• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Lowzie

Hej tjejer!
    Jag är ju snart också Ale-bo (i mitten på november), så jag får försöka bli lite mer aktiv här inne *lääängtar till vi flyttar!*.

Kyssen: Låter alldeles underbart med 2 små katter. Hur gamla är de? Är det flytt som gäller ni i helgen?

Jenny28: Wow vilket resultat! Jag har också gått med i viktväktarna (i måndags). Har 10 kg som jag vill gå ner. Men jag har inte bråttom (ammar ju). Är nöjd om jag går ner 1 kg/månad typ.

Trevlig helg!

• Linda xxx

Jag kan väl kanske presentera mig ;)

Linda heter jag, är 26 år gammal och mamma till två ungar..Alva 5 år och Walter snart 4 år...försöker mig på en till nu, spiralen är nyuttagen och vi får se vad som händer ;)
    Barnen har precis börjat på dagis efter att ha varit hos dagmamma i ett år, vilket vi inte var så förtjusta i, men nu så trivs barnen och vi med dagiset (vitklövergatans dagis)

Jag och min man Jonas, 32 år arbetar på Hornbach byggmarknad och bor i ett gult kedjehus på gulklövergatan i Nödinge!

Kul å snacka med andra Ale bor ;)

• Lowzie

Oj! Gick in på Peggy O´s sida och av vad jag förstår så har hon fått en liten flicka *GRATTIS!!!*..

• Jenny28

hej allihop, kul med "nya" trådmedlemmar.. Ni kommer väl med på fika den 16 sept. kl 11.30 på Svenheimers konditori i Nödinge?

Jo jag är nöjd med 1,6 kg. jag ammar också så jag får äta 10 points mer per dag, vilket är jättemycket!!
    Grejen är att innan vi började banta, för min sambo är också med i VV, så vräkte vi i oss fett. Godis varje dag, gräddsås till vaje middag ung. o massa snabbmat. Nu är det slut på det och tycker att VV är bästa sättet att gå ner i vikt. Visst är det jobbigt men det går. Spec. när vi är två hemma som räknar...=)
    Är hemma hos hans föräldrar i onsala nu och man fick många skratt från hans pappa när vi räknade ut hur många points middagen var...hehe, han anser att det räcker att ta på sig joggingskorna och springa varje dag så går man ner....Hmmmm, vi är ju alla olika..

Nä, nu ska vi hälsa på halva davids bekantskapskrets här på halvön. ha en bra helg allihopa.
    Förresten jag kom 5.a på golfen....(av 6 tävlande)...hahaha det spöregnade i 3 timmar..Inte kul...28 poäng iaf..

• MiaB72

Hallå tjejer!

Kul att vi blir några fler här!

Lowzie: Vart ska du flytta?

Kyssen: Va underbart med katter!! Har också haft katter men av massor av anledningar så tog vi inte dem med oss när vi flyttade till Hålanda för 5 år sen men saknar dem oerhört. Min man är ingen kattmänniska så han vill inte ha nya men jag vill
    Jag brukar ju få det jag vill till slut så vi får väl se, får väl koncentrera mig på bäbisen först

Det är ju så synd att jag inte kan vara med den 16:e på fikat!!! Men Jenny får ta bilder så jag får se när jag kommer hem, kommer ju hem på em, planet landar halv fem! Ska bli så gött med en resa!!! Hoppas min Emil är snäll mot moster Jenny annars är hon väl slutkörd på fikat

• Kyssen

Jag skvallrar för Lowzie: De ska flytta till Södergården, vi var på samma visning men av någon anledning bjöd vi inte på det. *ler* Nästan så att vi blev grannar då vi bjöd på ett hus i samma länga några veckor senare, men det gick ju upp så himla mycket i pris. Nu i efterhand är vi jätteglada att vi släppte det och väntade på Petters Hage istället =). Men, näst efter vårt hus är södergården mitt favvoställe!!

jenny: Superduktigt av dig att gå ner 1.6 kg på en vecka. Jag har oxå varit med i VV typ 100ggr, och de gånger jag orkat stå ut mer än 4 veckor så funkar det kanon!! Helt klart bästa sättet att gå ner i vikt enligt min mening. Det är ju egentligen bara sunt förnuft, men när man går där så fattar man verkligen varför!

I går hämtade vi våra kissar, killen har vi döpt till Morris för han morrar så när han leker med sin råtta, tjejen är namnlös än så länge, men Norpan är ett förslag.. Vi har haft tre olyckor här än så länge, men de har även gått på lådan så vi får hoppas att de slutar kissa bakom våra flyttlådor nu =).. upptäckte det nämligen i morse när jag började flytta lite kartoner.

Jag instämmer i Jennys anda, självklart ska både Lowszie och Linda xxx känna sig välkomna att dyka upp på fikat den 16:e, ser jättemycket fram emot det!!

Ha en bra dag mina cybervänner!! Nu ska jag fortsätta putsa fönster *blä*

• Curlingmorsan

När våran kisse var liten så bajsade han på min kudde. Jättekul tyckte Johan! :( Nån gång har han även kissat i sängen, och självklart då i min! Suck! Men han e go´ ändå!

Ja klart att ni ska med på fika tjejer! Jag har faktiskt tagit mig friheten att bjuda in några fler. Hoppas att det inte gör något?!? Det är Tottelina, hon var nog med här i början, hon har precis flyttat hit till Älvängen (Maden). Har aldrig träffat henne, men vi är ju grannar nu så jag tänkte att det kanske kunde va kul att lära känna varandra lite. Och sen så har jag bjudit med en tjej som heter Maria oxå, hon var med mig och Kyssen och red. Hon är oxå nybliven Älvängen-bo. Hoppas verkligen att det inte gör något?

• Linda xxx

hej ;)
    Hade gärna kommit på fika men jag jobbar ju då så det blir lite svårt ;) Men annars hade jag kanske dykt upp ;)
    Det kommer väl fler tillfällen ;)

• Jenny28

The more the merrier, brukar man väl säga...För mig gör det absolut inget, bara kul.
    Min son ringde nu, han har fått en lillebror i Norge. Jättekul. Då har han ju både en lillasyster och en lillebror. Han ska heta Lars-Mattias!!! Dubbelnamn...Dessa norrmän och deras dubbelnamn..*L*

Nä, dasg för nästa besök...*suck*

• Linda xxx

Jenny28: Jag vet inte hur jag fick ihop det, men jag läste att din son fått en son i norge...
    Blev lite fundersam där ;) Var inte han 5 år tänkte jag ;)

Lars-Mattias...you are skojjing med mig!! :)

Svar på tråden Ale tråden