• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Peggy O

Skickar en stor kram och så mycket tröst jag bara kan!!
    Usch, blir helt tårögd själv ju.
    Tänker på er.

• Curlingmorsan

Gumman då! Vet inte riktigt vad jag ska säga för att trösta... Lider verkligen med er... skickar massa STORA kramar!

• MiaB72

Hej på er!

Kyssen: Usch och fy! Det är ju precis detta man går och oroar sig för, bra att ni iaf fick göra ett vul så det upptäcktes. Hoppas att kroppen återgår till det normala snart igen så ni kan skapa en ny kotte *kramar*

Trådarna tror jag "lever" i 4 månader, så vi ska väl klara oss ett tag till hoppas jag!

• Kyssen

Idag har vi varit på sjukhuset. Tyvärr var det inget nytt utan läkaren där sa samma sak. Det finns fostervatten och livmodern har växt, men i övrigt är det tomt! Han ville att naturen skulle ha sin gång, och skickade hem oss efter en undersökning och en kort pratstund. Om två veckor ska vi tillbaka för att se om allt återgått till det normala igen. Har det inte det ska jag få något piller som ska sätta igång det hela. Känns lite jobbigt att det inte bara kan sluta nu, så att det som ska ut kommer ut med en gång.

Har varit hemma från jobbet igår och idag, men kan inte med att vara hemma i morgon oxå. Det är ju inget fysiskt fel på mig, och även om man är ledsen så måste ju livet gå vidare. Hoppas bara att folk är hänsynsfulla och inte tjatar och frågar för mycket i morgon. Jag vet ju att de bara menar väl, men ibland vill och orkar man ju inte öppna sig för vem som helst. Det är skillnad mot ens nära vänner o familj, dem vill man ju gärna prata med om sånt här.

Konstigt nog känns det oxå väldigt bra att ha Familjeliv.. Här kan man skriva av sig lite och få några tröstande ord tillbaka. Mitt i allt elände så läser man oxå om de som har det värre - och då känns ens egna problem genast inte lika stora.

Tack oxå för era snälla ord, det värmer faktiskt mer än ni tror!!

Kram på er!!

• MiaB72

Hej tjejer!

Kyssen: Usch, jag förstår precis vad du menar, det måste ju ändå kännas bra om det kan återgå till det "normala" igen, om det nånsin gör det. Men iaf att kroppen inte tror att den är gravid utan att man kan få igång cykeln igen och faktiskt kunna börja om.
    Här kan du ju skriva hur mycket du vill, vi är här och läser och skriver så mycket vi kan!

• Kyssen

Hoppas att jag inte sänker tråden med mina dystra inlägg.. Livet går ju vidare trots allt, och idag är jag faktiskt på jobbet. Trodde att det skulle vara skitjobbigt, och det var det innan jag kom hit, nu när jag väl är på plats så känns det på något sätt skönt att fokusera på annat.

Fick mejl idag från en kollega på min avdelning som oxå är gravid, hon är en vecka längre gången än vad jag är/var.. Hon berättade hela deras historia som bla innehöll 2 missfall och långa försök efter +. Har inte vetat något om det här då hon valt att vara ganska diskret om vad som hänt, så det kändes så himla fint att hon ville dela med sig!! Känns skönt att veta att någon förstår precis vad man går igenom.

Ha en bra kväll allihopa, om en vecka lite drygt är jag ALE bo, så JÄKLA underbart det ska bli!!!! Längtar!!!

• Peggy O

Kyssen: Självklart "sänker" du inte tråden. Oftast är det ju när man mår dåligt eller går igenom något jobbigt som man som allra mest behöver skriva av sig lite.
    Själv är jag med på en mailinglista sedan jag var gravid med mitt första barn. Vi delar allt. Och jag tycker att det är såååå skönt att det finns folk man kan dela väldigt privata saker med utan att det påverkar en privat eller folk omkring en tex.
    Hmmm, konstig formulering. Förstår ni hur jag menar?

Tycker det är häärligt att du ändå ser så många ljuspunkter, mitt i eländet. Självklart kommer det snart att bo ett nytt knyte i din mage. Och du kommer få en underbart vacker höst i Starrkärr!!!

• Kyssen

Hallå!!

Tack Peggy för dina värmande ord! Ni är så goa allihop, skulle ge er en stor kram om ni bara var här!!
    Idag har iaf hänt något riktigt kul mitt i allt annat.. Vi har blivit med katt, eller rättare sagt katter!!

Vi har länge pratat om att vi velat ha katt då vi båda haft katt tidigare. Dock har vi inte velat skaffa någon när vi bott i lägenhet utan sagt att vi ska vänta tills vi flyttar till hus. Nu flyttar vi ju nästa vecka så det var ju bara att göra slag i saken =). Ringde på en annons i förmiddags och var och tittade nu på eftermiddagen. Det var 4 ljuvliga små hårbollar som mötte oss =). Vi hade tänkt oss en hona, gärna långhårig för de är så fina. Men, istället blir det nu altså två - en hona och en hane. Båda är lite ulliga o långa i pälsen. Någon blandning mellan korat och norsk skogskatt (vad nu korat är vet jag inte =). I morgon hämtar vi dem om allt går som planerat, så de får bo inne en vecka tills vi flyttar.

Jag har blivit kär.. förutom i min älskade sambo kommer han nu att få dela min kärlek med dessa två =). Nu ska vi bara hitta på två bra namn oxå!

Ha en bra kväll tjejer, idag känns livet bra mycket bättre än i måndags!

ps.. ska upp och kolla när Ebbabebba rider idag =), ska bli kul!!

• Jenny28

Hej allihopa.
    Kyssen: jag blir sååå avis, vill också ha en pisse. men vi får snällt vänta tills vi har en lägenhet så den kan få vara ute. Idag ska jag spela KM-Klubbmästerskap i golf. Ska bli spännande. Detta är ju min första "riktiga" tävling. Får hoppas man inte gör bort sig...hihi

Får hoppas man klarar sig från åskan som ska dra in i eftermiddag...

Kram på er...
    Jo jag var och vägde mig hos Viktväktarna igår, efter en vecka hade jag gått ner 1,6 kg. Känner mig nöjd med det.

• Curlingmorsan

Oj 1,6kg på en vecka! Det är ju jättemycket! Eller?? Bra jobbat Jenny! Önskar att jag oxå var lika diciplinerad. Men nu ska jag i alla fall börja på Friskis & Svettis. Var där i onsdags, riktigt roligt faktiskt!

Nu är det inte långt kvar till den 16:e. :)

Svar på tråden Ale tråden