• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-30 22:38:17 följande:
    Tack! Ar lattare an vad jag trodde det skulle vara, tanker bara att jag skulle bara ma samre om jag at en massa kex - for mig ar det sallan stopp vid ett, blir garna, 3 eller 5 eller...
    Mmmm, jag har märkt det! Här fuskas det lite då och då just nu, och har endast med in karaktär att göra! Jag är ju egnetligen inte sugen men det bara står där framför och så tar jag! MÅSTE bli bättre på sånt...
  • mejram

i går
    frukost - äggröra på två ägg och ett par msk vispgrädde
    lunch - 3 wienerkorvar, en klick CF och coleslaw
    middag - gulashsoppa med en stor klick CF i
    kvällsfrosseri - en bit brie och ett par ostrullar med smör

i dag
    frukost - samma som i går, men 2 skinkskivor till
    lunch - samma soppa som i går kväll
    middag - ska bli biff med haricots verts och beasås
    kvällsfrosseri - blir det säkert också, står en stor påse godis vid dörren, hoppas att det kommer många halloweenbarn, annars blir den livsfarlig...

• Muminski

hrmm.. tänker INTE skriva vad jag ätit idag... vill inte inleda någon i frestelse

Men nu är det bättring som gäller, till middag blir det fylld fläskfile´ med broccoli till.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • smeo

I går åt jag som vanligt ett baconpaket stekt i en omelett på 3 ägg + getost till frukost

stod mig till kl 14 30 då jag stekte hallouniost och åt oliver till

så middag vid 17 30 de andra fick lasange så jag stekte köttfärs i smörfett(ghee) med lite lök,vitlök o la i färsk basilika smulade i grekisk fårost hällde i sojagrädde o lite peppar och så in i ugnen en stund med hela gjutgärnspannan
    Mums
    o jag vart inte sugen på nåt påkvällen heller

• Muminski
    smeo skrev 2008-11-03 10:48:28 följande:
    I går åt jag som vanligt ett baconpaket stekt i en omelett på 3 ägg + getost till frukost stod mig till kl 14 30 då jag stekte hallouniost och åt oliver tillså middag vid 17 30 de andra fick lasange så jag stekte köttfärs i smörfett(ghee) med lite lök,vitlök o la i färsk basilika smulade i grekisk fårost hällde i sojagrädde o lite peppar och så in i ugnen en stund med hela gjutgärnspannan Mums o jag vart inte sugen på nåt påkvällen heller
    Åh förstår att du inte var sugen på något på kvällen. Vilka mängder mat du äter!!! Jag orkar äta ett ägg till frukost och några skiknskivor men i gengäld måste jag äta oftare, blir hungrig eter 2 timmar ungefär men när jag äter blir jag tokmätt rätt tidigt.

Igår åt jag en supergod köttgryta mannen lagat, med soltorkade tomater champinjoner och charlottenlök, vin och smör i en salig blandning.. förmodligen låg den på gränsen av vad som är okej, men jag orkade inte äta några mängder.

På kvällen mumsade jag på hallon blåbär och grädde LYX!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Sqti

Oj äter ni ett helt paket bacon i omeletten?? . Jag tar bara några skivor och tycker det är mer än tillräckligt. Min dag hittills:
    frukost: 2 kokta ägg med ett par skivor bacon
    lunch/middag: ugnsbakad omelett med bacon, lök och svamp.

Känner mig lite off vad det gäller maten idag. Är inte speciellt sugen på nåt. Kan ha att göra med att jag syndade hela helgen och är proppmätt pådet mesta fortfarande.

• Smurfan 81

Frukost: Turkisk youghurt, krossade linfrön & hallon

Mellis: 2 oststavar

Lunch: Falukorv med stuvad spenat & fetaost

Middag: Cevapicci i gräddsås med coleslaw, haricots verts och lingon

Kvällssnacks: Mozzarella och tomat

• smålandstös

Gårdagens matsedel:

Frukost: Turkisk yoghurt, krossade linfrön & en skvätt grädde

Lunch: Kyckling & wokgrönsaker ( tog bort majsen & morötterna)

Middag: Kött med Creme Bonjour cuisine Karl Johansvamp & champinjon & till det gurka & tomater.

Kvällssnacks: Smurfan 81`s chokladpraliner

Middagen blev såååå god & jag blev väldigt glad när jag såg att den Creme Bonjour cuisine bara hade 2,0gr kolisar /100gr.
    Den är ju bara sååå god!!!

• mejram

i går:
    frukost: 2 kokta ägg med majonnäs

lunch: stekta snabburgare (alldeles för mycket kolisar) med kryddsmör och vitkålsklyftor

middag: souvlaki på karré och grönsaker, tsatsiki och kryddsmör

kvällsfrosseri: en bit brie

i dag:
    frukost: äggröra och en skiva luftorkad skinka

lunch: stekt fläsk med löksås och salladsbuffé på lunchrestaurang, säkert mjöl i såsen, men ååååååå så gott det var

middag: ska bli biffar på currykryddad sej med sesampanering, smörfräst broccoli och blomkål till

kan nog inte hålla mig ifrån osten i kväll heller

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)