• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Kyssen

Fika ja.. glömde helt bort det i min iver att skriva om min semester o annat *skäms lite*

Jag kommer nog dessvärre att ha det rätt full upp de sista veckorna innan flytten. Många och långa pass på jobbet eftersom vi är ont om folk, och sen börja packa ner hela lägenheten.. Men gärna när vi kommit upp till Ale, för då är det lite smidigare att komma ifrån en stund. Nu blir det lixom ett helt projekt att ta sig dit upp =).

Gjorde föressten våfflor med hemkokt drottningsylt idag.. *STOLT* den smakade preciiis som påmormors tid =), mumma!

Ha en bra kväll och tack MiaB72 för svaret på VUL, hade hoppats lite för jag har för mig att Peggy O hade skrivit att hon gjort ett i vecka 12 nämligen, men det var kanske ett UL, kanske kan du svara igen Peggy, är lite glömsk =).

• Kyssen

Hoho.. var e alla =), börjar känna mig ensam haha!! Nu har jag äntligen fått tummen ur och ta kort på magen. Har lagt in min första bild, men själv tycker jag inte att det syns speciellt mkt, det är nog mest alla bullar o godis jag ätit på semestern =).

• Letizia

Hello!

Jag vill jättegärna fika, åker ju till Bulgarien den 23:e och kommer hem den 6 September och ska sedan på bröllop den 10/9 och BM den 12/9, men gärna efter det. *fniss*
    Kyssen: Tror det blir lagom när du kommit till Ale, eller??? Vi kan väl se om vi kan boka ett preliminärt datum,om det går så långt fram????

Ha det så himla,himla bra alla Ale-bor!! =0)

• Kyssen

För mig låter det toppen, jag kan boka saker lååångt i förväg, oftast bäst så då man har en full filofax =) haha!!

Jag kör på en vild chansning och föreslår fredagen den 15:e september. Då är jag nämligen ledig hela dagen!!

Vad tror ni?? Föreslå gärna ett annat datum annars om det inte passar. Ställe att fika på vet ni bättre än jag... Fikan hemma hos mig bjuder jag in på lite senare när vi kommit i ordning lite i huset =).

• Peggy O

Jag hänger gärna med och fikar om jag kan, med tanke på förlossning och så....
    Fredagen den 15 september går väl bra förutom att det är en torsdag, eller!??
    Jag har BF fredag 16 september ju. Men tänkte nog klämma ut ungen lite tidigare :))

När jag väntade Lukas gjorde jag VUL varannan vecka - mindre trevligt, även om jag fick se bebisen ofta :) William föddes ju 6 veckor för tidigt och med Lukas var jag sjukskriven för hotande förtidsbörd från V.17. Därav de täta kontrollerna.
    Denna gång gjorde jag VUL på den "vanliga" läkarkontrollen. Dels för att kolla livmodertappen, dels för att Juanita tyckte att livmodern var lite stor för tiden så hon ville kolla att veckorna stämde (vilket de gjorde). Sedan har jag gjort ett VUL i V.20 för att kontrollera livmodertappen som var helt OK denna gång *skönt*.

Om du vill göra VUL på läkarkontrollen, så fråga. Det går så snabbt och lätt och apparaten står redan framme så det kan väl inte vara något problem, tycker jag. Fast man vet ju aldrig....
    Jag går hos dr Joy Ellis i Bohus. tycker att hon är jättebra.

Önskar också att man kunde smita iväg på en solsemester någonstans. Men här saknas både pengar och tillåtelse att flyga. Så jag tycker gott att solen kunde komma hit istället!!
    Försöker få Jimmy att ta med mig till någon så´n där konstgjord strand så att man kan få sola några timmar i alla fall. Hade varit skönt. Det skall ju finnas någon sådan strand både i GBG och i Trollhättan.

• MiaB72

Hallå tjejer!

Jaha, då har man börjat jobba igen!! Har inte lika mycket energi på kvällarna längre så då blir det ju inte lika ofta att jag hinner in här!

När det gäller fika så har ju jag skitsvårt att komma iväg dagtid eftersom jag jobbar heltid. Efter 15.30 är ok, eller helger, annars får ni träffas utan mig *snyft*

Kyssen: Ska springa in och kolla din mage min mage är helt uppblåst! Ser ju ut som jag är i 5:e månaden på kvällen

• Peggy O

Är det förresten någon här som har koll på när och var det är öppen förskola i Nödinge?
    Har en mammaledig svägerska i Nödinge som verkligen behöver komma ut och träffa lite folk. Har bara bott här i ett år och har inga egna kompisar i närheten.

• Jenny28

jag vet att den öppna förskolan ligger på södra klöverstigen 2, samma hus som socialen och familjerätten och det. Eller mittemot där. sen exakt när det var vet jag inte..jag tänkte börja gå dit nu i höst jag med...Säg till henne att höra av sig till mig annars...jag bor ju här...*L*
    hur gamla är hennes barn?

• Kyssen

Hej på er. Jag är en virrpanna, såklart jag menade fredagen den 16:e =). för min del går det bra att fika när som helst på dagen, men fm eller runt lunch kanske är att föredra för er andra?!? Bestäm ni, jag är ledig hela dagen som sagt!!

Peggy O: Å jag som trodde att man hade läkaren på samma ställe som BM, när jag ringde så sa hon nämligen att vi först skulle prata med henne o sen så skulle läkaren ta en titt?!? Eller menade hon då att man får åka ngn annan stans, en annan dag??
    Ska nog be om ett UL eller VUL vilket det nu blir, är så nojjig att det ska vara tomt där inne, eller att det inte ska vara som det bör eftersom jag inte känner mig gravid alls nästan.. Var är alla symtom hoho!!!!

MiaB72: Jag känner igen det där med magen, måste vara tarmarna som svullnar el nåt för ibland ser jag grotesk ut på kvällen =), på morgonen ser jag sen helt normal ut igen.. Men det kanske är normalt, vad vet jag.. är ju beginner på det här med att vara gravid =).

• Letizia

Hello!

Jag kan boka in den 16:e September, fm eller lunch passar oftast bäst för mig. vad tycker ni andra som vill med?
    Var vi ska fika i Ale vet jag inte, Kungälv kanske eller Arkaden inne i stan (barnvagns anpassat, för dom som ska ha med barn, jag t.ex ;0) )?

PeggyO: Jag går ju i Bohus och Joy Ellis gjorde undersökningen senast och hon är kanonbra!! Inga krussiduller man inte fattar, utan talar så att man förstår med en gång och man glad när man går därifrån, himla positiv är hon.

Kyssen: Du kommer få göra ett VUL när läkaren gör sin undersökning för att fastställa antal foster och tittar på bebisens hjärtslag. Jag var skeptisk båda gångerna om det verkligen var nå´t därinne, och det var det ju.*ler*

Ha det så bra så länge. =0D

Svar på tråden Ale tråden