• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Hallå alla!!

Jag kan ju inte lucnhtid ingen som kan tänka sig att ta det efter jobbet? Annars får vi ta det på Svennheimers i Nödige då kan jag vara med för jag jobbar ju i Nödinge
    Jobbar 8-16.30 vaaaarje dag eller rättare sagt vardagar

• Kyssen

Finns det inga fik i Ale alls? Kanske lite jobbigt att alla ska ta sig in till götet när vi är från Ale allihop =). Kungälv är ju iofs rätt nära..

MiaB72, du kan säkert hänga på en annan gång. Om inte annat så kan vi ju ta det på en helg-dag nästa gång, för vi fikar väl fler gånger (ser fram emot många långa fikor i höst..)

Lunchtid passar bra för mig oxå! Ska vi säga runt 11.30?? Eller är det mitt i middagsluren för er som har barn?

På lördag ska jag med Ebbabebbasmamma o några andra tjejer från Bröllopstorget o rida islandshästana.. Ska bli så himla kul!!!! Ingen som ångrat sig o vill följa med =).

Idag berättade jag föressten för min chef att vi ska ha barn, hon blev jätteglad o jag fick en kram!! Kanske är det ibland väldigt bra med kvinnliga chefer, speciellt om de just själva varit mammalediga som min!! Resten av jobbet får veta efter inskrivningen som är på tisdag nästa vecka.

• Jenny28

men.... som Mia säger varför kan vi inte ta det i nödinge på svenheimers...är väl inte det största fiket men det spelar ju ingen roll...eller?
    jag tycker vi kan ta det där så alla kan förlja med...vid lunch en dag...
    men , men det är ju vad jag tycker...varför ända in till stan...

• Peggy O

Jenny:28
    Hon har två barn som är 8 och 5 år sedan tidigare och en liten bebis på 1,5 månad.
    Hon flyttade hit från Filippinerna förra året och verkar ha väldigt svårt att få nya kontakter. Umgås ju bara med min lillebrors kompisar och har inga egna.
    Min lillebror är rätt slö när det gäller att ta reda på saker. Därför tänkte jag kolla upp när och var det är öppen förskola så att hon kan gå dit.
    De bor på klöverstigen så det blir ju jättenära.
    Hon är väldigt gullig och glad. Jag har hennes mailadress om du skulle villa ha. Hon skulle säkert bli glad.
    Du kan maila till mig i så fall. peggy.olausson@telia.com

• Peggy O

Kyssen: Nä inte är det på samma ställe inte. Varför skall man göra något enkelt när man kan krångla till det??
    Men vissa dagar är Juanita i Bohus så då kan man ju träffa båda på samma gång ändå.

Vid båda mina föregående graviditeter har jag inte haft några symptom alls förutom tidig bäckensmärta. Inget illamående, inga ömma bröst, ingen "växtvärk" i magen - INGENTING. Men det blev två underbara små pojkar ändå!!
    Denna gång har jag testat alla symptom fast i liten skala. Har till och med fått magkatarr nu i slutet :( Tror ni att det kan bli en liten tös då????

Någon som har tips på fina pojknamn förresten?

Ang fik: Svenheimers i Nödinge blir väl jättebra. Jag kan vilken tid som helst, OM jag kan. Får ju lämna det där lite öppet om det är OK.
    Men om bebisen har kommit och vi mår bra, så kommer jag. Och har den inte kommit så kan jag ju också.

MiaB72: Vi verkar ha mycket gemensamt vi :) Solabstinens, spyfobi, cowboypojkar....nåt mer? Hur går det med ert husmålande? Vårt går jättetrögt. Mest tack vare vädret *suck*
    Har en länk som jag tänkte skicka till dig för ett tag sedan, då vi diskuterade fobier.
    www.emetofobi.se Jag har inte läst allt och det var inte så många symptom som stämde direkt in på mig. Men det är ändå intressant att läsa om andra som har samma problem som en själv. Många tom mycket värre!

• Peggy O

Kyssen: Var jobbar du någonstans??? Härligt med en chef som tar det så bra.
    Min chef sa åt mig att göra abort, bland andra otrevliga saker som ingen vill höra!!!!!
    Vill INTE tillbaka till det jobbet!!!!!!!!!!!!!

• Peggy O

Kyssen igen:
    Oj vad tjatig jag är idag!!!
    Skall också till BM på tisdag. Möts vi där?

• Kyssen

Hej hej!! Nu jäklar är det fart på tråden.

Svenheimers (så himla lustigt namn) blir superbra för mig, och även vid lunch =). Nästan bäst att du bestämmer tiden MiaB72 eftersom du är den som jobbar den dagen och har speciella tider att passa.

Peggy O: Gud vilken vidrig chef!! Han (för jag gissar att det är en han) - borde får sparken för kränkande beteende!! Jag jobbar på Volvo IT, och de är väl över lag rätt vänligt inställda till barn och mamma/pappaledighet. Vi har nästan ständigt någon från vår avdelning som är hemma. Både mammor o pappor vilket är kul! Vart jobbar/jobbade du föressten??

Vilken tid ska du till MVC? Vi ska vara där 14:30.

Skönt att höra att man inte måste ha alla jobbiga symtom för att vara gravid.. Här på FL läser man ju om alla grav symtom så att man tror det är fel på en för att man känner sig som vanligt..

Har föressten sytt en amningskudde idag *stolt* ska fota den när jag stoppat den med fyllning så får ni se mitt mästerverk =), kan säga att dragkedjan var bannemig inte det enklaste, men skam den som ger sig!! Tänk vilket antiklimax om jag nu inte kan amma sen, då får det bli en nappflaske-kudde istället..

• Peggy O

Min chef är en HON. Dessutom förskolechef.
    Arbetade på ett dagis i Älvängen. Men MÅSTE hitta något annat innan det blir dags för jobb igen.

Skall till BM redan kl. 9.00 Så jag missar dig.

Mysigt att börja pyssla redan. Jag älskar allt pyssel och handarbete och har ändå inte "hunnit" göra något åt något av mina egna barn. Andra har däremot fått.
    Amningen kommer säkert att funka fiiiint, tror jag. Men annars är det klart att man kan använda den ändå.
    Amningskuddar är dessutom toppen att lägga bakom barnet när de börjar träna på att sitta själva!

• Letizia

Hej på er!

Vid lunch blir väl bra, inne på Svenheimers är det ju lite yta så att vi får plats och måååånga goda bullar och bakverk....*smask* =0)

Jag kan även nån helg oxå om det är så, bestäm ni!

Förresten, ni som har fler barn, gör man fler UL 2:a barnet?
    BM i Bohus sa att jag skulle göra ett UL till när jag ska dit nästa gång, jag har ju varit på NÄL och gjort mitt redan?!

Svar på tråden Ale tråden