• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Curlingmorsan

Mammakläder... ja det var mysigt att gå runt där och titta. Men jag kunde inte börja använda mina mammakläder förräns i september (Ebba är född 19okt). Jag körde Lindex stretchjeans för mulliga barn istället. :)

Nej brudklänningsletandet gick inte alls bra. Har hittat min drömklänning i en tidning, men den kostar 12500kr och det tänker jag inte lägga på en klänning! Men har ju bilden i huvudet hela tiden, så inget annat är fint. :( Känns som jag har varit runt överallt nu. Får väl vänta till december då det kommer in lite nytt.

Ha det gott!

• Kyssen

Herregud Ebbabebba, du kan inte ha varit stor du =). Jag hade på mig mina mammabyxor redan idag - vecka 13 ... inte för att jag måste kanske, men de andra jeansen jag har var lixom supertajta redan innan, så det var helt omöjligt att få igen knappen nu.. I de här kunde magen hänga fritt lixom =), hur skönt som helst!

Hur mycket gick föressten ni andra upp när ni var gravida? Å, hur tidigt märktes det på er att kulan kom?

• Peggy O

Min mage har inte märkts så mycket i början av någon graviditet. Sedan säger det plopp någon gång efter 4-5 månader. Tidigast denna gång!
    Med Lukas hade jag ingen aning om att jag var gravid förrän i V.12!!!
    Jag har gått upp 14-15kg, ungefär lika mycket alla mina graviditeter. Men om inte bebisen kommer snart hinner jag nog med ett kilo eller två mer denna gång. Det gör inget, mest vatten så här i slutet. Benen är tjocka som korvar, alldeles röda med vita fläckar på om jag stått och gått mycket en dag. Tur man kan skratta åt sig själv :)

Var hos Juanita i går och fick helt godkänt. Bebisen får komma när den vill nu. Den ligger jättelångt ner och hon trodde inte att vi skulle behöva vänta till BF.
    William längtar jättemycket och har döpt bebisen till Jonathan!

Glöm inte berätta hur det går hos Joy!

MiaB72: Jag blir ju bara "lite" avundsjuk jag!!!!! Vill ju också till sooooolen.
    Skönt i alla fall att vi fick några varma härliga dagar till i veckan som gick. Behövdes verkligen.
    Synd att vi inte får träffa dig den 16!!

• Kyssen

Peggy: Oj, inte förrän i vecka 12?? Men saknade du inte mensen eller så? Eller du kanske hade den ändå? Hade jag haft det, mens altså, så är det inte heller säkert att jag hade märkt något egentligen. Jag har ju mått bra hela tiden, och det enda som är tecknet är ju att mensen är borta + att magen ser ut som en spärrballong på kvällarna!! Men det skulle ju lika gärna kunna varit allt fika jag smäller i mig om dagarna.. Erkänner - jag är ett fika-monster!!

Ha en bra helg!!
    Kram Kyssen

• Curlingmorsan

Jodå Kyssen jag var bra stor. Jobbarkompisen trodde det var tvillingar! :) Men jag är ju inte så stor innan och mammakläder görs ju nästan bara från stl S. Är sååååååååååå himla avundsjuk på alla gravida som går runt med snickar-byxor, det hade jag oxå velat ha! Men men med nästa knodd så ska jag nog kunna ha det, dom sista 3kg vägrar försvinna :)

• MiaB72

Hallå tjejer!

Uppe och någorlunda pigg, vi hade kräftskiva här igår och jag fick inte så mycket sömn inatt så jag har småsovit typ hela dagen
    Det var så skönt att vakna på morgonen och inte vara bakis och se mina andra kompisar som sov över här hur de mådde
    Jennys sambo vann nog priset för mest alkoholintag

Kyssen: Min förra graviditet gick jag upp 23 kg Men det var nog mycket tack vare allt godis jag stoppade i mig åt en godispåse om dan, hade riktigt cravings efter mintchoklad och saltlakrits första halvan av graviditeten, mot slutet gick jag upp ungefär 1 kg varannan vecka. Detta hade jag tänkt undvika denna gången!!
    Magen finns ju redan, känner att mina byxor börjar bli väldigt trånga, som tur är har jag två par byxor som alltid varit stora i midjan som jag kan ha nu innan jag behöver shoppa mammabyxor.

Nu är snart middagen färdig!! Härligt!!! Inget illamående idag men halsbränna istället, har nog druckit för mycket kolsyrat idag tror jag!

• Peggy O

Kyssen: Nä det blev lite konstigt där mellan barnen.
    Ammade William i 11 månader, mensen kom inte tillbaka förrän en dryg månad senare. Därefter dröjde det 2,5 månad till nästa. Så när det tog lika lång tid nästa gång reagerade jag inte. Men då var jag altså redan gravid igen :)
    Både min syster och kompis sa långt innan till mig att jag var med barn. Men jag svarade att det är jag inte aaaaaals det!!!!
    Det enda symptomet jag hade var lite mer ont i bäckenet igen. Och jag gjorde ett test ENBART för att jag tänkte ringa läkaren och fråga varför det aldrig gick över.
    SÅ KAN DET GÅ!!!!
    Och lika glad för det är jag (men gladast är nog Lukas, tralla lala laa)

• Curlingmorsan

Tror ni det är dax att starta en ny tråd snart eller? Vet inte hur länge dom "lever". Tänkte det kanske kan vara bra att starta en innan den gamla dör, så att alla hittar dit. Eller?!

• Kyssen

Hej på er..

Idag är en svart dag..
    Vi skulle ju till MVC för att äntligen få se vårt lilla knyte idag. Tyvärr slutade besöket med tårar..

Det fanns inget i min mage - det var helt tomt och det enda hon kunde se var lite fostervatten. Det kallas viss för "ofostrig graviditet" vilket jag aldrig hört talas om innan. Tydligen är det en form av missfall där fostret tillbakabildas i ett ganska tidigt stadie, och man behöver därför inte ha några blödningar. Kroppen fortsätter dock att "tro" att den är gravid och man märker därför inget förräns på VUL.

Känns för jälvligt rent ut sagt.. Känner mig så lurad och dum, som att jag gått o inbillat mig alltihop! Där har vi suttit hemma o klappat på magen och pratat om bebisen åsså har det inte funnits något där inne på jättelänge! Hon kunde inte säga när det hänt eftersom det inte fanns något kvar av fostret. Hon sa att det är vanligt och att det inte har någon betydelse för framtida graviditeter men va fasen bryr vi oss om det nu! Vi ville ju ha den här lilla kotten!!

Hur som helst så var hon iaf jätterar mot oss. Hon ringde direkt till Kungälvs sjukhus och bokade en tid åt oss för ännu ett VUL så att de får ta en extra koll. Sen får de bestämma vad som händer. Om det blir skrapning eller några piller så att kroppen slutar vara gravid. Så, i morgon 13:30 ska vi dit - vill bara att det här ska vara över och kroppen ska återgå till det normala så att man kan se framåt.

Ska man se något positivt i det hela så är det väl att nu vet vi iaf att vi kan få barn, och att nu är vi båda jättesugna på att skaffa en liten - så när mens å allt är tillbaka så kan ni ge er på att vi kommer att försöka igen.

• Jenny28

ÅÅÅÅåhhh.vad tråkigt...Lider med er.... Kan bara krama om och trösta.....*kram*
    Får hoppas du mår bättre snart...

Svar på tråden Ale tråden