• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Peggy O

Jag har inte fått göra fler UL med varken 2:a eller 3:e barnet, förutom alla VUL med tvåan. Men de var för att kolla livmodertappen, inte barnet.

• MiaB72

Hallå brudar!

Här blev det fart på tråden

Kyssen lämnade ju över beslutet till mig sånt gillar jag!
    Eftersom jag jobbar i Nödinge så kan jag ju fika över lunchen

Vi kan väl bestämma den 16 september kl. 11.30 på Svennheimers i Nödinge då?? KUL!! Jag kan ju andra dagar som är tidigare än så men om jag förstod det så har många fullt upp nu!

PeggyO: Ja, det var värst Vi åkte förresten till High Chaparral! Men när vi åkte tåget och blev rånade så blev han såååå rädd! Stackarn, han gömde sig i min famn och skrek hela tiden "jag vill hem, jag vill hem" Då hade vi ändå förberett honom på att det skulle komma rånare, jag tror det var de höga skotten som överraskade honom!
    Målningen står ju stilla just nu pga vädret, sen har min man jobbat för mycket så han är helt slutkörd så jag tvingade honom att vara hemma från jobbet idag och han får inte göra nåt med huset!
    Sicken chef henne har jag säkert pratat med, jobbar på Arbetsförmedlingen och har haft kontakt med de flesta föreskolechefer!

• Peggy O

MiaB72: Oj då, stackar´n.
    William sa till rånarna att sluta och han sköt alla han kunde se genom fönstret :)
    Lukas tittade bara storögt, men blev inte rädd. Men han är ju redan van vid allt pang, pang. Har inte fyllt tre än och ändå varit på High Chaparall tre gånger!!

William frågade igår om vi inte kunde åka och hälsa på Pippi. Jo, sa vi. Vi kan åka till Pippi, Emil och Ronja nästa sommar i stället för till High Chaparall.
    Men inte då. Det tog två sekunder så sa han: NEJ jag har bestämt mig, jag vill åka till High Chaparall. Vi kommer ingen annan stans :)

Ja, chefen är INTE rolig. Men har du pratat med henne så var hon säkert hur trevlig som helst just då. Så länge allt fungerar som hon vill är det frid och fröjd.

Skriver upp den 16 i almanackan nu och håller tummarna för att jag kan vara med!!!!

• Letizia

Jag bokar oxå in 16/9 kl:11.30 på Svenheimers. ;0)

MiaB72 & Peggy O: Jag längtar såååå till nästa sommar när vi kan åka med Liam (idag 15 månader) till High Chaparall och Villa Villerkulla, etc. Då han ju i lagom ålder!! =0)

• Kyssen

Jag har oxå bokat in i kalendern!!

Hmm nästa sommar ja, då sitter vi förhoppningvis med en 3-4 månaders liten bebbe i famnen =), blir nog inget High Chaparall el Vimmerby för oss. Däremot har vi funderat på att hyra husbil nästa semester. Någon som har testat, eller kanske tom äger en. Det måste ju vara hur smidigt som helst i jämförelse med att som vi gjorde i år, ta in på vandrarhem, hyra stugor och tälta..
    Funkade iofs bra iom att det bara är vi två, men nästa sommar är det ju annorlunda, då är vi ju en familj på riktigt!!

• Letizia

Hello Kyssen!
    Vi har oxå funderat på att campa nästa år, min svåger äger ju husvagnsfirma, någon gång måste han ju utnyttjas...*hi,hi* Vi pratar oxå om husbil,men behöver man nåt i affären måste man ju flytta hela hemmet och då är det bättre med husvagn.
    Det kan ju vara mysigt att leva vanligt svensson-sommar-liv.

Slutar snart jobbet, dax att runda av tror jag...
    IMORGON ÄR DET SISTA ARBETSDAGEN!!!! *JIPPIIIIE*

• MiaB72

Hej igen!!

PeggyO: Jag försökte få honom till att ta upp sin pistol och skjuta rånarna men det var redan försent det blev ju inte bättre sen när de kom in i vagnen och skrek men han glömmer väl, vi får väl försöka om nåt år eller två igen.

Vi hade väl tänkt att ha långsemester i Finland nästa år (min man är finlandssvensk) vi åker annars bara från båten i Åbo och de 45 milen upp till Nykarleby där de bor så jag ser aldrig nåt annat av Finland. Avverka Mumindalen och sånt.

Nej, nu ska jag hem till syrran sen ska vi på fika med andra gravida i Göteborg. Ni har väl sett den tråden??

• Kyssen

Å vad är det för rolig tråd.. finns ju så många så man missar ju lätt allt roligt. Kan du lägga in länken?!?

Svar på tråden Ale tråden