• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy

ha det så kul i ullared, hoppas att du mår bättre.

• Fru T

Ja asså ja kan ju tillägga att ja är välldigt känslig för smärta, gillar det inte alls så ja KAN ha enn viss förmåga att överreagera lite...
    får komma på en bra lösning tills ungen ska ut

Åh vad jag längtar
  • Marayah

Tack för att vi fick vara hos er igår.. Jo det kan juh kännas som mensverk då livmodern växer, så de ska inte vara nått farligt. Men e du orolig så tycker ja att du ska ringa och kolla upp saken..

Fru T skrev 2008-09-28 11:49:44 följande:
    morron tjejer låter som ni hade kul igår ? ja höll på att kräkas när ja skulle diska men det är väll smällar man får ta kan ju hoppas det fortsätter så ja slipper diska på ett tag för mannen är inte sen på att snappa upp vad ja reagerar på å inte å nu är han extra mån om att ja ska må bra Asså ja vakna å hade suuper ont i natt har ju lite molvärk nertill tillåfrån men det här gjorde ondare ån när ja har som ondast vid mens (va ju så en kväll i veckan me) låg å fundera på om ja skulle ta å ringa Tedde men ja valde att inte oroa honom å lyckadess somna om efter ett tag... Asså ja vet ju att det är normalt att ha som mensvärk å att det är växtvärk men såå mycket?? kommer det en gång till ringer ja nog gynjoren å pratar me dom iallafall...Nu mår ja bra iallafal... har börjat få en släng av illamående precis efter frukosten men det försvinner lika fort som det kommer...aaahhh i morron blire ullared

Lillisen: Tack för att du hittade upp korten. Själv hade ja glömt bort dom.

När kom ni andra hem då??
    Var skönt att komma hem den tid vi kom, åt upp kebaben, tog två stora glas med mjölk och sen somna ja gott. Vaknade sen typ 1½ timma senare av lilla sonen som var hungrig.. Sen fick sambon vara vaken med honom till ca 6 för han vägrade somna, låg och jollrade glatt o var hur pigg som helst..

Hänger gärna på ett sexparty framöver..

Nu ska här lagas lunch till familjen.

Marko 031103, Filip 080621
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-09-28 11:49:05 följande:
    nä nu blir det slappa på soffan o sen psyka mannen till att hämta pizza.. va sa din sambo om ditt tillstånd sen då??
    Han sa inte så mycket, är dock lite skadeglad idag för att jag mår som jag gör
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Marayah skrev 2008-09-28 12:00:56 följande:
    Tack för att vi fick vara hos er igår.. Jo det kan juh kännas som mensverk då livmodern växer, så de ska inte vara nått farligt. Men e du orolig så tycker ja att du ska ringa och kolla upp saken.. Lillisen: Tack för att du hittade upp korten. Själv hade ja glömt bort dom. När kom ni andra hem då?? Var skönt att komma hem den tid vi kom, åt upp kebaben, tog två stora glas med mjölk och sen somna ja gott. Vaknade sen typ 1½ timma senare av lilla sonen som var hungrig.. Sen fick sambon vara vaken med honom till ca 6 för han vägrade somna, låg och jollrade glatt o var hur pigg som helst.. Hänger gärna på ett sexparty framöver.. Nu ska här lagas lunch till familjen.
    Jag kom hem 3.30, fick skjuts hem av Firstandhappys mamma.
    Firstandhappy o jag var kvar inne på Harrys o dansade tills de stängde.
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2008-09-28 14:11:42 följande:
    är ni trötta idag flickor
    ja lite smått i ena hörnet kanske, pizza o lite sov på soffan satt ju inte helt fel.
    Jag och mamma sprang omkring i nya lägenheten vid 4 inatt o tittade runt så vi va hemma ca 5 imorse, tur att vi båda är nattugglor.
    Fru T skrev 2008-09-28 14:11:42 följande:
    är ni trötta idag flickor
    Ja
    Sambon är nu på ikea o tar syskonbilder på barnen på stjärnstudio, sen blir det pizza o cola o kanske chips med den där supergoda dipen som Marayah hade med sig igår.
    Jag mår bättre nu, men ligger fortfarande i soffan.

Marayah: Hur mycket av varje hade ni i dipen?

• Fru T

ja brukar göre en egen dipp som är den bäästa bakis dippen

2dl creme fraise (kan inte stava ja veet)
    1mtsk majonäs
    1mtsk olivolja
    prässad vitlök efter behov men ja brukar allt trycka i 2 stoora
    örtsalt

alla ingredienser går ju anpassa lite efter vad man själv vill mumma å godast tycker ja nog det är att dippa med OLW dillchips

Själv har man vart ute på en duktig promenad runt stångån *klappar på mig själv av beröm*

snart blire tacos här..

Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping