God kväll flickor!
Dags för en rapport från första besöket hos BM =).
Besöket gick bra, vi fick träffa Juanita som verkar vara hur bra som helst!! Min sambo gillade henne oxå jättemycket. Vi fick svara på alla frågor och hon bekräftade det min sambo redan fått känna av, att gravida kvinnor kan bli hormonstinna smådjävlar... =)
Sen fick jag lägga mig på britsen och hon kände efter om hon kunde känna livmodern ovanför bäckenet. Det kunde hon så det var bra sa hon. Sen försökte hon oxå lyssna efter hjärtljud, men varnade oss för att det troligtvis inte gick att höra pga att vi bara är i vecka 11 el 12 ännu. Tvyärr hörde vi inte något - men hon sa att hon "nästan" hörde ngt men att den smet undan.. Hon tyckte inte att vi hade något att oroa oss över - jag har nämligen varit lite nojjig eftersom jag mår så bra hela tiden.
Fick oxå ett stick i fingret och hon kollade hb (järn värde antar jag) och blodtryck (100/60) som inte säger mig ett dugg, men tydligen var det helt ok. Sen bokade hon in ett läkarbesök i Bohus hos Joy som ni andra redan känner gissar jag. Där kommer vi troligtvis att få göra ett VUL (jag frågade om vi fick det) och så ska de ta resten av proverna där.
Allt som allt är vi nöjda med första besöket, jag är lite besviken att vi inte hörde något hjärtljud, men så är det väl.. Sambon sa att han fick en liten aha upplevelse att nu är det faktiskt på riktigt!! Han kände sig vuxen genom att sitta på MVC och prata om vår lilla kotte i magen!!
Det enda jag inte kopplade riktigt, och som jag nog får ringa henne om var att när jag gick så fick jag en burk för urinprov - men jag missade var o när jag skulle ha med den igen =), vaddå lost i huvudet haha!!
Oj, långt inlägg men det orkar ni säkert läsa.
Natti natti!!
ps.. Ni vet att ni är för goa i den här tråden, bryr er om hur det går för alla o hur alla har det!! Gillar er alla skarpt även om jag bara träffat två av er ännu =).