Det finns naturlig transfett i t.ex. nötkött, men när de tillagar sin mat där blir deras fett farligt eftersom det inte hinner omvandlas. Lite svårt att förklara.
Ja, jag känner inte att deras marknadsföring är bra och jag har slutat äta där. Var flera, flera månader sedan jag gjorde det. Inte för deras dåliga marknadsföring eller fetter. Utan bara för att jag slutade hungra efter just McD.
Madam skrev 2008-09-27 00:56:33 följande:
Ska man plocka sönder allt i smådelar så skulle man nog kunna hitta transfetter i det mesta Men tycker du inte att det är bra att det finns nyttigare alternativ på mcdonalds? eller måste det vara onyttigt och fettdrypande bara för att man äter där? Du har ju alltid valet att gå någonannanstans och det har du alltid haft..eller hur Det verkar på ditt resonemang som att hamburgerkedjan inte kan vinna hur de än gör:1. Har de sin orginalmeny så är det för fett2. erbjuder de nyttigare alternativ så är det också fel för då är det inte donken längre Du har ju alltid ett val..du kan antingen väla ett osunt alternativ eller ett sunt alternativ på en och samma restaurang.Man kan välja att byta ut det onyttiga mot nyttigt om man så vill men man måste inte!Sen kan man tillägga att denna tallriksmodell som donken har tagit fram..har de tagit fram i samarbete med en dietist:
www.newsdesk.se/view/pressrelease/148985