• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Hallå tjejer!

Nu var det några dagar sedan jag var här! Har haft fullt hus i helgen. Var på Liseberg i fredags em/kväll med syrrorna och familjer. Sen i lördags var vi en sväng på Bohus fästning i värmen och i söndags fick jag äntligen solat lite underbart!!

Jag är otroligt trött på kvällarna så det blir inte så mycket data på kvällarna, ligger mest och degar framför tv:n eller läser! Är inne i en läsperiod igen

Magen jäser, speciellt på kvällen. Jenny kan intyga storleken, jag visade upp den i lördags, annars går man ju som vanligt och håller in lite eftersom jag inte är helt platt normalt men nu kan jag ju släppa ut den

• Curlingmorsan

Åhh vad skönt det låter Mia. Jag får väl oxå bli gravid igen så jag slipper FÖRSÖKA dra in magen. :) hi hi!

• Kyssen

Hallå tjejer!

Idag har jag berättat på jobbet att vi väntar tillökning =). Det blev en hel del gratulationer och lyckönskningar. Men, det roligaste i hela svängen är att igår fick jag reda på att en annan tjej på min avdelning oxå är gravid och skall ha en vecka innnan mig, snacka om tajming!! Hon hade sett mig här på FL och gissat att det var jag, hon hade dock inte vågat skriva ngt eftersom då hade hon ju avslöjat sig själv. Nu har hon iaf oxå berättat så det var mycket gravid-snack på jobbet idag!

Magen den växer här med, men jag kan inte påstå att det känns eller ser ut som någon gravid mage. Den är mest bara svullen o degig.. känns inge kul alls att se sån ut - var är den där fina kulan någonstans *ler*

Ebbabebba: Ja!! Bli gravid vettja, då blir vi en hel liga som går i Ale o drar barnvagn =), eller just det, ni skulle ju gifta er - kanske kan vara kul att vänta till efter bröllopet så att inte allt händer samtidigt..

En kompis till mig (som länge letat jobb här i närheten av Göteborg eftersom hon pendlar till Tanum varje dag) sa igår att får hon inte det här jobbet som hon varit på intervju för, och dessutom står det nu mellan henne o en annan - "Då kan jag lika gärna försöka bli gravid". Det tyckte jag lät som en utmärkt idé!!

Hmm, ja annars händer inte mycket - ska väl börja packa ner lägenheten i kartonger snart. Flytten närmar sig med stormsteg!

Ha en bra kväll!!

• MiaB72

Hallå tjejer!

Sitter här och surfar järnet! Är inne och letar resor!!!!!
    Min man har varit på viloresa till sina föräldrar och kom hem igår och säger att kan inte vi boka en resa och åka iväg på en smekmånad som vi inte hunnit med än ???? Öhhhh vad hände, han som inte vill åka alls och bara tycker det är slöseri med pengar??? Jo, Jenny min älskade syster sa till honom att hon tyckte att jag var värd en resa och att vi skulle passa på att få lite romantik innan nästa bebbe kommer och att hon passar Emil när vi är borta!!!!

Nu har jag ju beslutsångest med vad jag ska välja - gamla älskade Cypern - bara älskar Ayia Napa eller nåt nytt? Tanken är att vi ska åka redan helgen 10 september!!!! Herrejösses!!!

Återkommer med rapporter!!!

• MiaB72

Thoohhoooo!!

Om 17 dagar bär det iväg till Cypern!!! Nu har vi bokat, fredag den 9 september åker vi! Samma hotell som förra året men en finare lägenhet men stor balkoch och solstolar på balkongen! Underbart!!!

• Kyssen

Häärligt MiaB72 - vem skulle inte vilja dra till Cypern?!? Har oxå varit där och gillade det jättemycket. För vår del blir det till att bära flyttlådor den helgen, så du kan väl tänka på oss när du ligger där o gottar dig i solen =).

Strax dax att dra iväg till jobbet - var bara tvungen att familjeliva lite innan =). På dagtid hinner man ju bara "jobba" tyvärr, nätterna är bättre - då kan man smita in här o läsa lite!

Ha en bra dag!

• Curlingmorsan

Kyssen: Jag har försökt få tag på Ulvstorps ridskola. Tänkte att dom kanske hade privatlektioner om inte annat. Är du kanske intresserad? :)

Idag ska vi åka till Uddevalla och leta brudklänning. :)

Mia: Ja Cypern låter ju inte helt fel! Hoppas ni får en helt underbar vecka! Då ligger du på en solig strand den 16:e då? När vi andra träffas på Svenheimers. Eller?!

Ha en underbar dag allihopa i det fina vädret!

Kram kram!

• Kyssen

Ebbabebba: Åå det låter intressant!! Finns dom på nätet? Hmm får kolla. Jag är intresserad iaf.

Ikväll ska vi iväg till svärföräldrarna på middag - nice för jag är så trött så jag orkar inte laga något, altså passar det utmärkt att bli uppassad med middag o säkerligen lite fika eller tårta efteråt eftersom Claes fyllde 30 i helgen och de inte hunnit träffa honom än.

• MiaB72

Hallå där!

Var på inskrivning idag, alla värden var bra! Har fått läkartid den 21/9 och ska träffa Juanita redan om 2 v igen! Trodde inte vi skulle träffas förrän v. 20 eller nåt eftersom jag är omföderska, men det gör inget!

Ja, jag är ju tyvärr borta när ni ska fika! Jag sitter på Larnaka flygplats då och väntar på att få flyga hem! Men ni kan väl boka en ny tid så ska jag se om jag kan komma. Om det är lunchtid och i Nödinge så kan jag ju för det mesta, annars är det ju efter 4 eller helger som passar mig bäst!

Ebbabebba: Hur gick det med brudklänningarna?? Åhh jag kommer ihåg när vi var iväg och kollade klänningar till mig. Det var jag, Jenny och vår andra syrra Jessica och 3 av mina kompisar som var iväg och en av kompisarna filmade i varje affär så jag skulle kunna sitta hemma i lugn och ro och titta på hur jag såg ut i de klänningarna jag provat och det hjälpte!! Är såååå nöjd med mitt val!!

Kram på er!!!

• Kyssen

Hej !!

Igår vågade jag mig för första gången in på mamma-avdelningen på HM =).. Har haft lite problem med byxorna den sista veckan, så nu har jag inhandlat mina första mamma-byxor *hihi* Köpte två par när jag ändå var igång! Kändes nästan lite förbjudet att gå där o kolla mamma kläder eftersom magen knappt syns om jag inte har tajta kläder. De andra mammorna hade stooora bullar =). Dom undrade säkert vad jag gjorde där.

Fredag idag, skööönt - sista arbetsdagen för veckan. På måndag morgon 08:30 ska vi till Bohus och träffa Joy Ellis (tror jag hon hette). Då får vi förhoppningsvis veta lite mer exakt när det är dags för oss, och kanske även få en titt på vår kotte!!

Ha en bra dag i ösregnet!!
    Kram Kyssen

ps.. bara ifall ni vill veta så ligger "Dahlia" på en solig strand just nu - två veckor i solen - hur orättvist är inte det då!! =)

Svar på tråden Ale tråden