• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • bisektris
    ChokladBanan skrev 2008-09-29 22:00:31 följande:
    Måltiden som helhet blir ju faktiskt nyttigare även om man bara lägger till äpplen och morötter efteråt. Tycker att McDonald´s är grymt bra på att introducera nyttigare alternativ till den annars så feta och ensidiga maten. Det känns inte som att Frasses och Max har kommit så långt än. Men jag äter ganska sällan burgare nuförtiden. Förut var jag dock stammis på Mc :P
    Om man dessutom som förälder är lite smart så ger man frukt/morötter före pf (om man nu nödvändigtvis måste ge pf öht), så orkar inte barnet lika mycket pf. Voila! Ännu nyttigare, tack vare McD och deras frukt och grönt.
  • Velour

Vilka frågor. Dina frågor är inte relevanta för tråden.

Ta till dig budskapet av TS istället.

Danne123 skrev 2008-09-29 21:59:21 följande:
    Svara på frågorna istället.
  • Velour

Är man smart går man inte till donkan alls
    Såvida inte ens barn tjatar sönder en, vilket min son aldrig gör.

Men det handlar inte min TS om. Fortfarande.
    Hör av dig när du kommit på vad det handlar om. Eller läs inläggen av de som har gjort det.

bisektris skrev 2008-09-29 22:02:18 följande:
    Om man dessutom som förälder är lite smart så ger man frukt/morötter före pf (om man nu nödvändigtvis måste ge pf öht), så orkar inte barnet lika mycket pf. Voila! Ännu nyttigare, tack vare McD och deras frukt och grönt.
  • Velour

Nej, det blir inte nyttigare. Man får i sig lika mycket farliga fetter, höga salthalter och skyhöga kolhydrater iallafall.

ChokladBanan skrev 2008-09-29 22:00:31 följande:
    Måltiden som helhet blir ju faktiskt nyttigare även om man bara lägger till äpplen och morötter efteråt. Tycker att McDonald´s är grymt bra på att introducera nyttigare alternativ till den annars så feta och ensidiga maten. Det känns inte som att Frasses och Max har kommit så långt än. Men jag äter ganska sällan burgare nuförtiden. Förut var jag dock stammis på Mc :P
  • Velour

Nu måste jag läsa en bok som hör till kursplanen. Men en eloge till er som har skrivit ända upp till tolv sidor.

• bisektris
    Velour skrev 2008-09-29 22:09:32 följande:
    Nej, det blir inte nyttigare. Man får i sig lika mycket farliga fetter, höga salthalter och skyhöga kolhydrater iallafall.
    Och vad är bäst:

1. Enbart farliga fetter, höga salthalter och höga mängder med kolhydrater,
    eller
    2. Alla ovanstående plus vitaminer och antioxidanter.

Det krävs inte ett geni för att se vilket av de två alternativen som är bäst.
  • frida20

maten blir nyttigare om föräldrana själva väljer vad dom vill ge sina barn..

själv så ger jag min dotter pommes och läsk men vi äter inte på mc donalds så ofta..

• Danne123

Velour skrev 2008-09-29 22:15:32 följande:

Nu måste jag läsa en bok som hör till kursplanen. Men en eloge till er som har skrivit ända upp till tolv sidor.
    Det är inte näringslära hoppas jag?
  • Hanah
    Danne123 skrev 2008-09-29 22:25:56 följande:
    Velour skrev 2008-09-29 22:15:32 följande:
    Det är inte näringslära hoppas jag?
    Haha!!
  • Anna83KD

Velour: Det skulle vara bra om du gick på en Mc Donalds restaurang innan du uttalar dig.
    För där kommer du att upptäcka att vissa varianter av Happy mealet INTE är enligt tallriksmodellen. De de gör reklam för är det, de som är enligt tallriksmodellen märks med "Tallriken".

Svar på tråden McDonalds