• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Peggy O

Hon är bara chef i Ale Norra så i Nödinge är det nog inga problem!
    Vill man vara hemma länge med sina egna barn så är ju dagmamma ett toppenjobb.

• Peggy O

Oooops förlåt. Du bor ju inte i Nödinge.
    Lite rörig bara!!!
    I Älvängen är det hon som är chef.
    De har inte många dagmammor i Älvängen just nu. Ett par stycket bara som jobbar tillsammans i ett särskilt hus. Så det är någon sorts korsning på dagis och dagmamma.
    I Skepplanda däremot finns ganska många och de har ett jättebra samarbete sins emellan.
    Dagis i Skepplanda, Gunnarsgården, kan jag däremot rekommendera. Jobbade där ett tag i höstas och personalen där är verkligen helgo´

• Jenny28

Hej..
    Ebba: jag var i grupp 6.

Jag pluggar till gymnasielärare. Om jag blir klar nån gång vill säga. Känns som om jag hållit på en evighet. Om inte annat ser man det på studielånet som bara växer o växer..*L*

Angående dagmamma i skepplanda gick min son där ett år fram till i januari. Helt underbara dagmammor. Så om nån skulle välja det så är de att varmt rekommendera.
    Att bli dagmamma är ju ett perfekt tillfälle att vara hemma med sina barn längre. Nackdelen kanske kan vara att man tröttnar på ungar...*L* Våran mamma var dagmamma hur länge som helst och idag är hon väl inte så jättepigg på att träffa sina barn barn :(

Mia: Jag har både Postafen och Niferex hemma som du kan ta. Tror postafen hade varit bra för dig nu....

• Curlingmorsan

Min mamma har varit dagmamma i 26år och hon älskar att träffa Ebba. :) Hade jag haft större hus hade jag nog inte tvekat en sek på att bli dagmamma. men känns som vårat hus är lite för litet. Och sen har vi ju djur och det är ju inte så poppis om man ska vara kommunal dagmamma.

• MiaB72

Hello girls!

Jag mår inte illa så mycket så att jag vill börja äta tabletter för det, har ju bara inträffat två gånger och det ska jag väl stå ut med. Jag har annars två paket med Postafen hemma eftersom Christian äter dem när vi åker båt och när han flyger.

Men om de skulle hjälpa vid magsjuka så hade det ju varit fantastiskt jag brukar iof klara mig ganska bra från att spy, är väl nån inre kraft men man mår ju så jävla illa!

Är lite piggare idag för jag sov bra inatt, hade Emil bredvid mig som helst ska ligga på mig Han har blivit förkyld, hoppas inte det blir mer än så.

• Kyssen

Ebbabebba: Hade jag gärna gjort om jag hade varit hemma, men tyvärr är jag bortrest i helgen. Hänger gärna på en annan gång. Jag fick blodad tand när det gäller ridningen, man längtar nästan tillbaka till den gamla goda tiden då man i princip bodde i stallet =).

• Kyssen

Å det hade ju varit något du.. Satt o drömde mig bort häromnatten när jag jobbade, men sen så tänkte jag realistiskt att det är ju så jäkla dyrt med häst, och tar så himla mycket tid. Man skulle hitta ett schyss stall där man kunde vara medryttare!!

Blev iaf väldigt sugen på att rida igen, så jag har funderat lite på det här med ridskola. Nu är det ju lite dålig tajming med tanke på mitt tillstånd, men hur länge kan man rida egentligen? Hur länge red du? Kan man börja rida i en grupp, och sen göra ett uppehåll ett tag? Finns det platser på din klubb eller hur ser läget ut egentligen. Var ju ett tag sen man hade koll på ridskoleverksamheten känns det som.

• Curlingmorsan

Kyssen: Jag blev gravid i feb/mars och red fram tom början av juni. Med ett uppehåll på två mån i mars/april då jag bara låg i sängen. :) Sen tog ju terminen slut på ridskolan, annars hade jag nog fortsatt ett tag till. Jag hade inga problem med att rida pga magen, den var inte i vägen på nåt sätt. Risken är väl OM man skulle ramla av. Men Jag såg ju till att få en lugn häst som inte va så skumpig. Red en uteritt en gång i slutet av juli. Men det var det enda, tyvärr!

Vet faktiskt inte riktigt hur det ser ut i grupperna på Clareberg. Min grupp och gruppen efter är iaf full. Men vet att det finns grupper på ons och fre morgon där dom inte är så många. Och en på tors fm tror jag. Hos oss kan man betala för en halv termin i taget om man vill. Jag fick behålla min plats i vår grupp för det var en tjej som kom in och red den terminen då jag var borta. Sen fick jag tillbax min plats igen. Men vet inte om det var för att jag ridit där så länge som dom var extra snälla?!´

Jag har faktiskt funderat på att kolla upp nån ridskola som ligger lite närmare. Men jag vill ju kunna få rida ponny! Jag kanske oxå byter om du hittar nån bra. :)

Svar på tråden Ale tråden