hund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 19:52
    för den som kanske missat det.
    Idag bet hon en liten pojke på 4 år.
    Han klarade sej bra från fysiska skador men blev jätte rädd.

• Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
  • Kakan Mascha

Jobbigt, men rätt val.

• ellen81

Är du säker på att personen inte gjorde något som tex skrämmde hunden?

• ming

Om hunden är osäker kanske den kan omplaceras till en mycket hundvan person som kan och orkar uppfostra hunden på det vis som det behövs?

• Bellsam

Har ni försökt tidigare att gå på hundkurser och sådant med hunden?

• NorasMamma

Shit va okänslig jag lät nu, de menade jag verkligen inte. Förstår såklart att du är jätteledsen och uppriven, men gör en hund så har man faktiskt inge val. tyvärr. Kram till dig

• Sooofiet

Klart man inte ska avliva en hund för att den har problem! Uppenbarligen såg den er granne som ett hot och den andra hundens skall kanske gjorde din hund ännu mer uppstressad. jag tycker att vi människor tar oss alldeles för mkt friheter när det gäller djur. Sök hjälp för hunden istället! Jag tycker absolut inte att en hund ska få bita, men gör först allt du kan för att hjälpa din vän innan du tar livet av den!

• Ayya

Finns fler val än att avliva.

NorasMamma skrev 2008-08-15 21:04:57 följande:
    Shit va okänslig jag lät nu, de menade jag verkligen inte. Förstår såklart att du är jätteledsen och uppriven, men gör en hund så har man faktiskt inge val. tyvärr. Kram till dig
  • Litenfyra
    Sooofiet skrev 2008-08-15 21:08:23 följande:
    Klart man inte ska avliva en hund för att den har problem! Uppenbarligen såg den er granne som ett hot och den andra hundens skall kanske gjorde din hund ännu mer uppstressad. jag tycker att vi människor tar oss alldeles för mkt friheter när det gäller djur. Sök hjälp för hunden istället! Jag tycker absolut inte att en hund ska få bita, men gör först allt du kan för att hjälpa din vän innan du tar livet av den!
    håller med!
Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..