• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • mejram

äggröra på två ägg och lite grädde, stekt i smör

fiskbiffar med majonnäs- och yoghurtsås, några fefferoni

smörstekt (aldrig har jag väl använt fett i pannan innan ) isterband med gräddstuvad vikål, stekflott ringlat över

mätt...

• troja80

Äggröra

2 kyclingklubbor

tacogratäng

1 glas rödvin och ngra bitar mörk choklad :-O

• Sqti

dagen började bra men urartade mot slutet

frukost: äggröra med bacon
    lunch: panerad fisk (minns inte vilken sort)
    mellis: ost och lite vindruvor
    fika: kaffe med kex

En undran: hur ställer ni er till creme fraiche? Jag brukar äta det till äggröran.

• Smurfan 81

Creme fraiche är ju jättebra! Det äter jag till mycket. 34% fett och 3% kolhydrater. Super!

• Tessa606

Frukost: prinskorv

Lunch: Fläskytterfile, sås, grönsaker

Kväll: Lchfglass och en skiva finn crisp m räkost

• mejram
    Sqti skrev 2008-11-05 21:19:35 följande:
    dagen började bra men urartade mot slutet frukost: äggröra med baconlunch: panerad fisk (minns inte vilken sort)mellis: ost och lite vindruvorfika: kaffe med kex En undran: hur ställer ni er till creme fraiche? Jag brukar äta det till äggröran.
    Jag skulle vilja säga att det spårade ur redan vid lunchen. Eller var det bra panering? Vindruvor - kunde lika gärna varit några sockerbitar.

Men som jag brukar säga här hemma - det är ju ändå en enorm skillnad mot tidigare då man åt en massa pasta, sen fyra-fem clementiner, sen skorpa med marmelad allt detta bara på kvällen.
  • copernicus

frukost: lite ost och ½ burk keso

fika: kaffe med havremjölk tål inte vanlig mjölk

lunch: kokt kronärtskocka med massa smör

mellis: några lax bitar stekta i olja

middag: paprika, lök och fläskfile med sås av creme bonjour pepparrot, philadelphia ost och creme fraiche

kvällsfika: hemmagjord snabbglass - frysta hallon, grädde, turkisk yoghurt och lite choklad essens

• Sqti
    mejram skrev 2008-11-05 22:27:05 följande:
    Jag skulle vilja säga att det spårade ur redan vid lunchen. Eller var det bra panering? Vindruvor - kunde lika gärna varit några sockerbitar.Men som jag brukar säga här hemma - det är ju ändå en enorm skillnad mot tidigare då man åt en massa pasta, sen fyra-fem clementiner, sen skorpa med marmelad allt detta bara på kvällen.
    Mmmm jag vet. Fast det brukar bli ett par vindruvor om dan för min del och vågen visar minus ändå. Men jag vet att om man ska hålla sig till lchf på riktigt ska man skippa frukt och grönt . Men det är som du säger.... en avsevärd förbättring mot tidigare... när jag minns tillbaka på alla mackor på vitt bröd, godis, stekt potatis.
  • fillie
    copernicus skrev 2008-11-05 23:31:41 följande:
    frukost: lite ost och ½ burk kesofika: kaffe med havremjölk tål inte vanlig mjölklunch: kokt kronärtskocka med massa smörmellis: några lax bitar stekta i oljamiddag: paprika, lök och fläskfile med sås av creme bonjour pepparrot, philadelphia ost och creme fraichekvällsfika: hemmagjord snabbglass - frysta hallon, grädde, turkisk yoghurt och lite choklad essens
    är du laktoaintolerant? du tål annat med mjölk i? det finns ju låglaktos eller sojadryck!Glad havredryck är INTE bra.......
    Neo 070928 & William 080901
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)