Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-23 17:23:02 följande:
    Vincent gillar att greja i storebrors leksakslådor..hehe.. Klicka på bilden

sö söt han är

mammatill4a

jisses vad olivia kan skratta.de kan ju knappt vara ifrån varandra.kan nästan tro att de är tvillingarGlad

er port står öppen såg jag nyss.ara tänkte säga till så att ni kan stänga porten om inte nån granne hinner före

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 15:26:28 följande:
    nu har man just kommit hem och gett barnen meliz, var ute en timme efter dagis så em inne inte blir för lång men de var lite små kallt ute idag så nu måste man ju börja fundera på om man ska ta fram overallerna till dagis.. endel barn har de ju redan..hur klär ni era barn till dagis?? alma har regnställ med foder i varmt och gott och liam har tjockjacka och fodrade byxor..
    ebba har overall sen förrgår då hon är frusen av sig.sockar i stövlarna då de inte är fodrade.sen har hon mössa och vantar då det är så blåsigt och kyligt ute numera
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 15:45:23 följande:
    nej de små kan allt hålla farten uppe och sj har man ju ingen kondis, så vad ska man begära, de blir ju att man nästan får klä på sig mer än barnen ibland,,'nepp dags för disken tror ja och fixa om i VR tills imorgon..hoppas de går bra med saft imorgon och ja de finns kaffe förden som vill men har för mig ingen dricker de..
    jag dricker inte ens kaffe.gjorde det som 5 åringSkrattande
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-10-23 14:49:14 följande:
    Någon som vet någon affär där man kan hitta mönster på balklänningar? Ohlssons tyger(St:Larsg.) har vi redan kollat.
    tyvärr inte.har kollat stadsbiblioteket eller på tradera?
  • Familjetrollet
    Lucky Little Me skrev 2008-10-23 13:32:39 följande:
    Tycker ni det är långt till vadstena, eller vill ni komma hit på fika nån gång? Känner ju inte så många här omkring så det vore kul å träffa lite nytt folk.
    skulle gärna ta en fika men jag har inget körkort.gubben min jobbar ju 6 av 7 dagar numera.men om du brukar åka till ikano-huset så tar jag gärna en fika där nån helg
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-23 17:26:52 följande:
    oh jag hatar att jag inte hittat kabeln till kameran än, har fått så många klockrena bilder på wille sista tiden så det inte är sant...
    det där känner jag igen så numera har jag alla datakablar och mobilsladdar vid datorn
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-23 20:13:16 följande:
    Jag har klätt om en skokartong i ett fint papper, nu har jag alla sladdar där. :) För det är verkligen ett problem.

smart.mina sladdar ligger under alla papper på skrivbordet

nu ska jag strax bänka mig framför andra avenyn

ska du till mammatill4a imorrn?har ju inte sett dig irl.kan ju vara skoj att få ett ansikte till alla trevliga i denna trådGlad

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 20:14:47 följande:
    åhh vilken duktig och stor kille inboxar dig adress snart ska man sätta sig i soffan med en påse jordnöttsringar kors i taket vart ja sugen på nåt under hela denna grav..
    sa du jordnötsringar? nä nu du
    fy på dig!jag som tycker de är så godaSkrattandesitta här och läska migSkrattande
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 20:17:33 följande:
    familjetrollet, ja olivia kan allt hon, bara hon vill.. inte kul när de r frusna barnen men hon brås väll på sin mamma tihi...nu blir de soffa ooch sen sängen så man orkar ta sig till affären imorgon, vill du jojjna är de bara kommer och knakar på innan halv 9:e

jag följer gärna med om inte bebben får för sig att titta utGlad.olivia tyckte att det var varmt ute.jag frös som en galning idag.men det beror på att mensen har börjat komma

ska bli kul hos dig i morrn.måste dock gå vid 11:00Gråterska ju hämta lillan och sen stora fröken.

vi synes imorrn.nu ska jag bänka mig i soffan med coca cola och en kexchoklad

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-24 06:47:17 följande:
    klart vi ska fika åt dig med här vaknar alma numera med tuppen ,då hon vet att teletubbies börjar halv 7 på 4a+...Så nu sitter man bara och väntar på att få väcka charmtrollet Olivia för sista dagen is kolan innan lovet..Alla som inte kommer idag får vara med och jojjna nästa fika..
    jag  kopper över om ca 20-30 min.ska göra mig iordning
  • Familjetrollet

mammatill4a
    tack för en jättetrevlig fikaGlad
    strax ska vi käka och sen ska det tvättas och städas efter VBÅ

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-10-24 13:43:29 följande:
    vi har fått erbjudande att kolla på ett radhus i Lambohov dock är det en som har högre köpoäng än oss så vi vet ju inte om vi får den eller inte... å det är en 5a, tre sovrum å ett vardagsrum å ett uppehållsrum typ... lite stor men den är ju liksom billigare än typ alla 4or å 3or känns lite så där för där ligger ju alltid sovrumen i varsin ände av lägenheten...får se, vi ska kolla på den i helgen iallafall så får vi se sen..det ända är väll att vi inte kan fylla lägenheten me möbler men det är ett ilandsproblem tycker ja
    är det på lantmannagatan?de har sådana radhus lägenheter.kanonställe för barnfamiljer.jag har bott där i början av 90 talet.
Svar på tråden VI från Linköping