• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • jannajamtland
    Svar på #170
    Men kom dom inte fram till här i våras att katt/hundmat var nyttigare än den mesta kost vi stoppar i oss? Att den innehöll minder tillsatser eller vad det nu var
    Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • Inka

Äter Mc D ibland och sonen snart tre får äta nån gång ibland också. Jag är inte orolig över fettet man får i sig, men transfetter och akrylamid däremot, transfetter finns ju i dressingar bla och akrylamid bildas i potatis som hettas upp snabbt och detta är ju inte bra för kroppen. Men som sagt äter vi där nån gång ibland ändå....

• LickMeUp
    moonie skrev 2008-10-02 13:11:46 följande:
    Äter Mc D ibland och sonen snart tre får äta nån gång ibland också. Jag är inte orolig över fettet man får i sig, men transfetter och akrylamid däremot, transfetter finns ju i dressingar bla och akrylamid bildas i potatis som hettas upp snabbt och detta är ju inte bra för kroppen. Men som sagt äter vi där nån gång ibland ändå....
    då lär det finnas i dressingen du har hemma med. och även i pommesen du tillagar i ugnen...

för att inte tala på MAX, sibylla, BK osv.... konstigt att det alltid är mcd som hamnar i blåsväder...
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • bara lilla jag

Antagligen för att mc donalds är den överlägset största hamburgerkedjan i världen... Dom har ju till och med något som heter big mac index har jag för mig där man jämnför hur mkt en big mac kostar världen över då mc donalds finns i hela världen.. Detta för att kolla världsekonomin om jag inte missminner mig.. någon kunnig får gärna rätta mig om ja har fel :D

• Velour

Oj, här är det hålligång.

Märk att min TS inte handlar om att byta ut de onyttiga mot det nyttiga.

Och det handlar inte om att välja att äta nån annanstans heller.

Handlar kort o gott om att maten inte blir nyttigare om man äter standard Happy Meal bara för att man äter morötter/äpplen EFTERÅT.
    Men det tror McD att folk tror på.

• Mrs Vader
    Velour skrev 2008-10-02 14:53:43 följande:
    Oj, här är det hålligång.Märk att min TS inte handlar om att byta ut de onyttiga mot det nyttiga.Och det handlar inte om att välja att äta nån annanstans heller.Handlar kort o gott om att maten inte blir nyttigare om man äter standard Happy Meal bara för att man äter morötter/äpplen EFTERÅT.Men det tror McD att folk tror på.
    Men man äter det inte efteråt man BYTER pommes fritesen mot morötterna. Äpple kan man äta efteråt om man vill men man kan även byta pommen mot dem.
    Vacker utan schampo
  • Velour

När jag beställer vanlig Happy Meal och de har tagit emot beställningen, brukar de alltid fråga om man vill ha morötter eller äpplen TILL maten, inte istället för andra saker.

Vet att det går att byta ut, men det var inte det som var frågan.

Styrkekram skrev 2008-10-02 16:03:24 följande:
    Men man äter det inte efteråt man BYTER pommes fritesen mot morötterna. Äpple kan man äta efteråt om man vill men man kan även byta pommen mot dem.
  • Mrs Vader
    Velour skrev 2008-10-02 18:29:09 följande:
    När jag beställer vanlig Happy Meal och de har tagit emot beställningen, brukar de alltid fråga om man vill ha morötter eller äpplen TILL maten, inte istället för andra saker.Vet att det går att byta ut, men det var inte det som var frågan.
    Den frågan har jag inte fått. Vi får aldrig morötter till maten utöver, utan bara istället för något annat. Kanske olika på olika ställen då. Reklamen går väl ut på att man får byta iaf.
    Vacker utan schampo
Svar på tråden McDonalds