• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Kyssen

Å gud vad roligt Peggy!! Jättegrattis till er tös, så himla fint namn ni valt oxå! Ska bli kul att få träffa er den 16:e, och självklart alla andra oxå.

Såg att några varit inne o smugit hos mig, NU finns bilderna på kissarna =). Var bara tvungen att redigera dom lite först.

Kram kram!!

• Curlingmorsan

GRATTIS Peggy! :) Hoppas verkligen ni kan komma den 16:e, ska bli så kul att se lilla prinsessan. Ja dig och grabbarna oxå såklart! :)

SÖÖTA kissekatter Kyssen! Man blir rätt sugen på att skaffa en liten till. Men näe det räcker med djur just nu. Och nästa blir nog en hund istället för katt...

• Peggy O

Tack så mycket, men grabbrna får allt stanna hemma. Tänkte jag skulle få fika i lugn och ro för en gång skull :)

• Jenny28

Grattis peggy..Vad roligt en liiiten tös...

Idag fick vi ett tråkigt besked. Min sambos firma går det dåligt för så han kommer troligen få sluta där inom kort. Så nu rä min sambo heldeppig och då blir jag med det. det är hans pappas firma så kan ju tänka mig att det är jobbigt för han med att säga upp sin son. Spec. när vi redan har taskig ekonomi. Man blir ju nervös. Känner jag David rätt så vill han nog att vi ska flytta på oss. Han vill hem till sitt kära Onsala. Suck, just nu är livet lite pest...men men...ska väl hitta nåt jobb till han med..

idag är det kalas hos min styvpappa som jag inte alls har lust att gå på. tur att Mia kommer med så man har nån rolig att tjöta med...

Kyssen: guuuud vad söta dina pissisar är..jag vill meeeee ha ennn.....

• Kyssen

Gud va jobbigt Jenny, förstår verkligen att ni har det pestigt just nu... Ett jobb är ändå en ganska viktig del av livet, både ekonomistk och inte minst för självkänslan. Hoppas verkligen att han kan hitta ett nytt jobb. Inom vilken branch är han?? Tänkte om man kanske känner någon som känner någon du vet..

Idag har vi varit uppe o kikat på huset igen, vi var i Nol hos svärisarna och passade på att smygkika lite. Träffade på grannarna Paul och Astrid, ett gulligt par i 80-års åldern som var väldigt rara och pratsamma, vi höll på att aldrig komma därifrån =).
    Nu längtar jag mer än någonsin till helgen, det känns bara bätte och bättre att vi köpte just det huset!!

Ha det gott!!

• Jenny28

Kyssen: Just nu jobbar han på ett lager, tar order, blandar kemikalier och skickar iväg. han kallar sig för lagerchef..hehe fast han är den enda på lagret. Innan dess har han bara jobbat som banarbetare på golfbana...Men han älskar utomhusarbete och är en hejare på trädgårdar...=)
    Glöm inte din fika nu Kyssen, så vi får komma och kika på huset...
    Det som är jobbigt är att hans pappa vill att David ska vara pappaledig nu typ ett halvår för att se om det går bättre för företaget då, men bara att nu har jag ju inget jobb och Ida är fortfarande så beroende av mig, så det går inte. hade det varit efter jul så hade det varit perfekt.
    men men, det löser sig nog.

Idag ska det åska...usch får väl hålla mig inne....
    Kram på er..

• Kyssen

Godmorgon!!

Jäkla skit, igår skulle man surfa på FL men det gick inte.. Vårt bredband var avstängt pga att fakturan inte var betald i tid.. Hallååå, här var de snabba med att klippa linan så fort räkningen inte är inne på exakt rätt dag. Fick lite lätt abstinens så istället fick jag tvätta fönster istället.. inte lika kul =).

Bara två dagar kvar nu, sen kommer vi!!!

Kram på er!

• MiaB72

Hallå tjejer!!

Bara 12 timmar kvar innan jag sitter på Landvetter och väntar på att få gå ombord på flyget!!! Åhhh så underbart! Ska börja packa nu, tror jag har fått handlat allt!

Var hos bm idag och till min lycka så hittade hon hjärtljuden på min bebbe kändes otroligt skönt att få den bekräftelsen med tanke på vad som kan hända!

Jag ska springa in och kolla bilder på katter och bebbe och ett jättegrattis till Peggy!! Kan väl vara bra med en lite tjeja bland de vilda pojkarna

Ha det underbart när jag är borta. Ska tänka på er när jag ligger och solar på den vita sandstranden, dricker färskpressad apelsinjuice i den 30 gradiga värmen och doppar mig i ett ljummet turkosfärgat hav

Kram

• Curlingmorsan

Neeej! Tyvärr tjejer men jag måste svika er nästa fredag. Hade inte en tanke på att det var den 16:e utan lovade mammas dagbarn att dom skulle få komma hit och hälsa på. Har inte hjärta att säga till 4 förväntansfulla 4-åringar att dom inte får komma. Det var enda dagen på ett bra tag som dom kan komma. I våras var dom två killar oxå som absolut INTE ville åka hit. Och nu har hon två 1-åringar istället med allt vad det innebär vad gäller mat- och sovtider. Men nästa fredag så var småtjejerna lediga båda två och dom 4 stora vill så gärna komma hit och hälsa på, dom har tjatat så. Och jag hade inte en tanke på vad det var för datum så jag sa ja. FÖRLÅT! Hoppas verkligen ni får jättetrevligt!

• Kyssen

Hej på er!!

Då var man Ale-bo nu då!! Så jäkla underbart så det finns inte på kartan!! Har tvättat i VÅR tvättmaskin idag och hängt ut på VÅR egen torkvinda, och inte en enda tvättid behövde jag passa. Har även varit och köpt utemöbler till altanen så nu är den invigd med premiärfikat i solen idag.

Grannarna verkar supertrevliga, och några av barnen har redan varit här o hälsat på och kelat med kattungarna, vi har även varit och lånat luft till mina cykeldäck hos en av grannarna =).

Snart så ska ni få komma hit på inflyttningsfika, måste bara få packa upp några fler kartonger, hur många får man egentligen ha.. känns som vi inte gjort annat än packat upp och packat upp hela helgen å ändå är hela kontoret fullt med lådor =).

Synd på fikat där Ebbabebba, men det blir ju fler tillfällen. Såklart vi inte blir tjuriga för att du inte kommer, bara ledsna att du inte kunde komma =). Föressten, en av ungarna här rider på Ulvstorps ridskola, funderar på att sticka dit på fredag när hon ska rida klockan 18 och kolla, om du vill hänga på så kan vi ju kolla läget lite?

kram på er alla!!

Svar på tråden Ale tråden