• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Fia Lundbom

Min matdag idag:

Frukost: 1 kokt ägg, 1 skink-skiva, 1 klick majonnäs
    Lunch: Ceasarsallad från Mc D - utan krutonger och bröd.
    Mellis: 1 skink-skiva med lite majonnäs
    Middag: Thaimat med kyckling och grönsaker utan ris.

1 timmas stavgång imorse

Vad tror ni om min matdag - åkej eller ?

• Fia Lundbom

Åkej - jag lägger till vispad grädde med lite hallon på kvällen..

Normalt äter jag kött med mera gräddiga såser. Jag gissade att det skulle vara lite tamt idag.

• Haraaz

Frukost: 1,5 dl keso med kanel och kardemumma
    Lunch: Tänkte göra köttfärsfyllda paprikor med ost ovanpå
    Middag... Vet ej.. förslag?

• MrsFreckles

For att "forsvara" mina ostskivor sa ar de inte enligt svenska matt - de ar ca 0.5 cm tjocka och nej, har aldrig haft mycket aptit pa morgonen...ost eller 1-2 kokta agg pa morgonen racker gott och val for mig. Som sagt, man ater tills man ar nojd! Tar igen det pa kvallen istallet

• Habaladabala

Okej!
    I dag har jag ätit:

frukost: äggröra och bacon
    Lunch: ostfylld lövbiff, grönsaker och ädelostsås
    Middag: Broccoligratäng med kassler och ädelostsås
    Kvällsmys: "hallonglass" (Vispgrädde, äggula, hallon)

Druckit kaffe och vatten mest hela dan oxå.

Vad tror ni om det?

Elisas stolta mamma!
  • Smurfan 81

TJEJJEN
    Jag tyckte det såg jättebra ut!

Min dag.
    Frukost: 1 baby bel
    Lunch: Äggröra (2 ägg och grädde) & bea-sås
    Middag: "Paj" med renskav, bacon, svamp och grädde. Broccoli, tomat och rödlök till.

• EmelieSvensson

En fråga:

Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.
    Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?

• MrsFreckles
    EmelieSvensson skrev 2008-11-18 21:20:53 följande:
    En fråga:Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?
    Du kan ata ost (babybel) eller nagra paranotter kanske? Eller rulla ost tillsammans med tex kalkonskinka, jattegott! Havregryn ska du nog ocksa undvika om du kor LCHF.
  • Sqti
    EmelieSvensson skrev 2008-11-18 21:20:53 följande:
    En fråga:Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?
    Ät en stadig frukost tex äggröra med bacon eller liknande så står du dig lite längre... kanske inte till lunch men tillräckligt för att inte vilja ha den där mackan vid fikat. Blir du sugen ändå så kan du äta sånt som Olimpia har skrivit ovan. Drick mycket vatten.
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)