• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • Nelly05

men alltså..du kan välja tex mjölk med morötter, äpplen samt hamburgare(alltså varken pommes eller läsk)..tror inte det är mycket värre än en macka hemma.

• ludenben

tycker det är väldigt skurkaktigt av mc donalds att locka barn till att vilja gå dit med deras happy meal och leksaker... Den maten är skit, stället står för onyttig snabbmat. De försöker bara hamna i bättre dager genom att haka på nyttighetsvågen. Många företag som säljer skit gör så. Estrella började tillverka chips med låg fetthalt och mc donalds säljer frukt och grönsaker... så knäppt.

• Nelly05

jag tycker det är skitbra att de har nyttiga alt..jag gillar hamburgare men tycker det är super att byta ut pommes mot morötter..vill nån sedan reta sig på det så är det fritt fram

• pulmones

Jag tycker maten är ok att äta någon gång då och då. Så det är inte därför jag svarar på denna TS, jag tänker inte hålla med om att macken är helt och hållet skit.

MEN jag undrar faktiskt vad de doppar äpplena i?!!. Vi åt mackedonken för ett tag sen, någon av kidsen måste tappat en äppelklyfta i bilen. Den klyftan hittade jag ca 8-10 dagar efter och den såg ut som ny!! det var läbbigt!

• Tjej 83

vi valde äpplen. åkte hem åt maten o sen fick dottern påsen med äpplen. hmm 2 skivor och kärnhuset.
    jättekul va..
    tack för det McD

annars är det ju bra att man kan välja, iaf välja bort läsken..

• Velour

Det är ju inte läsken som är stora boven egentligen. Det är hamburgarna, såsen och allt annat som är "standard".

Det där med fräscha äpplen efter flera dagar har jag också märkt.

Tycker att McD. kör med oärlig reklam. Framställer sig själva som nyttiga, men de är ju inte det egentligen.

Har under alla år älskat McD. men har inte ätit deras mat på flera månader och känner mer och mer avsmak också.

• Danne123

Hamburgarna som är med i ett happy meal är väl inget att hetsa upp sig för. Tillsammans med grönsaker och mjölk är det en utmärkt måltid.
    Vad är det som är så oerhört onyttigt med ett happy meal om man äter frukt/grönsaker och dricker lättmjölk till?

• Tjej 83
    pulmones skrev 2008-09-26 20:27:43 följande:
    Jag tycker maten är ok att äta någon gång då och då. Så det är inte därför jag svarar på denna TS, jag tänker inte hålla med om att macken är helt och hållet skit.MEN jag undrar faktiskt vad de doppar äpplena i?!!. Vi åt mackedonken för ett tag sen, någon av kidsen måste tappat en äppelklyfta i bilen. Den klyftan hittade jag ca 8-10 dagar efter och den såg ut som ny!! det var läbbigt!
    står på påsen . har läst nån gång men minns inte
  • Kotti
    Svar på #6
    Velour skrev 2008-09-26 21:51:33 följande:
    Det är ju inte läsken som är stora boven egentligen. Det är hamburgarna, såsen och allt annat som är "standard".Det där med fräscha äpplen efter flera dagar har jag också märkt.Tycker att McD. kör med oärlig reklam. Framställer sig själva som nyttiga, men de är ju inte det egentligen.Har under alla år älskat McD. men har inte ätit deras mat på flera månader och känner mer och mer avsmak också.
    och min åsikt är att det onyttigaste med hamburgaren är INTE själva köttskivan utan BRÖDET, som är gjort av vitt mjöl. Sen kan man välja frukt o morötter istället för feta strips och mjölk istället för läsk. men varför gnälla på MC donalds... Det är väl ändå dom som går dit och äter som gör valet att göra det. Annars kan man ju strunta i det som du själv skrev..
  • Danne123

Det finns fullkornsbröd om man inte vill ha vitt bröd. Jag ser inte att McD försöker framhöva att de har hälsokkost av något slag utan att de erbjuder ett bättre alternativ. Ibland undrar man om vuxna människor tänker överhuvudtaget. Det är väl upp till var och en att bestämma vad man vill äta. Tycker man att McD gör dålig mat så låter man bli att äta där. Frågan är vad alternativet är? Husmanskost på någon snabbmatskrog är inte speciellt nyttig hela tiden heller. Går man ut på restaurant så går man knappast in och skäller på kocken för att de använder smör och vispgrädde i såsen.
    Det är inte tänkt att man ska äta på McD eller någon annan restaurant dagligen och det är inte hela världen att käka på donken och välja pommes eller läsk någon gång ibland. Det blir bara pinsamt när det ska klagas så förbannat. Vi är väl tänkande människor som kan stå för vad vi stoppar i oss? McD är dessutom en av få som öppet specificerar EXAKT hur mkt energi och vilka mängder fett, salt, socker, fibrer med mera som finns i. Det är bara att läsa där om man undrar.
    Passar det inte är det bara att gå till ett annat ställe.

Svar på tråden McDonalds