• Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • MiaB72

Hello brudar!

Två gånger på fl på en dag det var längesen men jag har ju gjort absolut ingenting idag så då finns det ju energi kvar! Har stoppat skitgrisen i badet och väntar på att min gubbe ska komma hem. Han har varit och tävlat idag och vann stort!
    Han tävlar i nåt så konstigt som bilstereo, välljud, det ska spela så bra som möjligt och samtidigt vara ett snyggt bygge i bilen

Självklart får fler komma med på fikat! Kanske vi kan lägga det på en helg nästa gång ifall att det är fler än jag som jobbar vardagar kontorstid, eller iaf på kvällen i så fall?? Jag bara slänger ut frågan. Sen efter mars då kan ju jag komma näääär som helst

Kyssen: Du måste ta bilder och lägga in på dina nya kelungar!!! Om du sen nån gång skulle få för dig att få ungar på din hona så är jag en het kandidat till ungar, under förutsättning att min gubbe fallit för mitt tjat

• Jenny28

Hehe, Min son är 5 år och har fått en lillebror i Norge. hans pappa bor i Stavanger och är norsk, så han pendlar fram o tillbaks dit lite då o då..Så nu är han där uppe för att vänta på att de skulle få en bebis och idag ploppade den ut...=)
    Och jag har ju en Ida på 4 mån. så då har han en i Norge o en i Sverige...Kul...

Syrran: Va bra att han vann!! Du får hälsa o gratulera från oss. Fast vi ses ju imorrn då gubben ska hjälpa er o måla. Du får väl gosa med Ida då..=)

Tja, på TV ikväll hmmm...Ciderhusreglerna, den är ju bra. Eller slänga på nån film på Dvd.n..
    ha det bra...

• Kyssen

Hallå tjejer!!
    Nattjobb för mig i helgen så jag kommer att hänga här mitt i natten och uggla!!

MiaB72: Har försökt att fota kissarna men de vill ju aldrig vara still... ska göra ett nytt försök i morgon tror jag. De är så underbara!! Börutom när det bajsar under köksbordet förstås *ler*, men det går nog snart över. Om vi ska få kattungar så ska du självklart få en, eller kanske två =), vi skulle ju bara ha en tänkte vi, men så frågade dom om vi inte kunde tänka oss att ta två och hur lätt var det att stå emot då.. de är ju så söta så man vill stoppa dem innanför tröjan o bara gosa!! Sen så känns det ju bra att de har varandra nu i början när de kanske saknar mamsen lite.

Självklart blir det väl fler fikor i framtiden, å tidpunkter och dagar går ju alltid att variera från gångn till gång. Alla jobbar vi ju olika, eller är hemma på olika tider så vi får väl blanda lite så att alla får chansen att vara med.

Toklängtar till nästa helg nu - tänk första natten i huset - det kommer att vara helt tyst och helt kolsvart!! Ingen E6:an som dundrar förbi utanför fönstret, och gatulampor vad är det?? =).

natti natti!!

• Lowzie

MiaB72: Precis som Kyssen skvallrat så är det södergården som vi ska flytta till . Jag är själv uppväxt i Nol (Kärrvägen), så det blir till att flytta tillbaka till mina hemtrakter! Ska bli väldigt skönt att ha nära till mina föräldrar! Bra barnvakter liksom

Vet inte riktigt om jag har möjlighet att fika med er, men har jag det så dyker jag självklart upp!

Ha en bra söndag!

• Olli

Hallå tjejer!
    Här har man hängt på fl lääänge och aldrig sett denna tråd!!!
    Men nu när jag "hittat" den så tänkte jag att jag hakar på lite här!!

Kul att det är så många från "samma" områden som är här!

• Kyssen

Välkommen Helena80!! The more the merrier som vi brukar säga =). Fika på Svenhemimers i Nödinge den 16:e september om du vill hänga på? Det är våran första träff, fast några av oss har träffats irl på andra sätt innan, men inte alla på en gång =).

Fint väder idag, synd att jag sovit bort hela dagen då.. Jaja, inte mycket att göra när man jobbat natt. Helgen gick aldeles för fort!!

Ha en bra dag!

• Jenny28

Kyssen: vad säger du, ska vi ta en sista runda golf för i år?
    Kanske mot slutet av mån.
    Sen åker nog klubborna ner i källaren för att tas fram till våren igen..=)

• Kyssen

Å Jenny, nu fick jag dåligt samvete =), mina klubbor har stått i källaren nästan hela sommaren känns det som.. Men, gärna när vi har kommit upp till Ale, då är det ju så mycket smidigare! Vi kan ju höras om det om någon vecka eller så.

Har försökt fota kissarna nu ikväll, det har gått lite sådär.. Morris är så nyfiken så han bara smyger fram till kameran hela tiden så att fota när han sover har funkat bäst =). Ska försöka lägga upp bilderna strax.

• Peggy O

Hej på er!!
    Här kan man inte hålla något hemligt. Såg att skvallret nått fram fort
    Och allt stämmer.
    Vi fick en liten flicka i torsdags.
    Danielle heter hon. Och hon var 47 cm lång och vägde 2525g när hon föddes.
    Allt har gått jättebra. Och vi kom hem i lördags efter en låååång väntan. De ville gärna att jag skulle stanna lite till eftersom hon är så liten. Men jag ville bara hem!!!
    Så skönt att vara hemma hos familjen.
    Storebröderna är jättestolta, även om William först blev lite besviken att han inte fick en Jonathan. (som han döpt bebisen i magen till)
    Danielle bara äter och sover, precis som hon ska, så hon kommer nog växa till sig fort.

Självklart kommer jag den 16 om alla mår bra!!

Kram Peggy

• Peggy O

Glömde säga att jag lagt ut ett par bilder samt förlossningsberättelse i mitt krypin!

Svar på tråden Ale tråden