• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Muminski
    louisianna skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt baconfrukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokadolunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvinmellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brieär detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?
    Ja det såg okej ut men även jag tyckte att det var lite..men mår du bra så funkar det nog.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Smurfan 81

Frukost: Hanns inte med...

Lunch: På stan med mormor, blev en köttbit med bearnaisesås och grönsaker.

Före-middagen-snacks: Några chokladpraliner (egengjorda)

Middag: Kassler Provencale (tomatskivor & sås på grädde, ost salt peppar) & blomkålsris
    Tror det blir lite kokskakor till "Du är vad du äter" ikväll!

• Muminski
    louisianna skrev 2008-10-30 00:07:28 följande:
    okej-nytt försök då!jag kan även berätta att jag har haft en konstig smak i munnen idag...? kan det vara ketosen som börjat? typ sötsur ganska frän smak? frukost: långfil med kanel 1 äggmellanmål 3 ostskivor 2 skivor skinkalunch: lätt kokt blomkål, grädde, en skiva bacon, halv avokado, 1 ägg m majonäsmiddag 1 ägg med skagenröra, stekt kyckling med purjolök champinjoner blomkål o broccoli, grönsallad. 1 glas rödvin. typ 4 jordnötter 1 ruta choklad.en kopp kaffe med gräddehur ser det ut? förut fick jag kommentarer att jag åt för ltie grönsaker? kan detta vara bättre? behöver man eg oroa sig för att man äter för mkt grönsaker ur kolhydratssynpunkt? ngn skrev även att det jag åt igår var ltie lite... men jag KAN verklgien iten äta mer för är svinmätt!TACK annars så jättemycket allihopa som svarat mig, jag är lite osäker o är jättetacksam för respons!
    Oj många ägg bli´re Men i övrigt såg det balanserat ut. Men vin och choklad...lyx lyx
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Livshlädje

Meze med krossade linfrön o en skvätt vispgrädde.

Fläskfilegryta med sambal oelek, gröna bönor, grädde o mascarpone och några ostskivor.

Kaffe med vispgrädde.

Köttfärsröra med vitkålssallad.

Kaffe med vispgrädde o en ruta mörk choklad.

• Sqti

frukost: äggröra med bacon
    lunch: ett par skivor bacon
    middag: stekt fisk och vatten.
    däremellan har det slunkit förbi ett par vindruvor, kaffe med mjölk, samt 2 gumminallebjörnar.

• Kenzie
    Sqti skrev 2008-10-30 19:28:37 följande:
    frukost: äggröra med baconlunch: ett par skivor baconmiddag: stekt fisk och vatten.däremellan har det slunkit förbi ett par vindruvor, kaffe med mjölk, samt 2 gumminallebjörnar.
    Oj du äter alldeles för lite. Ett par skivor bacon till lunch och stekt fisk till middag? Du behöver mer fett och framför allt mer mat.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Sqti

kenzie: det har blivit mer mellan målen . men det var bara som jag skrev lite kortfattat. ska skriva utförligare imorgon .

• MrsFreckles

Frukost: 2 kokta agg med majonnas
    Lunch: 3 aggmuffins med gronmogelost
    Middag: auberginelasagne med notfars, gradde och Boursinost, hallon med mascarpone
    Mellisar: nagra paranotter (bara 2.9 koliasr/100 gram!), 3 babybel, 1 apple (var saaaaa sugen pa frukt, gar pa kurs denna veckan och alla sitter och mumsar pa kex!)

• Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-30 21:36:54 följande:
    Frukost: 2 kokta agg med majonnasLunch: 3 aggmuffins med gronmogelostMiddag: auberginelasagne med notfars, gradde och Boursinost, hallon med mascarponeMellisar: nagra paranotter (bara 2.9 koliasr/100 gram!), 3 babybel, 1 apple (var saaaaa sugen pa frukt, gar pa kurs denna veckan och alla sitter och mumsar pa kex!)
    Var inte inbjuden till ditt konto... Ville bara säga att du är otroligt duktig som står emot frestelser när andra äter sånt man själv inte får äta! Bra jobbat!
  • MrsFreckles
    Smurfan 81 skrev 2008-10-30 22:20:00 följande:
    Var inte inbjuden till ditt konto... Ville bara säga att du är otroligt duktig som står emot frestelser när andra äter sånt man själv inte får äta! Bra jobbat!
    Tack! Ar lattare an vad jag trodde det skulle vara, tanker bara att jag skulle bara ma samre om jag at en massa kex - for mig ar det sallan stopp vid ett, blir garna, 3 eller 5 eller...
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)