• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • LickMeUp
    logg81 skrev 2008-10-01 10:43:52 följande:
    Ha ha... nä jag äter inte personalen... men de är så hmm.. hur ska jag säga... drillade på McD´s stöpta form att de stressar och härjar, kastar runt på maten och ja är allmänt otrevliga och otäcka...Oh.. har du någon artikel jag kan läsa? Jag är inte den som är den... jag låter mej gärna "överbevisas"... hi hi
    det är bara att beklaga om du stött på massa blåbär.

ska leta upp så fort ja fått lillen att somna... 
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • logg81
    LickMeUp skrev 2008-10-01 10:45:34 följande:
    det är bara att beklaga om du stött på massa blåbär.ska leta upp så fort ja fått lillen att somna... 
    Ja jag kan googla lite på egen hand vartefter annars.... hi hi...
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • LickMeUp

eller så googla på "hälsomålet hösten 2001" det va den undersökningen gjordes...

• phridan
    logg81 skrev 2008-10-01 10:24:34 följande:
    Usch of fy för McDonalds. Efter att ha läst om att kattmat är nyttigare att äta än en BigMac så tappade McD GANSKA mycket. Jag kommer hålla min dotter därifrån så länge det bara går. Otäck mat, otäck personal och otäck miljö...Vad gäller mjölk och frukt så är det både billigare och enklare att servera hemma ihop med en egenhändigt stekt hamburgare med nyttigt innehåll...
    Vad hemskt skrivet!
    Hur kan du påstå att personalen är hemsk?
    Snacka om att dra alla över en kant...
  • logg81
    LickMeUp skrev 2008-10-01 10:51:17 följande:
    www.mcdonalds.se/Sweden/SiteDocuments.nsf/0/4... se om den funkar
    Jo den fungerade men det var inte direkt någon oberoende studie... Det var McD´s egna studie... Synd att det inte var någon oberoende instans som gjort den. Då hade jag nog trott på den på ett annat sätt...
  • LickMeUp
    logg81 skrev 2008-10-01 11:03:11 följande:
    Jo den fungerade men det var inte direkt någon oberoende studie... Det var McD´s egna studie... Synd att det inte var någon oberoende instans som gjort den. Då hade jag nog trott på den på ett annat sätt...
    stockholms läns landsting hade genomfört den ju
  • logg81
    LickMeUp skrev 2008-10-01 11:04:25 följande:
    stockholms läns landsting hade genomfört den ju
    Jaha.. det missade jag nog... hi hi
  • KhiraLi

Mycket av personalen "beteende" skulle jag säga beror på lite olika orsaker. Dels beror det på åldern över lag. Jag skall inte säga att arbetsgivarna är dåliga men de har de ganska lätt ändå. Det är inte ofta ett gäng 20-åringar som går samman fackligt. Hade det varit 50st 40 åringar som jobbat där så skulle aldrig de gå med på att jobba på det stressade sättet, men 20-åringar är för rädda att ställa krav.

Sedan beror det på gästerna. Det är skrämmande hur hemskt vuxna människor kan bete sig! Trevligast är de runt 20-30 värst är 40-50 ligan. Du börjar din inställning på McD med att vara trevlig och käck men efter ett antal månader och man insett att man får ABSOULUT inget för det så tappar man suget helt enkelt. Inte för att iaf jag blir direkt otrevlig men man tappar lusten att ge det där lilla extra. Idag skulle jag aldrig utsätta mig för ett serviceyrke igen.

Sedan finns det ju helt klart 20-åringar som är omogna och inte kan ta saker seriöst. Dessa borde söka sig till ett lagerarbete eller nåt annat långt bort från serviceyrken.

Varför stannar man då kvar kan man undra? Dels kan det bli en helt otrolig gemenskap. Man jobbar så nära varandra och det funkar inte om man inte är ett bra team. Det går liksom inte att vara egoistisk och precis sno de nygjorda hamburgarna före alla andra som har väntande ordrar.
    Sen är det helt klart ett av de mest stressande saker man kan hålla på med, det är ständigt 1000 bollar i luften. Det tar tid att lära sig och många pallar inte de första arbetsdagarna utan slutar direkt. Blir man kvar så är man jäkligt stolt att man klarar trycket.
    Det är en väldigt bra merit. Läste just i min studenttidning där de intervjuat runt tiotalet rekryterare. I stort sett alla hade McDonalds på sina topp 5 listor på erfarenheter de värdesatte. Detta är något jag märkt av på de arbetsplatser jag jobbat på efter McD. Mitt senaste jobb är väldigt fysiskt krävande och jag är liten och nätt. Chefen hade sina farhågor men jag tror han vågade chansa iom McD. Idag är jag en av de snabbaste och mest effektiva medarbetarna.

Så där har ni lite tankar från en Mcdonalds-skadad

• LickMeUp

Vi kan erbjuda en mycket noggrann redovisning av näringsinnehållet i alla våra menyer och produkter både som foldrar på restaurangerna och här på webben. För den som väljer en annan restaurang än McDonald's kan det vara svårare att veta exakt vad man får i sig. Den klassiska så kallade husmanskosten är ofta fet och mängden fett är också beroende av vilka tillbehör du väljer. Det visar en undersökning som Hälsomålet inom Stockholms läns landsting genomförde hösten 2001.

Svar på tråden McDonalds