• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • M adams

det är 100% nötkött i hamburgarna. Alltså mycket nyttigare än många man köper på ica eller gör själv.

men det är socker i ketchupen och brödet är vitt. Osten är rätt fet.

Annars är väl morot bra och mjölk eller jos?

Sen att McDonalds är ett jäkla skitföretag i övrigt är väl en annan tråd.

• pulmones

DET är riktigt läbbigt! :-S

cajsasmamma skrev 2008-09-27 00:06:10 följande:
    här glömde dottern sina äpplen i handfacket och där låg dom i över 10dgr innan jag öppna och såg att äpplenbitarna va inte ens brunaktiga...
  • lunkentuss

Man KAN välja äpplen, mjölk och burgare. Men VILKA ungar vill ha mjölk å äpplen när dom kan få cola och pommes

Det FINNS alternativ, men man väljer ju inte det och det VET dom om Ändå lockar det dit mer folk, som TROR dom ska äta nyttigare
    Smarta är dom, fult smarta

• ikasan

Jag stör mig enormt mycket på att de inte kan producera fram en kycklingburgare som inte är friterad! Varför fritera när man kan grilla?

Jag tror att McDonalds har slängt in äpplen och morötter i menyn för att det skall göra att deras varumärke känns fräschare och mer hälsosamt. Sedan vet de att merparten av kunderna väljer pommes och cola ändå.

Snart kommer det väl eco-cola och rättvisemärkta pommes också, så får man folk att tro att det gör en samhällstjänst genom att äta där!

• Velour

För att det inte gör maten nyttigare.

Danne123 skrev 2008-09-27 01:19:20 följande:
    På vilket sätt är McDonalds tallriksmodell felaktig?
  • ludenben

så sant!!

ikasan skrev 2008-09-27 10:58:43 följande:
    Jag stör mig enormt mycket på att de inte kan producera fram en kycklingburgare som inte är friterad! Varför fritera när man kan grilla?Jag tror att McDonalds har slängt in äpplen och morötter i menyn för att det skall göra att deras varumärke känns fräschare och mer hälsosamt. Sedan vet de att merparten av kunderna väljer pommes och cola ändå. Snart kommer det väl eco-cola och rättvisemärkta pommes också, så får man folk att tro att det gör en samhällstjänst genom att äta där!
  • Velour

Fast på Ica kan man ju också välja om man vill ha enbart nötkött eller om man vill ha blandat nöt-gris osv.
    Hade för mig att jag läste någonstans att de preparerar McD-köttet med dåligt fett för att det ska hålla längre. Ärligt talat kommer jag inte ihåg var jag läste det. Har även googlat men inte hittat det.

Men det andra om att McD är ett skitföretag, på vilket sätt menar du?
    M adams skrev 2008-09-27 01:21:56 följande:

det är 100% nötkött i hamburgarna. Alltså mycket nyttigare än många man köper på ica eller gör själv.men det är socker i ketchupen och brödet är vitt. Osten är rätt fet. Annars är väl morot bra och mjölk eller jos?Sen att McDonalds är ett jäkla skitföretag i övrigt är väl en annan tråd.
  • Velour

Ungefär, ja!

himmelsflickan skrev 2008-09-27 10:43:56 följande:
    Man KAN välja äpplen, mjölk och burgare. Men VILKA ungar vill ha mjölk å äpplen när dom kan få cola och pommes Det FINNS alternativ, men man väljer ju inte det och det VET dom om Ändå lockar det dit mer folk, som TROR dom ska äta nyttigare Smarta är dom, fult smarta
  • Velour

Exakt!

ikasan skrev 2008-09-27 10:58:43 följande:
    Jag stör mig enormt mycket på att de inte kan producera fram en kycklingburgare som inte är friterad! Varför fritera när man kan grilla?Jag tror att McDonalds har slängt in äpplen och morötter i menyn för att det skall göra att deras varumärke känns fräschare och mer hälsosamt. Sedan vet de att merparten av kunderna väljer pommes och cola ändå. Snart kommer det väl eco-cola och rättvisemärkta pommes också, så får man folk att tro att det gör en samhällstjänst genom att äta där!
  • jannajamtland

Vi äter inte särskilt ofta på donken, men när vi gör det brukar barnen ta följande.
    Barn nr1: fiskburgare, pommes(alt minipommes och bröd ellet tomater) och dricka, äppelbitar till efter
    Barn nr2: hamburgare, pommes(alt tomater) och mjölk, äppelbitar till efter

Och ve den som inte säger att hon ska ha mjölk.

Visst är det inte världens bästa mat men tror att många barn får sämre mat hemma, med mindre kostinnehåll osv.
    Sedan kan man ju som förälder styra det barnen äter på donken, är väll bara att välja tomater/morötter istället för pommes, välja bort ketchup och välja mjölk.

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
Svar på tråden McDonalds