• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • jannajamtland

Tittade in på deras hemsida och såg som slutat med tomater, men istället har bönsallad, vilket mina barn kommer uppskatta tror jag, så tror inte det är så dålig mat med burgare, bönsallad och mjölk/liten läsk

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • Linnea84a

ger man sina barn en burgare då å då så va tusan=)
    min son har fått fiskburgare/hamburgar m bönsallad/morötter/ äpple å mjölk.
    visst om det e lite socker i brödet mm men det kanske man ska tänka på när man ger dom LÖRDAGSGODIS mm som tex min son inte får. han har ätit mc danalds 2ggr i sitt liv så va 17an=)
    är rätt stor skillnad på pommes och morötter så det klart att det gör det nyttigare men det e ju inte fettet(med måtta) man ska fly från utan alla tillsatser och socker!
    sen en skosula med nötkött slinker väl ner utan några besvär=)

• Danne123
    Velour skrev 2008-09-27 12:20:45 följande:
    För att det inte gör maten nyttigare.
    Har de gått ut med att deras mat ska vara väldigt nyttig och fri från transfetter, salt, socker och annat vi inte ska stoppa i oss för mycket utav? Nej! Detta förstår de flesta förnuftiga människor.
  • nexie

Väljer oftast McD före andra ställen med ungarna! Om man går till nåt lunchfik på stan har ju 9 av 10 pannkakor med sylt och grädde som barnportioner. Det känns ännu värre tycker jag!

• lunkentuss

Sen tkr väl jag att om man ska till mcdonalds för att äta sallad med mjölk å äpplen så kan man ju lika gärna äta hemma För äter man på mcdonalds vill man väl ha pommes å dricka?

Som när man går till vilken restaurang somhelst, man vill väl äta det som är typiskt för restaurangen...

• jannajamtland

Min yngsta vill inte ha dricka på donken, hon ska ha mjölk, annars blir hon tvärgrinig.
    Sen gillar båda barnen bönor av alla de slag då den äldre äter lakto-ovo vegetariskt + fisk så bönor är en höjdare

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • KhiraLi
    Velour skrev 2008-09-27 12:23:13 följande:
    Fast på Ica kan man ju också välja om man vill ha enbart nötkött eller om man vill ha blandat nöt-gris osv.Hade för mig att jag läste någonstans att de preparerar McD-köttet med dåligt fett för att det ska hålla längre. Ärligt talat kommer jag inte ihåg var jag läste det. Har även googlat men inte hittat det.Men det andra om att McD är ett skitföretag, på vilket sätt menar du?M adams skrev 2008-09-27 01:21:56 följande:
    Det där har jag väldigt svårt att tro. Köttet levereras ju fryst dagligen så att det skulle behövas några tillsatser för att det skulle hålla längre låter konstigt.
  • nexie
    KhiraLi skrev 2008-09-27 15:50:21 följande:
    Det där har jag väldigt svårt att tro. Köttet levereras ju fryst dagligen så att det skulle behövas några tillsatser för att det skulle hålla längre låter konstigt.
    Nej precis! Det stämmer inte! Köttet är bara 100% rent nötkött. Det mals bara och formas till burgare sen in i frysen och ner i kartongen.....
  • Velour

Jag hoppas det.

KhiraLi skrev 2008-09-27 15:50:21 följande:
  • nexie
    Velour skrev 2008-09-27 16:35:41 följande:
    Jag hoppas det.
    det ÄR så
Svar på tråden McDonalds