• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Muminski

Frukost: En skål med naturell yogurt och krossade linfrön.
    Lunch: Söndagsgryta med chorizo och fläskfile´ och brysselkål.
    Middag: Broccoligratäng med pastramiskinka och bacon blandat med grädde cremefraiche och massor av ost.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • ann0rlunda

Frukost: Fil med krossade linfrön
    Lunch: Falukorv med grekisk sallad
    Middag/Kvällsmat: Ölkorv, tre ägg med majonäs och kräftstjärtar. MUMS

• louisianna

nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.

frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt bacon

frukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokado

lunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvin

mellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)

middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brie

är detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?

• Ziggystardust
    louisianna skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt baconfrukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokadolunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvinmellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brieär detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?
    Det ser OK ut men jag tycker det ser lite ut, men det kanske är jag som är stor i maten!
  • louisianna

okej-nytt försök då!
    jag kan även berätta att jag har haft en konstig smak i munnen idag...? kan det vara ketosen som börjat? typ sötsur ganska frän smak?

frukost: långfil med kanel 1 ägg

mellanmål 3 ostskivor 2 skivor skinka

lunch: lätt kokt blomkål, grädde, en skiva bacon, halv avokado, 1 ägg m majonäs

middag 1 ägg med skagenröra, stekt kyckling med purjolök champinjoner blomkål o broccoli, grönsallad. 1 glas rödvin. typ 4 jordnötter 1 ruta choklad.
    en kopp kaffe med grädde

hur ser det ut? förut fick jag kommentarer att jag åt för ltie grönsaker? kan detta vara bättre? behöver man eg oroa sig för att man äter för mkt grönsaker ur kolhydratssynpunkt?

ngn skrev även att det jag åt igår var ltie lite... men jag KAN verklgien iten äta mer för är svinmätt!

TACK annars så jättemycket allihopa som svarat mig, jag är lite osäker o är jättetacksam för respons!

• Sqti

Igår blev det:

frukost: lite ost och bacon
    lunch: älgfärsbiffar
    middag: blev en promenad istället

En fråga... idag ska jag göra ugnsbakad fisk med champinjonstuvning... ska man helst skippa stuvningen tycker ni? Maken och lillan kan ju äta den iofs jag kan provsmaka och låta den vara sen.

• fillie
    Sqti skrev 2008-10-30 06:42:51 följande:
    Igår blev det:frukost: lite ost och baconlunch: älgfärsbiffarmiddag: blev en promenad iställetEn fråga... idag ska jag göra ugnsbakad fisk med champinjonstuvning... ska man helst skippa stuvningen tycker ni? Maken och lillan kan ju äta den iofs jag kan provsmaka och låta den vara sen.
    jag har använt fiberhusk som ngn tipsade om häruppe! eller lite sojamjöl....blir jättebra och du kan äta med gott samvete fiberhusk hittade jag på hyllan för glutenfritt, 0 kolisar...gjort på krossade psyfallisfrön (hur det nu stavas..)
    ~Neo och Williams mamma~
  • Livshlädje

Meze med krossade linfrön o en skvätt vispgrädde

Ugnsstekt falukorv med broccoli o sparris, senapscreme-fraiche

Kaffe med vispgrädde

Fläskfilegryta med sambal oelek, gröna bönor, grädde o mascarpone och kokt broccoli, svarta oliver.

Kaffe med vispgrädde.

• Muminski

Frukost: 2 stekta ägg med ostskivor och pastramiskinka, en dutt majonäs.
    Lunch: Laxgryta och tomatsallad (tomater purjolök och balsamvinäger)
    Middag: Renskavsgryta med champinjoner och en gnutta svartvinbärsgele´ Tomat till.

Ett par koppar kaffe har det blitt under dagen, men utan grädde.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)