• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Curlingmorsan

Så nu har jag oxå bokat in den 16e. Lååång väntar bara! :) Men jag har ju träffat Kyssen idag. Vi hade en underbar tur i skogen på hästryggen. Eller vad säger du Kyssen? Så skönt att få komma iväg själv ett par timmar tycker jag. :)

Jag har bjudit med en tjej som heter Maria på "träffen" den 16e. Hoppas att det är oki?! Hon var med mig och Kyssen och red idag. Hon har precis flyttat hit till Ale, inga barn än, men tankarna finns. Har lärt känna henne genom BröllopsTorget.

Näe nu ska jag ta tag i all tvätten från våran lilla semestertripp. trist! :)

Ha det gott tjejer!

• Peggy O

Hejsan!
    Har varit på dop idag.
    Första gången vi var med på ett katolskt dop. Det var jättefint, men allt var på engelska så barnen fattade ingenting. Hade därmed, om möjligt, ÄNNU svårare att sitta still i kyrkbänken. *suck*
    Min lilla brorsdotter (som döptes) skötte sig däremot exemplariskt. Såååå Söööööt!!!!!

• Peggy O

Nu äntligen finns det ett par nya magbilder i mitt bildgalleri.
    Om någon är nyfiken.

• Kyssen

Hej på er!

Kan bara hålla med Ebbabebba om ridturen idag. Ni missade verkligen något tjejer! Det var super härligt!! Att jag nu inte kan sitta ner som vanligt folk för att rumpan ömmar gör ingenting, det är värt varenda öm muskel jag har! =).

Självklart är det ok om Maria följer med på fikat, the more the merrier!! Jag fick ju chansen att träffa både henne o Ebbabebba idag, mycket trevligt! Kan säga att mina vänner här hemma tyckte att det var jättetufft att vi träffades utan att någon av oss hade träffats innan!! Jag hade iaf jättetrevlit och ser redan fram emot fikat den 16:e, känns bra att träffa lite nytt folk när man ska flytta från stan o de man känner här.. då kanske man inte känner sig så ensam o övergiven ute i Ale-skogarna i höst =).

Peggy; Sicken mage!! Måste vara häftigt att ha en sådan go kula, själv längtar jag tills min börjar synas!! Tycker det är så vackert med gravida på ngt sätt..

Nu är det strax dax att nanna kudden, har varit inne på Gbg-kalaset ikväll. Ganska trevligt, men viss var det roligare förr, när man var 18 o hinkade folköl i någon buske haha!!

Natti natti på er!!

• MiaB72

Hallå tjejer!

Sitter här med uppsvälld mage helt otroligt vad den är svullen just nu!! Tur att jag inte försöker hålla det hemligt för det går snart inte att dölja, om jag inte byter klädstil förstås och börjar använda stora bysliga huvtröjor eller nåt
    Hade på mig min åtsittande tröja i fredags som går en bit ner på höfterna och jag såg ju nästan gravid ut i den innan sommaren, men hallå - nu då?? Många tittade, men ingen vågade fråga för man kan ju ha lagt på sig några kilon, det var kul!
    Men i torsdags när jag och Jenny28 var i stan och träffade ett gäng gravida från fl så fick jag ta bort skärpet i mina byxor som alltid varit för stora! Jag kommer väl få en riktigt kalaskula direkt denna gången

Det låter som ni hade det underbart på ridturen!! Helt ok att ta med fler på fikat, det är ju en Ale-tråd så bara man är från eller på väg till Ale

Kram på er alla!!!

• Peggy O

Kyssen: Jo, tack. Magen är rätt stor nu!
    Detta har faktiskt varit den mysigaste graviditeten. Jag tillhör annars de som inte tycker att det är särskilt kul trots att jag har ovanligt lätta graviditeter och mår oförskämt bra för det mesta. Detta är den graviditet som kännts mest. Kanske är det det som också gjort det lite mysigare. Att man kännt sig mer gravid liksom....jag vet inte.

Men nu är magen bara ivägen och jag längtar efter att få "byta ut den" mot en liten bebis!
    Bara ca1 månad kvar!

Det låter verkligen som en härlig ridtur. Slapp ni det mesta av regnet??
    Visst är Islandhästarna mysiga och visst var det vackert runt Östad??

• Curlingmorsan

Peggy va hade riktigt tur, vi fick inte en droppe regn på oss! :) Det började regna när vi satt i bilen på vägen hem. Snacka om tur!

• Peggy O

Kyssen: Hur gick det hos BM idag? *Nyfiken*

Var ju också där, och blev glad... Bebisen ligger INTE på tvären, som jag trodde. Utan åt helt rätt håll. Huvudet ner och rumpan upp, fixerad och allt. Så skönt!!

Nu börjar det äntligen likna något i det som skall bli Lukas rum. Tapeterna är uppe, golvet är klart. Bara lister som fattas, sedan kan han flytta in. Det blir sååå fint!!!!

• MiaB72

Hej!!

Peggy: Låter ju härligt att bebben ligger färdigt, bara att komma ut sen!

Kyssen: Hur gick inskrivningen? Vi är nyfikna

Imorgon blir jag gräsänka, gubben ska hem till sina föräldrar i Finland och vila upp sig. Han har jobbat slut på sig här under semester, just fin semester, man måste ta ledigt efter semestern men så säger ju många som bygger hus att det är lätt hänt att man jobbar för mycket och helt plötsligt tar det stopp!

• Kyssen

God kväll flickor!

Dags för en rapport från första besöket hos BM =).

Besöket gick bra, vi fick träffa Juanita som verkar vara hur bra som helst!! Min sambo gillade henne oxå jättemycket. Vi fick svara på alla frågor och hon bekräftade det min sambo redan fått känna av, att gravida kvinnor kan bli hormonstinna smådjävlar... =)

Sen fick jag lägga mig på britsen och hon kände efter om hon kunde känna livmodern ovanför bäckenet. Det kunde hon så det var bra sa hon. Sen försökte hon oxå lyssna efter hjärtljud, men varnade oss för att det troligtvis inte gick att höra pga att vi bara är i vecka 11 el 12 ännu. Tvyärr hörde vi inte något - men hon sa att hon "nästan" hörde ngt men att den smet undan.. Hon tyckte inte att vi hade något att oroa oss över - jag har nämligen varit lite nojjig eftersom jag mår så bra hela tiden.

Fick oxå ett stick i fingret och hon kollade hb (järn värde antar jag) och blodtryck (100/60) som inte säger mig ett dugg, men tydligen var det helt ok. Sen bokade hon in ett läkarbesök i Bohus hos Joy som ni andra redan känner gissar jag. Där kommer vi troligtvis att få göra ett VUL (jag frågade om vi fick det) och så ska de ta resten av proverna där.

Allt som allt är vi nöjda med första besöket, jag är lite besviken att vi inte hörde något hjärtljud, men så är det väl.. Sambon sa att han fick en liten aha upplevelse att nu är det faktiskt på riktigt!! Han kände sig vuxen genom att sitta på MVC och prata om vår lilla kotte i magen!!

Det enda jag inte kopplade riktigt, och som jag nog får ringa henne om var att när jag gick så fick jag en burk för urinprov - men jag missade var o när jag skulle ha med den igen =), vaddå lost i huvudet haha!!

Oj, långt inlägg men det orkar ni säkert läsa.
    Natti natti!!

ps.. Ni vet att ni är för goa i den här tråden, bryr er om hur det går för alla o hur alla har det!! Gillar er alla skarpt även om jag bara träffat två av er ännu =).

Svar på tråden Ale tråden